Magyarországi győztes az INFOPROG 2010 versenyen
Felhasználói kategóriában a soproni Berzsenyi Dániel Evangélikus Gimnázium (Líceum) és Kollégium diákjai: Major Mátyás és Major Bálint bizonyultak a legjobbnak az immár 15. alkalommal megrendezett INFOPROG 2010 számítástechnikai verseny döntőjén. A megmérettetésen idén Magyarország, Románia és Szlovákia tizenhét magyar tanítási nyelvű középiskolája indult, hogy számot adjon tudásáról programozói és felhasználói kategóriában.
Az április 23-25-én megrendezett döntőre két levelező forduló eredményei alapján kaptak meghívást a középiskolák. A térségben egyedülálló háromnapos rendezvénynek a szlovákiai Füleki Gimnázium, valamint a Budapesti Gazdasági Főiskola Pénzügyi és Számviteli Kar Salgótarjáni Intézete adott otthont.
A magyar győzteseken kívül programozási kategóriában, valamint az iskolák között zajló vetélkedőben a szlovákiai Érsekújvár Jedlik Ányos Elektrotechnikai Szakközépiskolájának tanulói szerezték meg az első helyezést.
Az INFOPROG versenyt a házigazdákon kívül többek között a Szlovák Oktatási Minisztérium a Rákóczi Szövetség, és a Balassi Bálint Intézet támogatta.
Kapcsolódó cikkek
- Szakmák Európa-bajnoksága - magyar siker
- Nemzetközivé vált a 24 órás hackerverseny
- Befejeződött a diákfejlesztők legnagyobb IT-versenye
- Imagine Cup: A golyóbis legnagyobb technológiai diákversenyének világdöntője Varsóban
- Idén is vannak magyar győztesek a Cisco Hálózati Akadémia közép-európai versenyén
- X. BME Nemzetközi 24 órás Programozóverseny: szlovákoké az előválogató
- 10. BME Nemzetközi 24 órás Programozóverseny
- Function 2009 digitális művészeti találkozó és demoscene party
- Újra IBM 48 órás programozó bajnokság
- Magyar diákok nyerték a 2009-es ThinkQuest nemzetközi weboldalépítő versenyt
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.