Csökkentette negyedéves eredmény-előrejelzését a Nokia
A Nokia csökkentette mobiltelefon-üzletága második negyedévi eredmény-előrejelzését, de éves eredménykilátásával kapcsolatban is a korábbinál borúlátóbb előrejelzést tett.
A készülékgyártó és szolgáltatási üzletága második negyedévi értékesítési árbevételére korábban kiadott 6,7-7,2 milliárd eurós előrejelzését a Nokia a tartomány alsó határa környékére, illetve az alá módosította az átlagos készülékárak csökkenése miatt.
A Nokia amiatt volt kénytelen lefelé módosítani eredmény-előrejelzését, mert az okostelefonok piacán erőteljes verseny alakult ki az Apple Inc. iPhone készüléke és a Research in Motion Ltd (RIM) Blackberry készüléke, valamint más gyártók prémium
kategóriás készülékeinek eladásai révén. Emellett az is hatással van a piacra, hogy a darabszám szerinti eladások súlypontja eltolódott az alacsonyabb nyereségtartalmú készülékek felé, valamint gyengült az euró árfolyama.
Üzemi eredmény kulcsát a második negyedévre a korábban jelzett 9-12 százalékos, az idei évre pedig a várt 11-13 százalékos tartomány alsó határának környékére módosította a Nokia.
A világ legnagyobb mobiltelefon gyártója megerősítette a mobiltelefon-világpiac darabszám szerinti forgalmának idei 10 százalékos növekedésére, valamint saját piaci részesedésének 2009-es szinten való megőrzésére korábban tett előrejelzését.
Értékesítési árbevétel alapján azonban már borúlátóbb, és a korábban jelzett növekedés helyett piaci részesedésének csökkenésére számít.
Kapcsolódó cikkek
- Jó negyedév, elbocsátások a Nokiánál
- A Meego után a Symbian főnöke is otthagyja a Nokiát
- Veszített a Nokia
- Küszöbön a Motorola feldarabolása, a Nokia Siemens érdeklődik
- Ismét perbe hívja a Nokia az Apple-t
- Nőtt a Nokia profitja
- Mobilböngésző céget vesz a Nokia
- Erős profitnövekedés a Nokiánál a negyedik negyedben
- Nőtt a Philips profitja a negyedik negyedévben
- IBM: a vártnál magasabb negyedéves profit
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.