Mobilinternetet is árulnak a kábelkommunikációs cégek

MTI Sajtóadatbank, 2010. augusztus 2. 08:44

A Drávanet kábelcég augusztusban már értékesíti azt a mobilinternetes szolgáltatást, aminek a piacra dobásáról két hete állapodott meg a Vodafone és a Netfone, a cég azt reméli, hogy az év végéig legalább 200-300 mobilinternetes előfizetője lesz.

A Vodafone Magyarország és a Netfone Távközlési Szolgáltató Kft. üzleti modellje alapján nyártól mobilinternet-szolgáltatással bővíthetik kínálatukat a kábelkommunikációs szolgáltatók.

A Netfone az együttműködés keretében új MVNO-szereplőként (Mobile Virtual Network Operator), azaz virtuális mobilszolgáltatóként lépett piacra. Ez egy olyan üzleti modell, amikor egy cég részben, vagy teljesen egy frekvenciával rendelkező mobil operátor hálózatát használja, és így nyújt saját jogon, saját márkanév alatt szolgáltatást. Ebben a konstrukcióban a Vodafone
hálózatát használja a Netfone úgy, hogy a mobilszolgáltatótól adatcsomagokat vásárol, és azt továbbértékesíti a kábelcégeknek.

A tavaly több mint 700 millió forint árbevételt és 10 millió forint fölötti adózás előtti eredményt elérő Drávanet saját márkanéven árulja a szolgáltatást, a Vivafone-t mintegy 22 000 ügyfele számára tette elérhetővé.

A vállalat az MTI érdeklődésére közölte, elsősorban ügyfélmegtartásra szeretnék használni a szolgáltatást, amely természetesen  hozzásegítheti a céget az ügyfelek számának növeléséhez is, mivel egyre nagyobb igény van a távközlési szolgáltatások csomagban történő megvásárlására.

Tábori Tamás, a Vodafone Magyarország nagykereskedelmi igazgatója az MTI-nek üzleti titokra hivatkozva nem árulta el a szerződés részleteit, ám azt elmondta, hogy a konstrukcióban minden résztvevő megtalálhatja számítását, s az ügyfeleknek is megéri csatlakozniuk hozzá. A Vodafone abban bízik, hogy sok új ügyfél használja majd hálózatát a kábelcégeken keresztül, de arról, hogy ez mennyivel növeli majd a cég bevételét, nem nyilatkozott.

Kifejtette, a modell hatékonyabb elérést tesz lehetővé a mobilcég számára is. A társaság csomagokat ad el nagykereskedelmi áron a Netfone-nak, amit az továbbértékesít a kábelcégeknek.

Tábori Tamás aláhúzta, az üzleti modell nem magától értetődő, amit mutat az is, hogy a magyar piacon még nem jött létre jelentős MVNO-megállapodás.

Kéry Ferenc, a Magyar Kábelkommunikációs Szövetség elnöke, a megállapodásról az MTI-nek elmondta, az új szolgáltatás árusításával a kábelcégek könnyebben tudnak új előfizetőket szerezni, illetve jobban meg tudják tartani a régi ügyfeleiket. Hozzátette, ha csomagban, azaz a televízió, a vezetékes telefon és internet mellé társítva adják mobilinternetet, akkor nemcsak a szolgáltató, hanem az ügyfél is jól jár, hiszen olcsóbban kaphatja meg a négy szolgáltatást, mintha külön-külön venné meg.

Az elnök elmondta, azok a tagvállalatok, amelyek felveszik a mobilinternetet is szolgáltatásaik közé, ugyanazt tudják nyújtani, mint a Magyar Telekom Csoport.

Kéry Ferenc szerint nagy előnye a konstrukciónak, hogy a szolgáltatáshoz a technológiai hátteret, kapcsolódást nem kell minden kábeles cégnek sok pénzért külön-külön kiépítenie, ezt a Netfone magára vállalta. Aláhúzta, a modell csak így tud működni, hiszen a kábelszolgáltatóknak nincs több tízmillió forintjuk a háttértechnológia kiépítésre, illetve felesleges is lenne több ilyen
rendszer működtetése.

A szövetségnek 200 tagja van, a magyar piacon kábelen szolgáltató cégek fele tartozik közéjük. A szövetség tagvállalatai 1200 településen mintegy 2 millió háztartásnak nyújtanak kábeltelevíziós, vezetékes telefon és internetszolgáltatást.

A szövetségnek tagja a legnagyobb magyar kábelszolgáltató, az összesen mintegy 1 millió háztartást kiszolgáló UPC Magyarország is, ám ez a társaság nem tervezi a csatlakozást a Netfone üzleti modelljéhez.

Szűcs László, a cég kommunikációs igazgatója az MTI-nek elmondta, az UPC elképzeléseiben is szerepel a mobilinternet szolgáltatás nyújtása, de a társaság saját üzleti modell alapján akarja árusítani. Hozzátette, mindhárom mobilszolgáltatóval tárgyalnak a konstrukcióról, de még nem született megállapodás egyikkel sem.

A Netfone várakozásai szerint szeptemberig még további 8-10 kábeltévés szolgáltató is árulni kezdi a mobilinternetet.

A Netfone elsősorban telekommunikációs szolgáltatásokat fejleszt, amelyeket kulcsrakész nagykereskedelmi szolgáltatásokként ad el. A társaság 32 kábeltévé- és internetszolgáltató partnerén keresztül mára mintegy 40 500 ügyfelet ér el vezetékes telefonszolgáltatással, továbbá közvetlenül is kiszolgál közel 2700 üzleti vállalkozást. A cég tervei szerint az idén közel megduplázódik a múlt évi árbevétel, amely várhatóan eléri majd a 630 millió forintot. Az  adózás utáni eredménye pedig 50 millió forint körüli lesz.

Kulcsszavak: UMTS Vodafone-hu Netfone UPC

Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A HONOR 200 Pro elérte a DXOMARK csúcskategóriás rangsorának első helyét

A HONOR bejelentette, hogy a frissen megjelent HONOR 200 Pro elnyerte a telefonokról független méréseket és értékeléseket végző DXOMARK elismerését. Az okostelefonok csúcskategóriás rangsorában a HONOR 200 Pro az első helyet szerezte meg, a készülék így remekül szemlélteti a HONOR rendíthetetlen elkötelezettségét az emberközpontú technológia iránt. A HONOR 200 Pro a tekintélyes Gold Display Label és Eye Comfort Label díjakat is elnyerte, amelyek a kiemelkedő kijelzőminőséget és a szemkényelmi funkciókat ismerik el. 

2024. június 26. 11:35

A jó portréfotók szakértelmet, technikát és elköteleződést igényelnek

A HONOR legújabb termékcsaládja, a HONOR 200 Pro-val az élen a portréfotózást helyezte előtérbe. Az új eszközökkel egy stúdiót hordozhatsz a zsebedben, ami a mesterséges intelligencia segítségével és a profi kialakításnak köszönhetően jelentősen megkönnyíti azt, hogy kiváló képeket készíts. Ezzel együtt azonban van pár tippünk ahhoz, hogy miként hozd ki a maximumot készülékedből – akár a legújabb szériát használod, akár más készüléket.

2024. június 22. 14:08

Nem csak régi mobilt keresnek a magyarok a Rejoy.hu-nál

A nyaralási szezon és az iskolai tanév vége közeledtével itthon is átalakultak az felújított eszközök piacának trendjei a Rejoynál. A legújabb Apple-készülék, a tavaly szeptemberben debütált iPhone 15 nem csupán elérhetőa cég kínálatában, de májusra pedig már a harmadik legnépszerűbb készülék volt a magyar vásárlók körében. Ezzel szemben eladásra főleg három-öt éves iPhone-okat, illetve két-öt éves, Androidot futtató Samsung készülékeket küldenek be az ügyfelek, tavasz óta pedig a csupán kétéves Samsung Galaxy S22 Ultra csúcsmodellből is nagy számban érkeznek eladó példányok.

2024. június 20. 10:01

06.20-án korlátlan belföldi mobilnet a Yetteltől

A Yettel célja, hogy ügyfelei szabadon és gondtalanul tesztelhessék a korlátlan mobilnet-élményt, ezért a mobiltársaság hivatalos előhívó számával azonos dátumon, 06.20-án egy napra lekapcsolja az adatforgalmi számlálókat és korlátlan, díjmentes belföldi mobilinternettel lepi meg ügyfeleit.

2024. június 18. 19:26

Olimpia, ahogy korábban még nem láthattuk

A Samsung, az olimpiai és paralimpiai játékok nemzetközi partnereként bejelentette, hogy a Nemzetközi Olimpiai Bizottsággal (NOB) és az Olympic Broadcasting Serviceszel (OBS) együttműködve új szintre emeli a 2024-es párizsi olimpia közvetítését, friss élményt nyújtva a tévénézőknek és a szurkolóknak. A különleges, maguk nemében eddig példa nélküli felvételek, amelyeket a Samsung Galaxy S24 Ultra készülékkel rögzítenek és osztanak meg, fontos szerepet játszanak majd abban, hogy a Szajna folyón zajló történelmi nyitóünnepségét és az olimpiai játékok vitorlásversenyeit egészen új szemszögből láthassuk.

2024. június 18. 16:24

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Befektetőre talált a Megoldások a holnapért korábbi díjazottja

2024. június 25. 19:01

A kvantumtechnológia alapjaiban változtatja meg jövőnket

2024. június 20. 16:28

A kiberbűnözők piszkos játéka: 9+1 kibertámadás a sport világából

2024. június 12. 11:43

Elstartolt a Startup Safari Budapest 2024

2024. június 10. 11:40