Szeptemberben bővült a vezetékes szélessávú piac
A vezetékes szélessávú előfizetések száma szeptemberben egy hónap alatt mintegy tizenhétezerrel, 1,661 millióra emelkedett - közölte szerdán az MTI-vel a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH).
Az ADSL- és kábelmodemes előfizetések száma a hónap végén 175 ezerrel haladta meg az egy évvel korábbi, és 123 ezerrel a múlt év végi szintet. Az NHH gyorsjelentése az egykori monopolszolgáltatók, a vezető alternatív szolgáltatók, és a legnagyobb kábeltelevíziós társaságok önkéntes adatközlésére épül.
A hagyományos telefonvonalon szélessávú ADSL-internetszolgáltatásra előfizetők száma 808 ezer volt szeptember végén. Az ADSL-előfizetések száma így a hónap végén 12 ezerrel haladta meg a tavaly év végi és 22 ezerrel az egy évvel korábbi értéket. A gyorsjelentésben június óta a tizenegy legnagyobb kábelmodemes szolgáltató - UPC, T-Kábel, Fibernet, DIGI, PR Telekom, Zelka, Tarr, TvNetWork, ViDaNet, Parisat, RubiCom - adatai szerepelnek.
A tizenegy kábelszolgáltató ügyfeleinek száma szeptemberben 729 ezerről 742 ezerre nőtt. A társaságok részesedése a teljes kábelmodemes piacon mintegy 85-90 százalékos. Így a szélessávú internet-szolgáltatásra kábeltelevíziós hálózaton keresztül előfizetők száma az országban mintegy 853 ezer volt szeptember végén.
Mindez azt jelenti, hogy a kábelmodemes előfizetések száma az idei év első kilenc hónapjában 111 ezerrel, tizenkét hónap alatt pedig 153 ezerrel bővült.
A bekapcsolt telefonvonalak számán belül folytatódott a hagyományos telefonvonalak számának csökkenése. Szeptemberben a gyorsjelentésben szereplő vezetékes és kábelmodemes szolgáltatók által nyilvántartott bekapcsolt vezetékes vonalak száma ötezerrel 3,086 millióra csökkent.
Szeptember végén száz főre 30,80 vonal jutott az egy hónappal korábbi 30,85 után. A háztartások vezetékestelefon-ellátottsága a hónap során 61,77 százalékról 61,67 százalékra mérséklődött.
Ez év szeptemberében a kezdeményezett hívások időtartama 471 millió perc volt, míg ez egy hónappal korábban 447 millió percet tett ki. Az egy fővonalra jutó kezdeményezett hívások átlagos időtartama 144,6 percről 152,7 percre nőtt, míg a hívások átlagos hossza 3,04 percről 3,08 percre emelkedett.
A közvetítőválasztást szeptemberben az augusztusi 473 ezer után mindössze 472 ezer fogyasztó vette igénybe és közel 33 millió percet telefonáltak ezen a módon.
A számhordozhatóság keretében a szolgáltatók között szeptemberben több mint tizenháromezer szám mozgott. Az előfizetők a szolgáltatóváltást megkönnyítő számhordozhatóság keretében 2004 januárja óta összesen 438 ezer számot hordoztak, ebből 107 ezret 2009 első kilenc hónapjában - tartalmazza az NHH közleménye.
Kapcsolódó cikkek
- Márciusban is csökkent az aktív mobilelőfizetők száma
- 70 százalékkal nőtt tavaly a mobilinternetezők száma
- Ismét kevesebb mobilozó októberben
- Augusztusban hódított a mobilinternet
- Változatlan az aktív ügyfelek száma a mobiltelefonálás piacán
- NHH: nőtt a mobilinternetezők száma júliusban
- Júniusban is népszerű volt a mobilinternet
- Rekordnövekedés a mobilinternet-piacon
- Májusban folytatódott a lemorzsolódás a mobilpiacon
- Rekordmértékű csökkenés a hazai mobilpiacon
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.
Kevesen élnek a Black Friday bevált trükkjeivel, de a HONOR segíthet
Az európaiak rendkívüli erőfeszítéseket tesznek, hogy megtalálják a legjobb árakat, ám egy új kutatás rávilágít arra, hogy a Black Friday őrületébe keveredett vásárlók kihagyják azokat az alapvető trükköket, amelyekkel nagyokat lehet spórolni az ünnepi ajánlatokon.
Marad a jóáras korlátlan belföldi mobilnet, sőt, 7 napig díjmentesen tesztelhető
Idén júliusban indult a mobilhasználati élményt forradalmasító, teljesen digitális tarifa Yepp néven, ami egy üzletlátogatás vagy személyes kontaktus nélkül, mobilalkalmazáson keresztül, akár 10 perc alatt aktiválható és korlátlan belföldi mobilnetet kínáló előfizetés. A merőben új koncepció bevezető kedvezményes havidíját 2025. január 6-ig meghosszabbítja a szolgáltató, sőt, mostantól új megrendelés esetén 7 napos ingyenes próbaidőszakot is biztosít.
A Rakuten Viber új biztonsági megoldásokat vezet be
A Rakuten Viber, a biztonságos globális üzenetküldési megoldások úttörője és Európa vezető szuperalkalmazása új megoldásokat vezet be a kommunikáció további védelme érdekében. A vállalkozások mostantól gyorsan hitelesíthetik a felhasználókat a bizalom növelése és a csalások csökkentése érdekében, még biztonságosabbá téve az interakciókat.