Dinamikus évet zár az Ericsson Magyarország
Az Ericsson Magyarország K+F Központjában tartotta első hazai sajtótájékoztatóját Chris Houghton, az Ericsson Magyarország új vezérigazgatója. A "Taking You Forward" mottót szem előtt tartva elemezte a vállalat piaci helyzetét. Kifejtette: stratégiaként továbbra is a növekedés áll a középpontban. Houghton szerint a magyar piac kiemelkedően fontos mind üzleti téren, mind a K+F és a Globális Szolgáltató Központ bővítése szempontjából. Meggyőződése, hogy az Ericsson Magyarország jelenlegi pozíciója minden alapot megad ahhoz, hogy továbbra is fenntartsa vezető szerepét ezen a kihívásokkal teli távközlési piacon, a szélessávú hálózatok további fejlesztésével, a menedzselt szolgáltatások biztosításával és a személyre szabott TV-élményt is magában foglaló multimédiás megoldásokkal.
Az új CEO augusztus eleje óta tölti be az Ericsson Magyarország vezérigazgatói posztját. Az 21 éve folyamatosan az Ericsson kötelékében tevékenykedő, angol nemzetiségű 41 éves szakember ezt megelőzően 5 évig az Ericsson Japán vezérigazgató-helyettesi pozíciójában tevékenykedett és magával hozta Magyarországra mindazt a tudást és tapasztalatot, amit a világ legfejlettebb távközlési piacán szerzett.
Chris Houghton legfontosabb feladatának azt tartja, hogy tovább erősítse az Ericsson Magyarország jelenlegi piaci helyzetét. Néhány megjegyzése a piacról: a távközlés egy globálisan növekvő iparág, ahol a beszállítók palettája egyre-másra változik. Az IPTV az Ericsson számára igen jelentős terület a jövőben. A hazai GSM-piacon a vállalat részesedése mintegy 45%, a WDCMA területen pedig mintegy 73%. A jövőben nagy hangsúlyt kap az Ericsson életében a hálózatok átalakulása (szélessáv, menedzselt szolgáltatások, multimédia). Véleménye szerint az LTE technológia vívmányai egyre inkább a PC-piacon jelennek meg. A hazai sikeres rendezvényeket érintő kérdésemre, azt a választ kaptam, hogy a szakmai napokat a jövőben is tovább folytatják, lehet azonban, hogy az egy átfogó nagyot több kisebb szakmai esemény váltja majd fel.
Kapcsolódó cikkek
- Közel félmillióval nőtt az internet-előfizetések száma
- Kínai műhold-diplomácia: tudomány, üzlet és befolyás
- Internetes táviratszolgáltatást indított az ukrán posta
- Négy százalékkal nőtt tavaly a kínai távközlési ipar
- A mobilhang- és a fizetős tévészolgáltatás a legelterjedtebb a hazai távközlési piacon
- Csak idő kérdése, hogy a Google mikor fog előfizetéses telefonszolgáltatást nyújtani
- Csak 2010 végére stabilizálódik a mobiltávközlés
- Az NHH jövőre kiemelten ellenőrzi az internetszolgáltatókat
- Szuper-szélessávú tengeralatti internet-kábel létesül Ázsiában a Google részvételével
- Kommunikációs- és mobilrészleget alakít a Dell