A világ legnagyobb rádióteleszkópját mutatták be Hollandiában
A LOFAR (Low Frequency Aray) rádióteleszkóp Az igen távoli égitestek felől fog jeleket alacsony, nem látható frekvenciatartományban - közölte a holland Astron rádiócsillagászati intézet szóvivője.
A teleszkóp 25 ezer antennából áll, ezek német, svéd, brit és francia állomásokon vannak szétszórva, vagyis a rendszer átmérője az ezer kilométert is eléri.
A LOFAR a német Max Planck Rádiócsillagászati Intézet szakértői szerint az ősrobbanás idejéből, valamint az azt követő egymilliárd évből való hidrogénfelhőkről derít fel jeleket, amelyeket majd a Hollandia északi részén működő Groningeni Egyetem dolgoz fel.
Kapcsolódó cikkek
- Masat-1 - Idejének negyedét a Föld árnyékában tölti az első magyar műhold
- Masat-1 - Az első magyar műhold a Föld árnyékában halad pályája egy részén
- Az űr- és az autóipar eszközeinek tesztelésére is alkalmas a magyar laboratórium
- Távérzékelési központot nyit az ENSZ a gyöngyösi főiskolán
- Magyar diákok a YouTube Space Lab projekt 60-as döntőjében
- A YouTube-on jelentkezhetnek űrkísérletük tervével a diákok
- Vak fiatal a NASA űrtáborban
- Google Hold-verseny: a Puli is a csapatok között van
- Mobiltelefont állítanának Föld körüli pályára brit mérnökök
- Lola Hold-térképe
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A 280 Hz-es AGON by AOC 27 hüvelykes ívelt monitor felülmúlja a versenytársakat
Az AGON by AOC – a világ egyik vezető gamer monitor* és IT-kiegészítő márkája – örömmel mutatja be az AOC GAMING C27G4ZXE modellt, egy ívelt 27 hüvelykes (68,6 cm) Full HD monitort, amely a magával ragadó, magas képfrissítési sebességű játék határait feszegeti.
A mesterséges intelligencia bevezetésekor a vezérigazgatóknak kell az élen járni
A vezérigazgatóknak minden tekintetben az élen kell járniuk, akkor is, amikor a generatív mesterséges intelligencia bevezetéséről van szó. A felelősség ebben az esetben is a szervezet vezetőségét terheli, akiknek üzleti sikeresség érdekében fontos tényezőket kell mérlegelniük a bevezetés során.
Ismét piacvezető lett a Huawei
A Huawei lett a világ leggyorsabban növekvő viselhető okoseszköz márkája 2024 első negyedévében a Canalys piackutató cég szerint. A márka folyamatos innovációval erősíti piaci pozícióját, legújabb termékei, többek között a Magyarországon is elérhető HUAWEI WATCH FIT 3 és a HUAWEI WATCH 4 Pro Space Edition okosórák a felhasználók igényeire fókuszálva, sokoldalú funkcionalitással szélesítik a termékek palettáját.
Bemutatják, mit kell tudni a skizofrén marketing korszakáról
A Marketing Summit témái idén az európai nemzeti marketingszövetségeket tömörítő European Marketing Confederation által jegyzett European Marketing Agenda pilléreire épülnek. A szakma elismert hazai és nemzetközi szakértői a legújabb marketing, kommunikációs és üzleti trendek, illetve kihívások sikeres megválaszolásán túl a technológiai és AI megoldások eredményes implementációjára is kitérnek majd az eseményen. A Summit Díjátadó Est keretében pedig öt szakmai díj elismeréseit adják át majd a reggeltől késő estig tartó rendezvényen, amelyet szeptember 19-én, a MÜPA-ban tartanak.
A felújított ABB-robotok ragyogó kilátásokat kínálnak a német motorkerékpár-gyártónak
Csillogó tankok, fényes rugóstagok, polírozott króm és porszórásos felületek – a motorkerékpárok esetében elengedhetetlen a vonzó megjelenés. Az egyik német motorkerékpár-gyártónál az ABB robotjai dolgoznak keményen azért, hogy elérjék a járműveknél a kívánt fényezést. Helyüket azonban 8 évnyi fáradhatatlan munka után felújított robotok veszik át.