Terjed az online vásárlás Ukrajnában

MTI Sajtóadatbank, 2010. szeptember 15. 09:55

Egy felmérés adatai szerint az ukrán netezők 66 százaléka vásárolt valamilyen árut az interneten 2010 első felében.

Az InMind cég által végzett kutatásból kiderült, hogy az online vásárlást elsősorban a fiatalok részesítik előnyben, a világhálón vásárló ukránok fele 21 és 30 év közötti. A neten vásárló fiatalok 36 százaléka az ukrán átlagnál magasabb jövedelemmel rendelkezik - adta hírül kedden a Novij Region internetes hírportál.

 A felmérés szerint az ukránok leginkább a könyveket vásárolnak az online üzletekben, az internetet vásárlásra is használók 33 százaléka vett idén valamilyen kötetet. A múlt évben ez az arány még 26 százalék volt.

 A online kínált áruk népszerűségi listájának második helyén a mobiltelefonok és kiegészítők állnak, ezekből 2010-ben a netezők 26 százaléka vásárolt, szemben a tavalyi 19 százalékkal. Közel ilyen arányban vettek az ukrán internet-felhasználók ajándéktárgyakat a világhálón.

 Az online kapható árucikkek legnépszerűbb tízes listáján szerepelnek a számítástechnikai és háztartási eszközök, számítógépes
programok, noteszgépek, játékok, CD- és DVD-lemezek, fényképezőgépek és kamerák.

 Az internetes vásárlás ukrajnai terjedésének legfőbb akadályaként a megkérdezettek az online eladók iránti bizalmatlanságot (40 százalék) és a hagyományos kereskedelemmel szembeni előnyök hiányát (38 százalék) nevezték meg. Ukrajnában a legfrissebb adatok szerint a lakosság 25 százaléka használja a világhálót.
 

Kulcsszavak: e-commerce

Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet

A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél. 

2024. november 21. 20:54

Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál

A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról. 

2024. november 21. 19:31

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01