Xbox-fejlesztői képzés indul Magyarországon
Igazi unikummal jelentkezik a tanfolyamain online és offline részvételi lehetőséget egyaránt biztosító IT Factory. A 2010. június 28-án induló 20 órás tanfolyam hallgatói a Microsoft Xbox játékkonzolára készítenek el egy 30 éve töretlen népszerűségnek örvendő játékklasszikust. A képzés során a játékfejlesztés alapjait a Pacman segítségével veszik végig, ezáltal a résztvevők gyakorlatorientált módon sajátíthatják el a nélkülözhetetlen alapokat a grafikától a sprite-kezelésen át a programlogika megvalósításáig.
„Az IT Factory Xbox fejlesztői képzését azoknak a középiskolásoknak és egyetemistáknak ajánljuk, akik a játékfejlesztést szórakoztató keretek között szeretnék megismerni. Ugyan nincs alsó és felső korhatár, tapasztalataink alapján a 16-24 évesek érdeklődését ragadja meg leginkább a téma, mely azon túl, hogy a való életben is használható ismeretek ad, hasznos és szórakoztató nyári elfoglaltságot jelent a fiatal korosztálynak” – mondta Fóti Marcell, a NetAcademia vezetője, jelen képzésben chatmester, segédoktató.
A képzésen való részvételhez ráadásul semmilyen programozói tudás nem szükséges, ezt a hallgatók menet közben sajátíthatják el. A programozás .NET alapokon történik, melynek megismerésével a hazai fejlesztői piacon rendkívül keresett tudás birtokába jutnak.
„Mivel az Xbox programozása teljes mértékben megegyezik az idén ősszel piacra kerülő Windows 7 Mobile programozásával, így a hallgatók az IT Factoryban megszerzett tudást az új platformon azonnal alkalmazni tudják. A dinamikusan fejlődő mobil alkalmazásfejlesztési piacon ez jelentős előnyt jelent, ráadásul ezt a területet egy jó ötlettel akár már az 1-2 fős fejlesztőcégek is bevehetik” – mondta Fóti Marcell.
Az IT Factory Xbox képzése a NetAcademia Oktatóközpontban vagy otthonról, online is végezhető. Aki ez utóbbit választja, annak az otthoni számítógépére fel kell telepítenie a Visual Studio 2010 és az XNA Framework fejlesztőalkalmazásokat. Ezt a tanfolyamot megelőző nulladik napon az oktatóval közösen végzik el a jelentkezők. A szükséges szoftvereket a Microsoft Magyarország biztosítja a résztvevők számára.
Kapcsolódó cikkek
- Kinect Star Wars: Tanuld meg irányítani az Erőt!
- A 10 legjobb Halloween játék
- FIFA 12: forradalmi újítás az eddig már 136 videójáték-díjat nyert fociban
- Xbox Kinect szenzor az egészségért
- Megtartotta első konferenciáját a Játék és Oktatási Szoftver Szövetség
- Magyar valóságjáték a CeBit platinadíjasai között
- Magyarországon rajtol a hivatalos etikushekker-képzés új verziója
- Az interfész maga az ember - Minden (a) mozgásban van (2. rész)
- Letölthető Xbox-ra a Kinect szoftver
- Átalakulóban a játékipar, digitalizálódik a terjesztés
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.