Mintegy 400 család otthona épül újjá a Magyar Telekom támogatásával
A Magyar Telekom által júniusban adományozott 60 millió forintos támogatásból mintegy 400 rászoruló árvízkárosult család otthonának újjáépítése valósul meg. A pénzadományt az észak-magyarországi árvíz károsultjainak megsegítésére létrehozott átfogó támogatási csomagja keretében ajánlotta fel a szolgáltató, és azt otthonuk újjáépítésére használják fel a rászoruló családok a Magyar Vöröskereszt közreműködésével.
A május-júniusi árvízi veszélyhelyzet időszakában érkezett adományokat elsősorban az azonnali segítségnyújtásra fordította a Magyar Vöröskereszt. Az adományoknak köszönhetően több mint 6 ezer árvízkárosult családnak juttattak el főleg tartós élelmiszerből, tisztító- és tisztálkodási szerekből, ásványvízből összeállított csomagokat országszerte az árvíz elleni védekezés és a mentés idején. A munka oroszlánrésze azonban a krízishelyzet elhárítása után, a helyreállítás és újjáépítés időszakában zajlik, így ekkor kerül sor a pénzadományok nagy részének felhasználására is.
Az árvízkárosultak részére felajánlott pénzadományok nagyobb hányadát az újjáépítés finanszírozására fordítja a Magyar Vöröskereszt. Ennek megfelelően a Magyar Telekom által júniusban adományozott 60 millió forintos összegből mintegy 400 rászoruló árvízkárosult család otthonának újjáépítése valósul meg a Magyar Vöröskereszt közreműködésével, elsősorban különféle építőanyagok (tégla, cement, cserép stb.) vásárlásával. Az ugyanakkor felajánlott 200 darab T-Mobile Domino kártyás, díjmentesen használható mobilkészüléket pedig idős árvízkárosult személyek között osztják ki az árvíz sújtotta településeken, a Magyar Vöröskereszt helyi szervezeteinek segítségével.
A Magyar Telekom májusban az elsők között sietett az észak-magyarországi árvíz károsultjainak megsegítésére, amikor – a társszolgáltatókkal összefogva – árvízi segélyvonalat indított a 1749-es számon. A T-Home és a T-Mobile emellett az 1752-es nemzeti segélyvonal indításában és működtetésében is szerepet vállalt.
A károk enyhítése és a szolidaritás kézzelfogható kifejezése érdekében a Magyar Telekom több intézkedésből álló, átfogó támogatási csomagot hozott létre.
Ennek keretében 60 millió forintos támogatást ajánlott fel az árvízi munkálatok elősegítésére, továbbá 200 darab T-Mobile Domino kártyával ellátott, díjmentesen használható mobiltelefont bocsátott az árvíz sújtotta településeken élő és a mentési munkálatokban résztvevő lakosság rendelkezésére. A Magyar Telekom saját alkalmazottai körében is adománygyűjtést indított. A munkatársak által felajánlott összegeket a vállalat azok kétszeresével kiegészítette, majd eljuttatta a károsultakhoz. A Magyar Telekom támogatásával június 22-én, a Művészetek Palotájában szervezett jótékonysági gálaest teljes nettó bevételét ugyancsak az árvízkárosultak megsegítésére ajánlották fel a közreműködő zeneművészek. A támogatási csomag részét képező pénzadományok és eszközök a Magyar Vöröskereszt közreműködésével jutnak el a rászorulókhoz. Legutóbb a szolgáltató a térség legsúlyosabb árvízkárokat szenvedett 10 településén élő előfizetői részére jóváírta a vezetékes T-Home szolgáltatások (tv, internet, telefon) egyhavi díját a júliusban érkezett számlák összegéből.
Kapcsolódó cikkek
- Nagyszabású hálózatfejlesztés újabb kilenc Somogy megyei településen
- "hello holnap!"
- Online ajánlásgyűjtemény az elektronikus világ használatához
- Ha egyszer láttál valakit az utcán, az nem ok arra, hogy bejelöld az iWiW-en vagy a Facebookon
- A Magyar Telekom 50 forint osztalékot tervez
- A Facebook alapítói is csatlakoztak Bill Gates filantróp kampányához
- Adomány segít a mentőszolgálat számítógépparkjának fejlesztésében
- Az Externet eladja ADSL üzletágát a Magyar Telekomnak
- A különadó miatt visszafog a Magyar Telekom
- Feltölthetjük-e a céges partin főnökünkről készült fotót egy közösségi oldalra?
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Chery Group: Budapest–Róma egy feltöltéssel
Egyetlen feltöltéssel akár a Budapest-Róma távolságot is megtehetik majd az elektromos autók a Chery Group új akkumulátor-technológiájának köszönhetően. Az újdonságot a már itthon is kapható OMODA 5 gyártója az idei innovációs konferenciáján mutatta be.
K&H: állandó társsá vált a mesterséges intelligencia a banki ügyfeleknél
Egy év alatt több mint egymillió beszélgetést és havonta hatezer átutalást végeztetnek Kate-tel, a K&H, az ország egyetlen hangalapú, mesterséges intelligenciával működő digitális pénzügyi asszisztensével, amely már kétszáz funkciót tud. A mobilbanki ügyfelek tizede már rendszeresen használja. A siker az intelligens, beszédfelismerésen és természetes nyelvi feldolgozáson alapuló funkcióinak köszönhető, amelyek révén az ügyfelek kényelmesen, emberi módon kommunikálhatnak a bankkal.
A hazai szállítmányozásban is kopogtat az e-mobilitás
Hazánkban az e-mobilitás a többség számára a személygépjárművek elektrifikációját jelenti, pedig a szállítmányozás területén is jelentős potenciál rejlik benne. Nem véletlen, hogy a nemzetközi szakkiállításokon egyre-másra mutatkoznak be a nagy gyártók e-kamionjai és e-furgonjai, Magyarországon viszont ezen a területen a piaci szerepek éppen csak kialakulóban vannak.
A Széchenyi István Egyetem közreműködésével magyar műhold vizsgálja az aszályos területeket
Hiánypótló kutatás zajlik a győri Széchenyi István Egyetem részvételével, amelynek keretében egy műhold ad rendszeresen távérzékelt adatokat Magyarország területéről. A konzorciumban megvalósuló európai uniós projekt során az intézmény Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Kara az űrből érkező információkat elemzi és kontrollálja az aszályos időszakok hatásainak enyhítése érdekében.
Számos MI-t használó alkalmazással ismerkedhettek meg a résztvevők a Mobile Broadband Forum kiállításon
Már több mint három millió mesterséges intelligenciára képes alkalmazás készült világszerte, túlszárnyalva a hagyományos alkalmazások számát – derült ki a 2024-es Isztambulban megrendezett Global Mobile Broadband Forum (MBBF) során.