Végre ismét növekedés a mobilpiacon
Öt negyedév folyamatos visszaesése után ez mindenképen jó hír a mobiltelefonos iparág számára, amely amúgy a technológiai szegmens egyik legfontosabb húzóágazatának számít a ’90-es évek óta. A piackutató 324,4 millió készülék eladásáról számol be a 2009-es negyedik negyedévre, szemben a 2008 azonos időszakában forgalmazott 293,8 millió példánnyal. Az ABI Research még ennél is nagyobb mértékű, 15 százalékos gyarapodásról számol be a negyedévre vonatkozóan, azt azonban leszögezi, hogy a készülékek átlagos fogyasztói árának 2 százalékos csökkenése miatt a gyártók bevételei nem nőttek ilyen nagyságrendben. Egy mobiltelefon hűségszerződés nélkül az ABI szerint átlag 117,55 dollárba került világszerte.
A felívelő utolsó három hónap ellenére a 2009-es év még mindig 4 százalékos visszaesést jelentett a mobilpiac számára 2008 egészéhez képest. A Nokia és a Samsung egyaránt növelte részesedését, így most 37,7; illetve 20,5 százalékot birtokolnak. Az Apple iPhone-eladásai egyenesen megduplázódtak 2008 végéhez képest, és az LG is minden idők legjobb utolsó negyedévét zárta tavaly. A megújuló Motorola és a Sony Ericsson eközben tovább vesztett piaci részesedéséből.
Kapcsolódó cikkek
- 5 milliárd mobil 2010-ben
- A svédországi idősek használják a legtöbb mobiltelefont
- A negyedik negyedben visszatér a növekedés a mobilkészülék-piacra
- Ismét zsugorodott a nyugat-európai mobilpiac
- Mobilfüggőség: már nem lehet élni nélküle?
- Az év végére már fellendülhet a mobiltelefonok világpiaci forgalma
- Példátlan mobiltelefon-kereslet csökkenés Ukrajnában
- Ötödével esett vissza a mobilpiac, de nem így az okostelefonoké!
- KSH: 112 ezerrel csökkent a mobiltelefon-előfizetések száma
- Több mint felére esett vissza a mobiltelefonok eladása Ukrajnában
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.