Beépített SIM-kártyára készül az Apple
Az a megközelítés, melyből egy ilyen ötlet kinőhet, nem új az Apple-től. Az iPhone megjelenésekor csak országonként egy-egy szolgáltatóval kötöttek megállapodást a készülékek forgalmazására. Az időközben többek között jelentős mértékben az iPhone miatt bevezetett mini-SIM-ek még csak most terjednek, de a cég máris újításra készül. A lényeg a SIM-kártya telefonba integrálása lenne, ami a gyártó számára jelentős pozíciójavulást jelentene, a szolgáltatók pedig igencsak megszenvedhetik. A cél vélhetően itt is a forgalom utáni bevételek megcsapolása lenne, akárcsak az iPhone sokat vitatott bevezetésekor. Az új, kivehetetlen SIM tulajdonképpen egy flash alapú chip lenne írható és fix résszel. A fix, EOM területen tárolnák az egyedi azonosítókat, gyári számot, stb. A másik terület egy írható flash memória lenne, ide kerülnek adataink, telefonszámaink, vagy éppen a vállalattal szerződött szolgáltató hálózati korlátozásai. A Gemalto nevű céggel együtt fejlesztett megoldás elvben számos új lehetőséget kínál, ám jelentősen megköti a felhasználó kezét. Gondoljunk csak az Európában olyannyira fontos roaming kérdésre, a földrészeket utazó üzletemberekre, vagy éppen a házastársak közötti készülékcserére. A dupla SIM-kártya kezelésére képes készülékek után nehéz nem visszalépésnek tekinteni ezt a megoldást, hiszen előnyeit kivehető formában is kínálhatná. A beépítés egyébként az Apple egyik sokat vitatott mániája, ilyen például az akkuk cserélhetetlensége a cég hordozható eszközeiben. Ez azt jelenti, hogy az Apple-nek nem kell tartania a távol-keleti konkurenciától, viszont egy garanciális időszak lejárta utáni akkucsere igen költséges a felhasználók részére.
Kapcsolódó cikkek
- Térképes lakáskeresés iPhone-ra és Andoidos mobilra
- Dupla vagy semmi?
- Az iPad megeszi a Machintost reggelire?
- Csavarcsere a bütykölni vágyó iPhone-használók ellen
- Mickey-egér lábnyoma az Android telefonokon
- Túl a tízmilliárdon
- E-kereskedelem mobilról - 2010-ben már okostelefonról is intenzíven vásároltunk
- Tömeges sms küldő rendszer a Vodafone-nál
- Okostelefonnal lehet fizetni a Starbucks kávézókban
- iPhone alkalmazásokat fejlesztettek az OTP-nek a BME diákjai
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az eMAG és a Rejoy elindítja az Easy Buyback programot
Mivel a legnépszerűbb mobiltelefonok átlagára az elmúlt négy évben megduplázódott, az eMAG a Rejoy.hu-val közösen kialakított, teljes mértékben online igénybe vehető Easy BuyBack programon keresztül az eMAG vásárlói régi telefonjuk eladásából származó extra pénzt is beforgathatják új okostelefonjuk megvásárlásába.
Ünnepeld a futball életérzését csevegés közben és nyerj te is a Viberen
A Rakuten Viber, a privát és biztonságos üzenetküldés és a hangalapú kommunikáció globális piacvezetője minden igazi futballrajongót meghív, hogy vegyenek részt interaktív tippjátékában, amely még közelebb hozza a barátokat, családtagokat és kollégákat az eseményekhez.
Stúdió kaliberű portréfotózási képességekkel érkezik a HONOR 200 termékcsalád
A HONOR, Európa leggyorsabban növekvő okostelefon-márkája ma a párizsi Hipódromo de París-Longchamp helyszínén egy látványos rendezvényen mutatta be a HONOR 200 termékcsaládot. Az eseményen – amelyen több mint 800 európai újságíró és partner vett részt – a vállalat megerősítette, hogy a HONOR 200-as széria Magyarországra is érkezik. Ezzel együtt most először lesz kapható a régióban és az országban a HONOR 200 és a HONOR 200 Pro.
Az érettségire való felkészülésben is jól jöhetnek az okostelefonok
Az emelt szintű szobeli érettségik már nagyban zajlanak, alig két hét múlva pedig a középszintűek is elkezdődnek. A diákok számára fontos, hogy koncentráljanak, összeszedjék gondolataikat, és rendezetté tegyék hétköznapjaikat az ideális felkészüléshez. A HONOR által ajánlott alkalmazások pontosan ebben segítenek.
Félnek a csalóktól: a magyar internetezők 15 százaléka elkerüli az online fizetést
Egy friss felmérés szerint a magyarok többsége tart attól, hogy online vásárlás során csalás áldozatává válik, 94 százalékuk védekezik is valamilyen módon a visszaélésekkel szemben. Ugyanakkor 15 százalék azok aránya, akik inkább kerülik az online fizetést, annyira félnek az adathalászattól.