A Graphisoft erősíti jelenlétét az amerikai piacon
A Graphisoft éves jelentése szerint a társaságnak tavaly 25,72 millió eurós árbevétele volt, ami 14,1 százalékkal haladja meg az 1998. évit. A cég két évvel ezelőtt 6,6 millió eurós profitot ért el, míg tavaly ez az összeg 5,8 millió volt. A társaság korábban azzal indokolta a nyereség csökkenését, hogy igen sokat költött szoftverfejlesztésre.
A sajtótájékoztatón az elnök-vezérigazgató elmondta, hogy a Graphisoft nyit az internetpiac felé is, ám ez nem azt jelenti, hogy termékeit a világhálón keresztül kívánja eladni.
Bojár Gábor hozzátette: stratégiájuknak 5-10 éves távlatban az egyik legfontosabb részévé válhat azoknak a szoftvereknek a fejlesztése, amelyeknek a segítségével az interneten keresztül összekapcsolható az épületek tervezése és a felépítésükhöz szükséges anyagok, illetve belsőépítészeti termékek gyártása. Egy ilyen szoftver segítségével ugyanis nemcsak a tervező látja, hogy milyen termékek érhetők el, hanem a gyártó is érzékelheti, hogy milyen termékekre van igény.
A sajtótájékoztatón Bojár Gábor elmondta, hogy az április 11-15. között megrendezendő Construma 2000 kiállításon több újdonságot is bemutatnak a Budapesti Vásárközpontban: így például az épületek tervezéséhez segítséget nyújtó szoftver, az ArchiCAD 6.5 magyar nyelvű változatát, valamint az épületgépészeti, statikai és vasalási tervek készítését támogató három szoftverüket.
A Graphisoft továbbra is a világon piacvezető ArchiCAD programjára épít, de 2002-re már azt tervezik, hogy árbevételüknek 20-25 százaléka az új szoftverekből származik.
Kapcsolódó cikkek
- 60 százalékkal nőtt a Nemetschek profitja
- A vártnak megfelelő Graphisoft-eredmény
- Nemetschek: 37,7 százalékos növekedés a Graphisoft miatt
- Graphisoft: 50 százalékkal nőtt a nettó nyereség
- A Nemetscheké a Graphisoft
- Graphisoft: Már csak egy hét…
- Graphisoft Park: a vártnál kedvezőbb működés
- Nemetschek: PSZÁF jóváhagyás a Graphisoft-felvásárláshoz
- Graphisoft: változás az igazgatótanácsban
- Nemetschek vételi ajánlat a Graphisoft részvényeire
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.