Portfóliót bővít a Vatera új többségi tulajdonosa
A napokban többségi tulajdont szerzett az Árukeresőben a dél-afrikai Naspers. A megállapodás értelmében az online vásárlási kalauz a Naspers közép-európai csoportját, az Allegrót színesíti a szintén idén taggá vált TeszVesz és Vatera mellett. Az Árukereső saját néven, az oldal jellemzőinek megváltoztatása nélkül folytatja működését.
Az Árukereső 2004-ben alakult, az eltelt öt évben Magyarország piacvezető ár-összehasonlító oldalává vált. A portált üzemeltető cég (árukereső.hu Kft.) az országhatárokon túl is működteti szolgáltatásait: Romániában, Bulgáriában, Csehországban, Törökországban és Portugáliában működtet hasonló oldalakat.
Látogatóinak száma a hat országban havi szinten eléri a 3,5 millió főt, árbevétele 2008-ban 140 millió forint volt. Az Árukereső - webes kereskedő partnerei segítségével - lehetővé teszi a látogatók számára, hogy megtalálják az online kapható termékek közül a legkedvezőbb árút. Ehhez az is szükséges, hogy a kereskedők az oldalon regisztrálják webshopjukat. A felhasználók pedig tapasztalataik megosztásával egymásnak is segítséget nyújthatnak a vásárláshoz.
Az online áruböngészésben további növekedési potenciált látó Allegro a mostani alku értelmében 75%-os tulajdonrészt szerzett a regionális elérésű Árukeresőben. A lengyel székhellyel bíró csoport portfóliójában már most is több régióbeli ár-összehasonlító és aukciós site található, köztük a magyar Vatera és TeszVesz.
Kapcsolódó cikkek
- Autós apróhirdetési portál a Vatera csoportnál
- Becsületkasszával működik a Vatera új kihívója
- Listázási díjat vezet be a TeszVesz és a Vatera - vége az ingyenes árufeltöltésnek
- Eladták a Vaterát
- Korszerű Oracle-technológia támogatja a Vatera üzleti növekedését
- Erős év vége és még erősebb növekedés a Vateránál
- Focisták meze árverésen
- 100 ezer látogató egy nap alatt az aukciós portálon
- Az év internetes kereskedője
- Átalakult nyitóoldal és felhasználói felület a Vaterán
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.