A piac meglepően rosszul fogadta a Microsoft-Yahoo szövetséget
18 hónappal a Microsoft elutasított 47,5 milliárd dolláros vételi ajánlata után bejelentették, hogy a két vállalat szövetséget köt. A Yahoo átveszi a Microsoft legfrissebb formájában Bing néven futó keresőmotorját, míg a két cég a reklámbevételeken együtt osztozik. A pénzügyi részletekről mindössze annyit tudni, hogy nem készpénzes üzletről van szó, más adatot nem hoztak nyilvánosságra. Az ilyen estekben jellemző módon emelkedni szoktak az érintett cégek részvényárfolyamai, reagálva a megnyíló új üzleti lehetőségekre. Ebben az esetben azonban nem hogy nem ez következett be, de még csak nem is tartották magukat az egyébként nem éppen szárnyaló Yahoo részvények. A vállalat papírjai meglehetősen lendületes zuhanásba kezdtek, a bejelentés után rögtön 12 százalékkal értek kevesebbet, majd a következő tőzsdei napon további 4, 6 százalékkal csúsztak lejjebb, végül 14 dollár 14 centen állapodtak meg. Az ügy azért is érdekes, mert a Yahoo régi problémája, a jövőkép hiánya látszik ezzel megoldódni, ám a piac ezek szerint másfajta jövőt képzelt el a cégnek. A 10 éves együttműködéssel félig beolvadt cég értékvesztése Steve Ballmert is meglepte, a Microsoft vezérigazgatója maga sem tudott magyarázatot adni a történtekre.
Kapcsolódó cikkek
- Mégsem veszi át automatikusan a Yahoo a Microsoft keresőjét
- Végül mégiscsak létrejött a Microhoo
- A Microsoft keresője már be is előzte a Yahoo-t
- A Yahoo nyitott a Microsofttal való szövetségre
- 79 millió dollárt költött a Yahoo a Microsoft felvásárlás átgondolására
- Yahoo-vezetőkkel találkozott Ballmer
- Elérkezett az idő a Yahoo felvásárlására
- A nagybefektetők eladnák a Yahoo keresőrészlegét
- Ballmer mégis akarja a Yahoo keresőrészlegét
- A Microsoft és a Yahoo is cáfolja a keresőüzletet
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Több minőségi időre vágynak az apák a gyerekeikkel
Hétköznapokon az apák több mint kétharmada átlagosan kevesebb mint két órát, hétvégenként több mint öt órát tölt a gyerekeivel. A gyerekekkel rendelkezésre álló minőségi idő az apák többsége szerint nem elegendő – így gondolják a Yettel apák napja kapcsán készült felmérésében részt vevő válaszadók. A megállapításokat nemzetközi tapasztalatok is alátámasztják: az apaszabadság az apa, az édesanya és a gyermek számára is hasznos, és még a munkáltatónak is előnyökkel jár.
Az AWS és a SAP mesterséges intelligenciával fejleszti a vállalati erőforrásgazdálkodását
Stratégiai együttműködést kötött egymással az Amazon Web Services (AWS) és az SAP. A generatív mesterséges intelligencia segítségével új képeségekkel és nagyobb hatékonysággal vértezik fel a SAP modern, felhő-alapú vállalati erőforrás-tervezési (ERP) rendszerét.
Az eMAG és a Rejoy elindítja az Easy Buyback programot
Mivel a legnépszerűbb mobiltelefonok átlagára az elmúlt négy évben megduplázódott, az eMAG a Rejoy.hu-val közösen kialakított, teljes mértékben online igénybe vehető Easy BuyBack programon keresztül az eMAG vásárlói régi telefonjuk eladásából származó extra pénzt is beforgathatják új okostelefonjuk megvásárlásába.
Újra bizalmat kapott a DIMSZ elnöksége
A DIMSZ – az Adatvezérelt Marketing Szövetség – éves közgyűlésén a tagok elfogadták a szervezet beszámolóit és megerősítették a hét elnökségi tag mandátumát.
Az LG szerint a jövő autója gyakorlatilag egy kerekeken guruló élettér lesz
Az LG Electronics (LG), a mobilitási piac egyik vezető technológiai szereplője új szoftvercsomagot adott ki, amely úttörő szerepet játszik majd a szoftveresen definiált járművekre (SDV) való átállásban. Az AlphaWare nevű fejlett, felhasználóközpontú megoldás újraértelmezi az autó fogalmát és a felhasználók autózással kapcsolatos élményét. Az innovatív szoftvercsomagot az AutoTech: Detroit eseményen mutatta be a cég.