IDC: a legdinamikusabban fejlődő nyomtatógyártó az OKI
Kiemelte: tavaly robbanásszerűen növelték hazai eladásaikat. Az egyes kategóriákban a cég 2009-ben 200-400 százalékkal többet értékesített, mint egy évvel korábban. A lézer- és multifunkciós lézernyomtatók átfogó kategóriájában 2472 darabról 5210-re nőtt az eladás egy év alatt, fekete-fehér lézernyomtatókból 1900-ról 4399-re. Ez a növekedés 2009 negyedik negyedévében még látványosabb, 2285 monokróm lézernyomtatót értékesítettek a 2008-as 569-hez képest. Az IDC hazai piacot értékelő elemzése szerint a színes A3-as nyomtatók területén az OKI 2009-ben 60,3 százalékos részesedésével megszerezte a vezető helyet, míg 2008-ban csak a negyedik helyen állt a minden más kategóriában vezető, a piac 60-70 százalékát birtokló HP-Samsung-Xerox trióhoz képest. Az eladások ilyen arányú növekedése több tényező együttes hatása − indokolta a fellendülést Érdi-Krausz, aki hangsúlyozta, az agresszívabb árképzés és az értékesítési stratégia kisebb változtatásai mellett az eredmények elsősorban az utóbbi idők technológiai innovációinak köszönhetők.
Az OKI nyomtatók az üzemeltetési, azaz a teljes tulajdonlási költség (TCO) tekintetében a legolcsóbbak, számos nyomtatási paraméterében pedig a legjobbak között van − fogalmazott a szakember. A vásárlók kezdik felismerni az általunk kifejlesztett és alkalmazott LED-technológia előnyeit is a hagyományos lézerekhez képest.
Fejlesztések és innovációk. A LED-technológia csak az elmúlt években kezdett népszerűvé válni a világítás és a lapos tévék piacán, elsősorban egyenletes fényük és alacsony fogyasztásuk miatt. A technológiának a nyomtatásban már 20 éves hagyománya van: az ilyen nyomtatók ugyanis – a lézernyomtatókhoz képest – kevesebb mozgó alkatrészt tartalmaznak, ezért hosszabb élettartamúak, és azonos teljesítmény mellett átlag 35 százalékkal kisebbek. Esetükben kizártak a fénytörési, vagy időzítési problémák. A kisebb pontméretnek köszönhetően jobb a nyomtatási minőség, az egyenes papírvezetés révén pedig vastagabb, nehezebb hordozóanyagok használatát is lehetővé teszik. Érdi-Krausz kiemelte: az innovációs hullám még most sem torpant meg. A cég a közeljövőben számos új, energiakímélő és ergonomikus fejlesztéssel jelentkezik. Ezek egyik az ECO módnak nevezett fejlesztés, amelynek lényege, hogy amikor a felhasználó egy vagy kétlapos nyomtatást indít, az intelligens nyomtató automatikusan dönt a nyomtatási sebesség 26-ról 16 lap/percre csökkentéséről. Elsősorban a felhasználói beavatkozások számát csökkentő kényelmi megoldás, de a dobmodulok élettartamának jobb kihasználását is segíti, hogy a cég nyomtatóiban egyetlen fényhenger (dob, drum) egység lesz majd a korábbi, színenkénti megoldás helyett. A színenkénti külön tonerek természetesen továbbra is megmaradtak.
További, elsősorban az ergonómiát szolgáló újítás a nyomtatók lapos, horizontális kialakítása. A felmérések szerint ugyanis az irodákban nem kedvelik a túlságosan robusztus berendezéseket, hiszen a mögötte vagy mellette ülők elszigetelődnek miattuk a többiektől. Erre reagálva az új C300-as és C500-as sorozatú nyomtatók magassága mintegy fele-kétharmada lesz a konkurens gyártók hasonló teljesítményű eszközeinek.
A sajtótájékoztatón továbbiakban elhangzottak közül kiemelhetők még a következők:
1. ez év júniusában jelennek meg Magyarországon az új OKI asztali színes nyomtatók (C300, C500);
2. kb. 1 millárd forintos árbevételt realizált 2009-ben az OKI Kft.;
3. 2009-től hároméves garanciát ad minden készülékére;
4. az OKI Kft. szövetségre lépett Magyarország legnagyobb orvosi szoftvergyártó cégével, az InfoMix Kft-vel;
5. mostantól a Gold Communications az OKI Kft. pr-tanácsadó cége.
Kapcsolódó cikkek
- Stratégiai együttműködést írt alá a spanyol Telefonica és a kínai China Unicom
- Lenovo-NEC egyesülés a láthatáron
- Nőtt az AMD profitja a negyedik negyedévben
- A vártnál jobb eredményeket közölt a Google
- Az Adobe felvásárolta a vezető adatkezelő platformot fejlesztő Demdex vállalatot
- A vártnál gyengébb eredmények a Sony Ericssonnál
- Új leányvállalattal bővíti kínai tevékenységét az Infineon
- Tíz milliárd dollár feletti bevételt vár az eBay
- Új ügyvezető a Ricoh Hungary élén
- A vártnál jobb eredmények az IBM-nél
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.