Az e-mailezés korszakának bealkonyult
Az újság szerint az e-mailezésnek bealkonyult. Több mint egy évtizede átírta az emberek közötti kommunikáció szabályait, ahogy a most élre törő új generációs online kommunikációs felületek is átszabják annak kereteit.
Az e-mail természetesen továbbra is használatban marad, de ez az üzenési forma az internetnek még abban az időszakában született, amikor a felhasználók be- és kijelentkezgettek a világhálóra kapcsolódáskor. Az időszakos belépéskor az internetezők csomagokban jutottak hozzá email leveleikhez. Ma viszont már mindenki
folyamatosan az információs világhálón lóg, akár az asztali számítógép előtt ül vagy mobiltelefonozik, és az e-mailnél sokkal gyorsabb és szórakoztatóbb kommunikációs csatornák fejlődtek ki.
A csatolmányokkal működő e-mailezés szinte már unalmasnak tűnik a Facebook közösségi portál vagy a tesztfázisban levő Google Wave lehetőségeihez képest; utóbbin az asztali számítógép képei például egyszerű áthúzással megoszthatók és a kommenteket szinte valós idejű sebességgel lehet elhelyezni.
A The Wall Street Journal megjegyezte, hogy bár az e-mailt használók köre továbbra is bővül, a közösségi hálózatok és szolgáltatások tagjainak száma sokkal gyorsabb ütemben növekszik. Idén augusztusban 277 millióan e-maileztek az Egyesült Államokban, néhány európai országban, valamint Ausztráliában és Brazíliában, ez 21 százalékos növekmény a 2008 augusztusi 229 millióhoz képest. A közösségi oldalakat használók köre viszont ugyanezen időszakban 31 százalékkal nőtt, s számuk elérte a 301 milliót.
Az újság rámutatott: a változás mindenekelőtt a kommunikáció felgyorsulásával jár. Évekkel ezelőtt az emberek panaszkodtak, ha levelük csak napok múlva ért el a címzetthez, az utóbbi években már az is zavaró volt, ha az email félórás késéssel ért célba, ma pedig már a néhány másodperces késedelem is hosszúnak tűnik egy sms átküldésekor. Hamarosan már olyan panaszok lehetnek, hogy a mobiltelefonok nem értesítik automatikusan a barátokat, ha a telefon tulajdonosa a közelben tartózkodik (ilyen szolgáltatás már létezik).
Az új szolgáltatásokban, amilyen például a Twitter, az érintkezések sokkal gyakoribbá és kötetlenebbé válnak. Egy-egy üzenetről azonnal tudomást szerezhetnek az online kapcsolatban levő, feliratkozott barátok és közeli ismerősök, nincs szükség e-mailek írására. A Facebook is hasonló irányt követ, tagjainak hollétéről azonnal értesítést kapnak a barátok, a linkelés és a kommentelés is egyszerű. Ezeken kívül tucatnyi másik cég igyekszik egy-egy szeletet kihasítani a felgyorsult kommunikáció világából az AOL-tól kezdve a Yahoo-n át a vadonatúj Yammerig.
A The Wall Street Journal rámutat: a felgyorsult, folyamszerű kommunikálás egyik hátránya az üzenetek személyes jellegének gyengülése. Mivel sokkal többen olvashatják a bejegyzéseket, az ember felületesebben tájékoztat, mint egy személyre szóló elektronikus levélben. A fejlődés másik hátulütője a közölt információmennyiség növekedése, egyre nehezebb megítélni, melyik üzenet a fontos és melyik nem, melyikre kell reagálni és melyikre nem. Információs túlterheltség jön létre.
Az üzleti lap szerint az egyik legnagyobb kérdés az, hogy az új szolgáltatások vajon az eddigieknél is jobban leterhelik-e a majd embereket, vagy ellenkezőleg, felszabadítják őket? A legtöbb cég azt hangoztatja, több lesz a szabadidő.
Jeff Teper, a Microsoft üzleti kommunikációs szoftvereket gyártó SharePoint részlegének vezetője azt mondta, egy vállalat alkalmazottai a múltban felesleges e-mailek tömegét kapták például egy fejlesztés alatti projektről, a SharePoint és egyéb programok viszont megszüntetik ezt a gondot, mindenki akkor léphet be az információs áramba, amikor arra szüksége van. Mások viszont azt állítják, hogy a kommunikációs csatornák megsokasodásával az emberek több időt töltenek üzenetek küldésével, megszaporodnak a felesleges üzenetváltások az érdemi kommunikáció, például annak kárára, hogy az ember valakivel személyesen szót váltson.
Kapcsolódó cikkek
- Finn kísérlet: a posta felnyitja és e-mailben kézbesíti a leveleket
- Mozilla Thunderbird 3.0 RC 1
- Nokia Messaging a Pannonnál és a T-mobile-nál
- ZoomFoot Send Photo
- Vanish Self-Destructing Digital Data
- Áthúzható üzenetek, címkézés a megújult Gmailben
- MailStore Home
- Gmail-Outlook szinkronizálás a Google-tól
- Az e-mailjeid bárhol utolérhetnek a djuice mobile mail-lel
- Google Wave - az online kommunikáció jövője
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.