Márciusban is csökkent az aktív mobilelőfizetők száma
A Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) szerdán közzétett adatai szerint a januári 42 ezres és a februári 48 ezres növekedés után márciusban nem változott a magyar mobilpiacon az összes előfizetői száma, továbbra is 11 millió 883 ezer szerződést tartottak nyilván.
Az NHH gyorsjelentése szerint egy évvel korábban, 2009. március végén a három szolgáltató teljes ügyfélszáma 12 millió 112 ezer volt, majd az év végére ez a szám 11 millió 792 ezerre csökkent. Tavaly márciusában 100 főre 120,8 előfizetés, 2009 végén 117,7 jutott Magyarországon, míg 2010 márciusában a hívásfogadásra alkalmas kártyák száma alapján 100 főre 118,7 sim-kártya jutott.
Az idén március végére a teljes ügyfélszám alapján számolva a T-Mobile részesedése a februári 43,10 százalékról 43,09 százalékra, a Vodafone-é 22,09 százalékról 22,03 százalékra csökkent, míg a Pannon részesedése 34,81 százalékról 34,88 százalékra emelkedett. A 2009. év végi állapothoz képest piaci részesedését egyedül a Pannon növelte 0,36 százalékponttal, míg a T-Mobile részesedése 0,32 százalékponttal, a Vodafone-é 0,04 százalékponttal csökkent.
Tavaly márciusban a mobilszolgáltatóknak 10 millió 802 ezer forgalmat generáló ügyfelük volt, s az év végén 10 millió 931 ezer forgalmazásban részt vevő előfizetőt tartottak nyilván, 70 ezerrel többet, mint az idén március végén. Ez év februárjához viszonyítva a Vodafone részesedése 22,75 százalékról 22,71 százalékra, a Pannoné 33,04 százalékról 32,98 százalékra csökkent, míg a T-Mobile 44,29 százalékról 44,31 százalékra növelte piaci részesedését.
Az NHH elemzése szerint 2010 tavaszán folytatódott az előfizetéses kártyák arányának növekedése, így a feltöltőkártyák részesedésének csökkenése. Március végén a teljes ügyfélszám 56,2 százaléka használt feltöltőkártyát, míg három hónappal korábban ez
az arány még 56,7 százalék, egy évvel korábban pedig 60,4 százalék volt. Az úgynevezett pre-paid kártyák részesedése 2003 első negyedévében volt a legmagasabb, akkor ennek az aránya a teljes ügyfélszámon belül 78,82 százalékos volt.
A három mobilszolgáltató ügyfelei az első negyedévben 15 ezer 352, ezen belül márciusban 4 ezer 889 számot hordoztak. A Nemzeti Hírközlési Hatóság adatai szerint a 2004. május 1. óta igénybe vehető számhordozás eddig összesen 324 ezer 585 mobilszámot érintett.
Kapcsolódó cikkek
- Júniusban a mobil-előfizetések száma csökkent, az aktív ügyfeleké pedig nőtt
- 70 százalékkal nőtt tavaly a mobilinternetezők száma
- Ismét kevesebb mobilozó októberben
- Szeptemberben bővült a vezetékes szélessávú piac
- Augusztusban hódított a mobilinternet
- Változatlan az aktív ügyfelek száma a mobiltelefonálás piacán
- NHH: nőtt a mobilinternetezők száma júliusban
- Júniusban is népszerű volt a mobilinternet
- Rekordnövekedés a mobilinternet-piacon
- Májusban folytatódott a lemorzsolódás a mobilpiacon
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.