75 éves a Fujitsu

forrás Prim Online, 2010. szeptember 2. 14:04

„A Fujitsu történetének új szakaszába lépett, hogy így reagáljon a világ felgyorsult tempójára és megfeleljen napjaink rendkívüli technológiai kihívásainak. Azon dolgozunk, hogy ügyfeleink egyedi igényeinek maximálisan megfeleljünk, és velük együtt formáljuk a jövőt.” – mondta a Fujitsu globális technológiai igazgatója, Marc Silvester a vállalat megalapításának 75. évfordulóján. Hangsúlyozta: „Az IT a jövőben nem egy befejezett terméket fog jelenteni. Sokkal inkább beszélhetünk majd élő, lélegző IT infrastruktúrákról, amelyek sokkal gyorsabban és kiszámíthatóbban változnak, mint korábban. Azért készülnek, hogy változhassanak. A nagy ugrást az elkövetkezendő néhány évben az informatika szolgáltatásként való igénybevételének modellje fogja jelenteni.”

Poros Gábor, a Fujitsu Technology Solutions Kft. ügyvezető igazgatója kijelentette, hogy a magyar vállalati felhasználók egyre inkább elismerik a Fujitsu új információtechnológiai megoldásainak előnyeit.
Ezt bizonyítja többek között, hogy hiteles partnerként tekintenek a Fujitsura olyan újszerű megoldások és szolgáltatási modellek kipróbálásában és bevezetésében, mint az infrastruktúrák és alkalmazások szolgáltatásként való igénybevétele – tágabb értelemben a felhő-alapú számítástechnika. Többek között ennek köszönhető, hogy a magyar leányvállalat is a piac növekedésénél nagyobb mértékben tudott nőni adatközponti infrastruktúrák területén.

Fujitsu történelem
A Fujitsu gyökerei 1923-ig nyúlnak vissza, amikor a Great Kanto nevű földrengés elpusztította Tokió és Yokohama infrastruktúrájának legnagyobb részét. A vállalat ekkor kapcsolódott be az újjáépítésbe. 1935-ben alapították meg a Fuji Tsushinki Manufacturing Corporation-t, amely később Fujitsu Limited néven folytatta működését.
A japán cég 1990-ben felvásárolta a brit International Computers Limited (ICL) 80%-át, 1990-ben pedig Fujitsu ICL teljes egészében a Fujitsu tulajdonába került. 2002-től csak a Fujitsu nevet viseli. 2008-ban megvette a Fujitsu Siemens Computers részvényeinek 50%-át, 2009 óta pedig a teljes irányítást átvéve Fujitsu Technology Solutions néven működik.
Az IT-alapú üzleti megoldások vezető globális szállítója a kezdetektől élen járt az azon innovációk és technológiai áttörések megvalósításában, amelyek az informatikát előre vitték. Ezek sorába tartoznak például a 30-as évek telefonközpontjai, a 70-es évek mainframe számítógépeinek és párhuzamos alkalmazásainak generációi és az olyan legújabb innovációk is, mint amilyenek a palm vein (a tenyér ereit azonosító rendszer hitelesítése, illetve a világ első 3D-s számítógépe).
A tokiói központból irányított Fujitsu Limited (TSE: 6702) ma a világ 70 országában 175 ezer alkalmazottjával a világ harmadik legnagyobb IT megoldás szállítója.

A Fujitsu főbb innovációi:
1935 – ‘Step-by-step’ automata telefon központ
1945 – A Fuji ‘Model-3’ telefon kifejlesztése
1954 – A ‘Facom-100’ mainframe számítógép
1974 – Az ‘ILC 2900’ sorozatú mainframe megjelenése
1979 – Az ‘ILC Distributed Array processzor’ megjelenése, a világ első párhuzamos rendszerű számítógépe
1980 – ‘Oays 100’: az első japán szövegszerkesztő
1989 – színes plazma kijelzők
2003 – Palm vein (tenyérereket azonosító rendszer)
2010 – a világ első 3D-s számítógépe

További információ a Fujitsu történetéről:


Fotók a Fujitsu innovációs termékeiről:

Kulcsszavak: +céginfo Fujitsu

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01