Svájci kitüntetés a Wikipédia alapítójának a tudáshoz való hozzáférés demokratizálásáért
A díjat odaítélő Im Grüene Alapítvány pénteki közleménye szerint a Wikipédia, azaz a szabad internetes enciklopédia alapítója a tudáshoz való hozzáférést azzal forradalmasította, hogy a felhasználók is részesei lehetnek a lexikon fejlesztésének.
A Gottlieb Duttweiler Díjat, amelyet egy svájci üzletemberről, a Migros áruházlánc alapítójáról elneveztek el, nem rendszeres gyakorisággal ítélik oda. A kitüntetést legutóbb 2008-ban Kofi Annan korábbi ENSZ-főtitkár vehette át.
A Wikipédia a világ egyik legnézettebb weboldala, amelyen a hárommilliót is meghaladja az angol nyelvű szócikkek száma. A hagyományos, papíralapú enciklopédiáknál terjedelmesebb online lexikonban több mint 260 nyelven, tizenötmillió szócikk olvasható.
Kapcsolódó cikkek
- "Botanikus Wikipedia" készül Amazóniáról
- Wikipedia: domináns férfiak - Akár a való világban
- Qwiki.com - az élményteli információ
- BÚÉK Wikipedia! - 16millió dolláros támogatás
- A Wikipedia 16 millió dollár adományt akar gyűjteni
- 3000 erdélyi magyar kulturális témájú szócikkel bővül a Wikipedia
- Az FBI a Wikipediát szorongatja
- A YouTube és a Wikipédia is megbénult egy időre
- Kétmillió dollárral támogatja a Google a Wikipédiát
- Szerzői jogokat sértett a Wikipédia?
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.