A VMware felvásárolja a Novell-t?
Gyakorlatilag tényként kezelik az üzleti világban a hírt, miszerint a Novell vezetése a vállalat feldarabolására és értékesítésére készül. A lehetséges vevőkbők sincs hiány, most pedig a Wall Street Journal értesülései szerint egy újabb komoly játékos, a VMware folyat előrehaladott tárgyalásokat a Novell részeinek megvételéről.
Bár a hírt eddig még egyik fél sem erősítette meg, tény, hogy a két cég korábban már együttműködött egymással, jellemzően Linux-alapú felhők építésének területén. A hírek szerint az utóbbi időben agresszív felvásárlásairól elhíresült VMware az egyik legfontosabb, de nem a legkeresettebb Novell terméket, a SUSE Linux-ot szeretné felvásárolni. Más vállalatrészekre, szoftverekre már akadt komoly jelentkező, az AttachMate nevű cég például a NetWare üzleti fájlmegosztó szoftvert szeretné magának. A SUSE Linux operációs rendszer birtoklása fontos piaci állások megszerzéséhez segítené hozzá a VMware-t, ám egyelőre még semmilyen értesülés sem látott arról napvilágot, hogy mindez mennyi befektetést érne meg a vállalat számára.
Kapcsolódó cikkek
- 2,2 milliárd dollárért felvásárolták a Novellt
- A Novell kétmilliárd dollár feletti felvásárlási ajánlatot utasított el
- Stagnáló it-piacon bevételnövekedésre számít a Novell
- A VMware disztribútora lett az Avnet Kft.
- Stratégiai felvásárlásokkal erősít a Novell
- Novell 2008-as pénzügyi év: jelentős termékárbevétel-növekedés
- VMware partner lett a Synergon
- A Novell felvásárolta a Managed Objectset
- Novell: széles körű támogatás a VMware Ready virtuális készülékekhez
- Novell BrainShare 2008 konferencia
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.