Rálicitált a HP a Dellre: a célpont egy adattároló cég
![](/download/viewattach/78888/1/40/242624-688452934.jpg)
Az ilyenfajta versengés meglehetősen ritka a technológiai iparban, ahol a felvásárlások és egyesülések általában a színfalak mögött szoktak eldőlni. A legutóbbi példa az Oracle és az IBM tavalyi rivalizálása volt a Sun megvételéért: a vevő végül az Oracle lett, 7 milliárd dolláros nyertes ajánlatával. Az, hogy ilyesmire sor került, legalább két dolgot jelez: az egyik az, hogy a nagy cégek jelentős készpénzállománya a viszonylag alacsony részvényárfolyamokkal kombinálva ösztönzi a felvásárlásokat a piacon. A másik, hogy a számítógépes ágazatban érdekelt vállalatok igyekeznek minél több lábon állni; csak a HP olyan cégeket vett meg az utóbbi időben, mint a 3Com hálózati eszköz-gyártó, az Electronic Data Systems technológiai szolgáltató, illetve a mobileszközöket és –szoftvereket gyártó Palm.
A technológiai cégek körében augusztusban mintegy 90 milliárd dollárra rúgott a felvásárlások mértéke, amelyek közöl kiemelkedik az Intel által a MacAfee biztonsági cégért felajánlott 7,7 milliárd. Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy a Dell ezek után harcba száll-e még a HP-vel a 3PAR-ért, amelynek részvényei már így is 33 százalékkal drágultak az ajánlatok miatt.
Kapcsolódó cikkek
- A HP győzelmével zárul a Dell kontra HP felvásárlási csata
- A HP ismét rátromfolt a Dellre, már 2 milliárdot ér a 3PAR
- Komolyan verseng a Dell és a HP a 3PAR-ért
- Laptopakkuhiány a HP-nél és a Dellnél
- Mégis kémkedett a Dell után a HP?
- Centrino alapú hordozható PC-k
- Két új iPaq, a legalsó és legfelső kategóriába
- A HP nem szállít több nyomtatót, kamerát, szkennert a Dellnek
- A harmadik negyedben tovább lanyhult a német PC-piac
- Szűkül a szerverpiac
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Több minőségi időre vágynak az apák a gyerekeikkel
Hétköznapokon az apák több mint kétharmada átlagosan kevesebb mint két órát, hétvégenként több mint öt órát tölt a gyerekeivel. A gyerekekkel rendelkezésre álló minőségi idő az apák többsége szerint nem elegendő – így gondolják a Yettel apák napja kapcsán készült felmérésében részt vevő válaszadók. A megállapításokat nemzetközi tapasztalatok is alátámasztják: az apaszabadság az apa, az édesanya és a gyermek számára is hasznos, és még a munkáltatónak is előnyökkel jár.
Az AWS és a SAP mesterséges intelligenciával fejleszti a vállalati erőforrásgazdálkodását
Stratégiai együttműködést kötött egymással az Amazon Web Services (AWS) és az SAP. A generatív mesterséges intelligencia segítségével új képeségekkel és nagyobb hatékonysággal vértezik fel a SAP modern, felhő-alapú vállalati erőforrás-tervezési (ERP) rendszerét.
Az eMAG és a Rejoy elindítja az Easy Buyback programot
Mivel a legnépszerűbb mobiltelefonok átlagára az elmúlt négy évben megduplázódott, az eMAG a Rejoy.hu-val közösen kialakított, teljes mértékben online igénybe vehető Easy BuyBack programon keresztül az eMAG vásárlói régi telefonjuk eladásából származó extra pénzt is beforgathatják új okostelefonjuk megvásárlásába.
Újra bizalmat kapott a DIMSZ elnöksége
A DIMSZ – az Adatvezérelt Marketing Szövetség – éves közgyűlésén a tagok elfogadták a szervezet beszámolóit és megerősítették a hét elnökségi tag mandátumát.
Az LG szerint a jövő autója gyakorlatilag egy kerekeken guruló élettér lesz
Az LG Electronics (LG), a mobilitási piac egyik vezető technológiai szereplője új szoftvercsomagot adott ki, amely úttörő szerepet játszik majd a szoftveresen definiált járművekre (SDV) való átállásban. Az AlphaWare nevű fejlett, felhasználóközpontú megoldás újraértelmezi az autó fogalmát és a felhasználók autózással kapcsolatos élményét. Az innovatív szoftvercsomagot az AutoTech: Detroit eseményen mutatta be a cég.