Innovációs díjat kapott a Magyar Telekom
A Global Telecoms Business nemzetközi távközlési szaklap ez évi egyik innovációs díját nyerte el a Magyar Telekom által üzembe helyezett szolgáltatáslétesítési és automatizálási platform. A rendszer felgyorsítja és olcsóbbá teszi az új szolgáltatások bevezetését és csökkenti az üzemeltetési költségeket is.
A világ vezető távközlési szervezetei mintegy 350 vezetőjének részvételével rendezték meg a Global Telecoms Business ez évi innovációs konferenciáját Londonban, amelynek keretében átadták a 2010-es innovációs díjakat a világ minden részéről nevezett projektek legjobbjainak. A vezetékes infrastruktúrákkal kapcsolatos újítások kategóriájában, a hálózatüzemeltetési innováció területén lett díjnyertes a Magyar Telekom szolgáltatáslétesítési és automatizálási platformja (SPA, azaz Service Provisioning Automation), amelyet 2009 második negyedévében vezetett be a magyar távközlési szolgáltató.
Az SPA platform fejlesztése 2008-ban kezdődött el. A projekt során a Magyar Telekom szakemberei által megtervezett követelményrendszer alapján a Hewlett-Packard által szállított Service Activator platform felhasználásával készült el az egységes konszolidált szolgáltatásmenedzselő rendszer, amely automatizáltan támogatja a szolgáltatáslétesítési és -aktiválási folyamatokat, lehetővé teszi a szolgáltatások gyorsabb és olcsóbb piacra lépését, miközben csökkenti a bevezetési költségeket, de csökkenti az üzemeltetési költségeket is a folyamatok automatizálásával.
A megoldást immár egy éve használja a Magyar Telekom az újgenerációs vezetékes IP-szolgáltatások (szélessávú internet, IPTV) létesítési folyamatában. A rendszer azonban az eddigi vezetékes szolgáltatásokon kívül képes más technológiákkal (mobil-, és kábeltelevíziós hálózatok) megvalósuló szolgáltatások támogatására is, így a jövőben várható a díjnyertes SPA rendszer kiterjesztése a Magyar Telekom minden hálózatára.
Kapcsolódó cikkek
- Nagyszabású hálózatfejlesztés újabb kilenc Somogy megyei településen
- Magyar Kiváló Online Gyermektartalom Díj - Meghosszabbított nevezési határidő
- "hello holnap!"
- Online ajánlásgyűjtemény az elektronikus világ használatához
- MagyarBrands díjazott a Kürt
- Ha egyszer láttál valakit az utcán, az nem ok arra, hogy bejelöld az iWiW-en vagy a Facebookon
- A Magyar Telekom 50 forint osztalékot tervez
- Az Externet eladja ADSL üzletágát a Magyar Telekomnak
- Közös fórumot hoztak létre az infokommunikációs klaszterek
- A különadó miatt visszafog a Magyar Telekom
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.