A mobilüzletág rontotta az LG Electronics eredményét
Visszaesett a magyarországi érdekeltségekkel is rendelkező dél-koreai LG Electronics profitja a második negyedévben, mert gyenge volt a kereslet a mobilkészülékek iránt, és a készülékek ára is csökkent. Növekedett viszont a televízió, és a háztartási elektronikai üzletág.
A lapképernyős televíziók, és a mobilkészülékek gyártásában élenjáró vállalat adózott eredménye 33 százalékkal 856,4 milliárd vonra csökkent április-június között az egy évvel korábbi 1,28 ezer milliárd wonról. ( 1 euró = 1.541 von)
A működési eredmény 90 százalékkal zuhant, 126 milliárd vonra az egy évvel korábbi rekordról, 1,24 ezer milliárd vonról.
A bevétel mindössze 0,7 százalékkal esett vissza, 14,4 ezer milliárd vonra.
A lapos képernyős televíziók eladása 47 százalékkal 6,3 millió darabra, a mobilkészülékeké 2 százalékkal 30,6 millió darabra nőtt, a mobil üzletág bevétele azonban 31 százalékkal 3,38 ezer milliárd wonra csökkent.
A lapképernyős televíziók gyártásában az árbevételt tekintve az LG a harmadik a Samsung és a Sony után, és ugyancsak harmadik a mobilkészülékeknél a Nokia és a Samsung mögött.
Kapcsolódó cikkek
- A világ legkeskenyebb okostelefonja és szemüveg nélküli 3D kijelző
- Wi-Fi Direc: vezeték nélküli adatátvitel Hotspot nélkül is
- Hol tart a fogyasztói elektronika 2011-ben?
- Az LG töretlenül hisz a 3D-ben, ezt januárban is megmutatja
- Ennio Morricone zenét komponál az LG okostelefonokhoz
- Diákok fejleszthetnek Android alkalmazásokat LG telefonokra
- Nem minden 3D szemüveg kényelmetlen és csúnya
- LG Android okostelefon kétmagos processzorral
- Dual processzoros Android-telefon
- Ráadás garanciák az LG-től
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.