Adattároló céget vett a Dell
A vételár érdekes lehet annak fényében, hogy a Dell néhány hónapja először 1,15 milliárd dolláros ajánlatot tett a 3Par-ra, majd végül a Hewlett-Packard 2,4 milliárdért vette meg a vállalatot. A világ harmadik legnagyobb PC-gyártója mostani sajtóközleményében egyértelműen kihangsúlyozta, hogy a Boomi felvásárlása a társaság cloud computing terveit hivatott szolgálni. Ennek lényege, hogy a felhasználók olyan alkalmazásokkal és fájlokkal dolgoznak, amelyek asztali gépük helyett az erre szakosodott cégek adatközpontjaiban lévő szervereken vannak.
A megoldás úttörője a Google szeretne lenni, amely nemsokára megjelenteti Chrome OS operációs rendszerét. Az új platform kifejezetten a „felhőben” működő alkalmazásokon nyugszik. A Google mellett azonban más szoftvercégek és számítógépgyártók se szeretnének kimaradni az ígéretes fejlesztésekből, főleg a vállalati piacon.
Kapcsolódó cikkek
- SUSE Linux Dell felhőben
- Megérkezett a Dell EqualLogic adattárolási megoldásainak új generációja
- Szárnyalt az első negyedévben a Dell
- A HP győzelmével zárul a Dell kontra HP felvásárlási csata
- A HP ismét rátromfolt a Dellre, már 2 milliárdot ér a 3PAR
- Komolyan verseng a Dell és a HP a 3PAR-ért
- Kommunikációs- és mobilrészleget alakít a Dell
- A Dell 3,6 milliárd dollárért megvásárolja a Perot Systems céget
- Közel negyedével visszaesett a Dell nyeresége
- Adatbiztonsági céget vásárol a HP
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.
Új üzlet és vállalatoknak szánt, prémium szolgáltatás az iCentre-nél
Az iCentre megnyitotta új üzletét Óbuda első számú bevásárlóközpontjában. Az eseményen a cég új iCentreCare szolgáltatásának részleteit is ismertette, amely segítségével a vállalatok egyszerűen és hatékonyan kezelhetik Apple eszközeiket, és maximálisan kihasználhatják azok előnyeit az üzleti működésük során.
Felújított műszaki cikkek a fókuszban a Vatera idei Black Weeksén
A Vateránál a fekete péntek nem a mértéktelen költésről szól, a bizonytalan gazdasági helyzethez igazodóan a piactér idén november 15. és december 1. között olyan speciális Black Weeks kampányt rendez, amelynek keretében felújított (refurbished) termékeket árusító partnerkereskedők több ezer felújított okostelefonja, laptopja mellett vaterás eladók termékei is elérhetők lesznek akciós áron.