Vállalati közgyűlés elektronikus úton
A NetLock Kft. új szolgáltatása időhatékony, és költségkímélő megoldást nyújt a magyarországi, illetve az olyan magyarországi szabályozás alá tartozó, de külföldi székhelyű vállalatoknak, és nonprofit szervezeteknek, akik nagyobb irányítói létszámmal vagy esetleg az ország különböző pontján elhelyezkedő tagokkal rendelkeznek. A szolgáltatás igénybevétele egyszerű: nem szükséges hozzá komoly informatikai infrastruktúra, csupán személyi számítógép, szélessávú internet hozzáférés és opcionálisan webkamera. A vállalatok így személyes jelenlét, és időveszteség nélkül, valamint a szervezési, utazási és helyszíni költségek megtakarításával tarthatnak tag-, és közgyűléseket. Az eGyűlésnek köszönhetően a vezetői és tulajdonosi információk gyorsan disztributálhatók a tagok között, emellett a szolgáltatás lehetőséget teremt a tulajdonosi kontroll fokozására, javítja a tag-, és közgyűlések dokumentáltságát, ezáltal növeli a tulajdonosok jogbiztonságát. A hitelesítési funkciónak köszönhetően a rögzített jegyzőkönyv a résztvevők között létrejövő esetleges vita vagy per során a bíróság előtt bizonyítékként szolgálhat. Biztonsági okokból az online taggyűlés szolgáltatásainak megvalósítására ezért szerver oldalon kerül sor. A szolgáltatás jelenleg háromféle csomagban – ingyenes demo verzióként, dobozos termékként, és egyedileg konfigurálható termékként – érhető el. A tag-, és közgyűlések egyik legfontosabb eleme a hitelesítés, mivel amennyiben a jegyzőkönyv hitelesítése elmarad, a meghozott döntéseknek nincsen joghatásuk. Magyarországon eddig nem létezett olyan szolgáltatás, mely a fenti követelményeknek együttesen megfelelt volna, a NetLock ezért fejlesztette ki egyedülálló eGyűlés szolgáltatását. Az új megoldás teljes mértékben megfelel a magyar társasági jog által támasztott követelményeknek, valamint az elektronikus aláírásról és az elektronikus archiválásról szóló jogszabályoknak.
A szolgáltatás használata a következő lépésekből áll:
1. A taggyűlés időpontjának egyeztetése
2. A megbeszélt időpontban a tagok csatlakozása a tárgyalószobához
3. A tagok azonosítása – a szolgáltatáson belül különböző, személyekhez kötött jogosultságok léteznek
4. A taggyűlés lebonyolítása
- A taggyűlési jegyzőkönyv elektronikus vezetése és rögzítése (kép és hang, csak hang, szöveg)
- A szavazásra feltett kérdések esetén a kérdés, valamint a szavazati arány megjelenítése, beleértve a kisebbségi vélemény megjelenítését is
- A taggyűlési jegyzőkönyv lezárása
5. A rögzített taggyűlés hitelesítése e-aláírással és időbélyegzővel
6. A hitelesített jegyzőkönyv törvényeknek megfelelő archiválása, tárolása, és a hozzáférés biztosítása a jogosultak számára hitelesítés őrzési időszakában
7. Amennyiben felmerül az igény, az ügyfél a szöveg nélkül rögzített jegyzőkönyvet utólag írásban is kérhető a szolgáltatótól
Kapcsolódó cikkek
- Egységes, visszafejthetetlen biztonság a NetLock minden ügyfelénél
- Elektronikus fuvarlevél a NetLock-tól
- Elektronikus aláírás szolgáltatót vásárolt az Adobe
- Minősített archiválási szolgáltatás a NetLocktól
- Online híd a tag- és közgyűlésekhez: eGyűlés
- EU-s felmérés az elektronikus hitelesítésről és hitelességről
- Már a Firefox böngészőben is elérhetőek a NetLock új főtanúsítványai
- A Kereskedelmi és Iparkamaráknál is elérhetők az elektronikus ügyintézéshez szükséges eszközök
- Már a fizetési meghagyások is elektronikus úton járnak
- D-Link és Netlock a Magyar Telekomnál
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.