A technológia választása nem műszaki, hanem üzleti kérdés
A Magyarországon közel 20 éve működő Magic (Onyx) Magyarország konferenciát rendez szeptember 14-én Hatékonyság az informatikában 2010 címmel, ahol „all-in-one” és integrált megoldásokat mutatnak be üzleti döntéshozóknak. Az elsősorban informatikai kis- és középvállalatoknak szóló eseményen az előadók többek között esettanulmányokon keresztül is bemutatják, hogyan növelhetik piacképességüket és termelékenységüket a hazai cégek, fejlesztési költségeik csökkentése mellett. A rendezvényt szervező Magic szemléletváltást sürget, miszerint az informatikai fejlesztés nem csupán technikai, hanem elsősorban üzleti kérdés.
Az informatikai rendszer fejlesztéseinek tipikus hibái közé sorolható, amikor szükségtelen kockázatot vállal a megrendelő azzal, hogy jelentős költségráfordítás mellett viszonylag lassan, tehát több hónap alatt valósítja meg a szoftverfejlesztéseket. Így a beruházás, vagyis az it-fejlesztés gazdasági szempontból is értékelhetetlenné válik, mert a magas ráfordítás nem térül meg. A példa nagyon is életszerű, hiszen megtörtént eseten alapul: egy a GVOP pályázatokat – ügyfél oldaláról – felügyelő vállalkozás megállapodást kötött a kiválasztott fejlesztőcéggel. Az együttműködés célja egy szolgáltatásként értékesíthető egyszerű és feladat-orientált projektmenedzsment szoftver kifejlesztése volt. A fejlesztés 10. hónapjában a megállapodás érdektelenné vált: a GVOP projektek lezárultak, a félkész szolgáltatás pedig nem volt eladható. A ráfizetés mértéke minimálisan egy jól felszerelt középkategóriás új autó ára volt…
A fenti analógia tanulsága életbevágóan fontos lehet a hazai kkv-k számára, akik a soron következő uniós pályázatokra (is) alapozzák fejlődésüket. Különösen a mai pénzügyi környezetben és folyamatosan változó üzleti igények világában veszélyes a vevő kegyeiért egymással versengő piaci szereplők számára, ha a fejlesztések során nem veszik figyelembe a két legfontosabb szempontot: a legkevesebb befektetéssel a leggyorsabban elérhető megoldást válasszák.
„Az informatikai rendszerek kiépítése és fenntartása bizonyítottan összefüggnek a költséghatékonysággal és a termelékenységgel. Lassan tudomásul kell vennie minden informatikai vállalkozásnak, hogy egyáltalán nem mindegy, hogy az adott célt milyen időn belül és mekkora költségek mellett érhetik el. A mai helyzetben ez az, ami leginkább a versenyképességüket meghatározza. Ilyen körülmények között egyáltalán nem érthető, hogy pl. a költséghatékonyságot leginkább meghatározó fejlesztési technológia kiválasztásának kérdését a vállalati vezető vagy tulajdonos miért delegálja a műszaki kollégának. Pedig a tapasztalataink szerint ezt teszi az informatikai vállalkozások többsége.” – véli Szluha Márton, a Magic (Onyx) Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója.
A költséghatékony technológiák alkalmazása – elsődlegesen a rendszerintegráció területén – szintén az egyik legfontosabb szempont kellene, hogy legyen az informatikát alkalmazó vállalatoknál, hiszen ezen cégek it költségeinek jelentős részét a rendszerek megfelelő együttműködésének fenntartására fordított összegek teszik ki. Bár sokan tisztában vannak azzal, hogy a vállalat működésével ezek a költségek, sajnos folyamatosan növekednek, ebben az esetben egy, az említett célra tervezett integrációs eszköz csodákat tud tenni.
A vállalatok esetében a különböző szoftverek megfelelő integrációja, az egyes bevezetendő új szolgáltatások platformja, az informatikai fejlesztésekre szánt költségek, a technológia üzemeltetésének költsége, vagy éppen a jövő üzleti modelljeként emlegetett internet alapú üzleti vállalkozás modelljére történő áttérés mind-mind olyan gazdasági kérdések, amelyek egy adott szervezet jövője szempontjából kulcsfontosságú. A technológiaválasztás szabadságát hirdető, izraeli központú Magic (Onyx) Magyarország 2010. szeptember 14-én fél napos konferenciát szervez a budapesti Ramada Plaza Hotelben Hatékonyság az informatikában 2010 címmel, ahol esettanulmányokon keresztül mutatják be, hogy a hazai szoftverfejlesztő kis- és középvállalkozások miként növelhetik termelékenységüket és felelhetnek meg a piac legújabb kihívásainak, a fejlesztési költségek csökkentése mellett. A konferencia legfőbb célja, hogy szemléltesse: a korszerű, komplex technológiák igenis összefüggnek a költséghatékonysággal, és hogy a kkv-knak csak a kiadások csökkentésével, gyors és korszerű technológiával van esélyük a nemzetközi vállalatok mellett – akár őket kiszolgálva – életben maradni, piacképesen. Ezért tartják úgy a Magic-nél, hogy a technológia választása nem műszaki, hanem üzleti kérdés.
Az esettanulmányok mellett a szervező hazai cég vezetője a fejlesztőeszköz-választás szempontjairól tart előadást, majd a Magic Software Enterprises részéről Eyal Pfeifel műszaki igazgató külföldi példákon keresztül mutatja be az iBolt és az integrációs eszközök alkalmazásának műszaki és üzleti indokait.
Az eseményen Németh Mónika főosztályvezető a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium képviseletében tart előadást.
A teljes programról bővebb információ található itt: http://www.magicsoftware.com/hu/news-and-events/.
Kapcsolódó cikkek
- Csökkenő ütemben növekszik az elektronikus zeneértékesítés
- 12 milliónál tart a hazai mobil-előfizetői szám
- Dell: növekedést vár az idén az it-vezetők többsége
- A személyiszámítógép-eladások növekvő hányada táblagép
- A válság végét jelzi a CES elektronikai vásár sikere
- Gartner: a vártnál jobban nőnek az it-kiadások az idén
- 2011 már a növekedés éve lehet az IKT szektorban
- Számítógép-értékesítési rekord 2010-ben Németországban
- Idén stabilizálódik, jövőre nő a pc-piac
- Mit hozott a kétezres évek első évtizede?
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.