Invitel: átrendeződik a lakossági távközlési piac
Az Invitel Távközlési Zrt. szerint átrendeződik a lakossági távközlési piac: az árak tovább mérséklődnek, megszűnnek a különálló előfizetések, az ügyfelek a szolgáltatásokat csomagokban egy vállalattól vásárolják majd, élesedik a verseny és egyre gyorsabban fejlődik az internet.
A kedden Budapesten sajtótájékoztatón bemutatott előrejelzés szerint másfél-két év múlva 3-4 olyan lakossági szolgáltató marad a piacon, amelyik képes lesz a megváltozott igényeket kiszolgálni: egyszerre tud nyújtani, mobil, vezetékes telefon, internetes és interaktív, akár több napra is visszanézhető televíziós szolgáltatást.
Zsembery György, a cég vezérigazgató-helyettese elmondta, az internetes piac dinamikusan nő, s az év végéig a háztartások további 4-5 százaléka csatlakozik a világhálóhoz. Az internet elterjedtsége napjainkban 38-40 százalékos, míg az európai átlag 65 százalék.
Az Invitel szerint az internet térhódítását a csökkenő árak, a csomagban árult szolgáltatások, az internetes televíziózás és hozzá kapcsoló szolgáltatások támogatják.
Fejes Tibor, az Invitel lakossági ügyfélportfolió menedzsment igazgatója elmondta, néhány éven belül már személyre szabott televíziós műsorokat nézhetnek az ügyfelek. Televízión internetezhetnek, esetleg a nézők azt is kiválaszthatják, milyen kameraállásból nézik végig a Forma 1-et. A technológia kétirányú kommunikációt, interakciót tesz lehetővé a felhasználó és a szolgáltató között, de akár két felhasználó között is, így főleg az ezekre épülő szolgáltatások, például az online játékok, online webshop, időjárás jelentés, chat- illetve más social média szolgáltatások megjelenése is várható a közeljövőben.
Az Invitel adatai szerint a magyar háztartások 27 százaléka, azaz 1,1 millió háztartás fizet elő legalább 4 távközlési szolgáltatásra, s ezeket legtöbbször nem egy szolgáltatótól veszik igénybe. Ez komplikáltabbá teszi az ügyintézést és drágább is, mintha egy szolgáltatót választanánk. A legtöbb szolgáltató azokban a háztartásokban van jelen, ahol vezetékes telefon, tv, internet és mobiltelefon előfizetés is van. Ezeknek a háztartásoknak a háromnegyede legalább 3 szolgáltatóval áll kapcsolatban.
A kutatások ugyanakkor azt mutatják, hogy a következő években akár több mint 1 millió ügyfél válthat, vagy fizethet elő újonnan valamilyen telekommunikációs szolgáltatáscsomagra. Ehhez a legnagyobb motivációt az árkedvezmény jelenti: 20-30 százalék kedvezmény lehet elég erős motiváció ahhoz, hogy egy szolgáltatóhoz vigyék az ügyfelek minden előfizetésüket. Az árkedvezményen kívül a havi egyetlen számlából adódó egyszerűbb számlázás, illetve a gyorsabb és kényelmesebb ügyintézés is sokakat motiválhat az Invitel szerint.
Kapcsolódó cikkek
- Az OTP 800 millióval csökkentette telekommunikációs költségét
- A legjobb hazai applikációkat keresi az Invitel
- Európának dinamikus spektrumpolitikára van szüksége
- Rendkívül kedvező vezetékes telefonajánlat a T-Home-tól
- Innomax 2010: Invitel pályázat innovatív kis- és közép-vállalkozásoknak
- A Skype megvásárolja a Qik szoftverfejlesztőt
- Szerbia 1,4 milliárd eurót vár a Telekom Srbija 51 százalékáért
- Tudatos távközlési szolgáltatás vásárlásra biztat az NMHH
- EU-elnökség - Kiemelt terület lesz a távközlés
- Csendes-óceánba zuhantak az orosz távközlési műholdak
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.