A Facebook levédi a "face" szót
A Facebook most érkezett el abba a növekedési stádiumba, amikor már van idejük a jogi háttérrel is alaposabban foglalkozni, illetve a jövőt is szeretnék bebiztosítani. A hírek szerint jogászaik éppen 15 kifejezés levédésén dolgoznak, és ezek között bizony számos olyan szó akad, mely egyáltalán nem mondható speciálisnak, sőt kifejezetten hétköznapi jelentésű. Ilyen a „lájkolás”, vagyis a „like”, vagy a „book” is. Az igazi kavarodást azonban a „face” okozza. Ahogy a többi szó esetében, itt is nagy kérdés, hogy milyen mértékig lehet egy mindenki által birtokolt és használt kifejezést jogilag kisajátítani. Ebbe a csapdába majd minden nagy cég belefutott, gondoljunk csak arra, amikor az Apple az „alma” szót szerette volna kizárólag magának, míg a Beatles kiadója is ugyanezt szerette volna. Az alma végül senkié sem lett, csupán annyit sikerült letisztázni, hogy a technológia, illetve a lemezkiadás területén kihez tartozik.
Vélhetően most is ez lesz a megoldás, vagyis a „face” csak kifejezetten a közösségi oldalak világában lesz levédhető. A webkettes világban azonban ez korántsem lesz olyan egyszerű, gondoljunk csak a szépségiparra, a sok ezer ilyen kifejezést nevében használó apró kozmetikai szalonra. Mindenesetre az Egyesült Államok Szabadalmi és Védjegyhivatala tegnap közölte, hogy előzetesen engedélyezte a védettséget. A részletek még nem tisztázottak, és vélhetően éppen ezekben rejlik a lényeg, nem véletlen, hogy a kifejezés, melyet érthető módon az elsők között kezdett levédeni a Facebook már 2005 óta vár folyamatban levő eljárásra.
Kapcsolódó cikkek
- Az amerikai rendőrök felhatalmazás nélkül kutathatnak a mobiltelefonokban
- Twitter és Facebook nélküli böjtölést tanácsolt egy olasz pap
- NMHH: hárman fellebbezték meg a 900-as tender eredményét
- Telefonhívások, e-mailek, sms-ek adatainak tárolását írná elő a brit kormány
- Ausztráliában per tárgya a Twitter, míg Nagy-Britanniában a kizsákmányoltak szószólójának szerepét játssza
- Vizsgálat indult az Apple kínai beszállítóinál
- Az ACTA széleskörű társadalmi egyeztetését szorgalmazza az IVSZ
- Különleges egységet hozott létre a cseh rendőrség a számítógépes kalózok ellen
- Kalózportált zártak be a hatóságok, börtönnel fenyegetik a letöltőket
- Felháborodás fogadja a twitteres cenzúrát - Üres címlap, digitálisan (2. rész)
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.