Legnépszerűbb karácsonyi ajándék a ruházat és a kiegészítők
Szívesen vásárolunk utcai kereskedőktől és karácsonyi vásárokban
A GfK Csoport és a Wall Street Journal Europe 2010 szeptemberében 16 országban – köztük Magyarországon – végzett felmérést arról, hogy a 15 év feletti lakosság mennyit tervez idén karácsonyi ajándékokra költeni, milyen ajándékokat vásárol, és hol szerzi be azokat. A felmérésben részt vett országok: Belgium, Brazília, Bulgária, Csehország, Egyesült Királyság, Franciaország, Hollandia, India, Kolumbia, Magyarország, Olaszország, Portugália, Románia, Spanyolország, Svédország és az USA.
Mennyit költünk el ajándékokra?
Közép-Kelet-Európában éppúgy, mint Magyarországon az emberek háromnegyede legfeljebb 100 eurót (kb. 28 ezer forintot) tervez ajándékokra költeni az idei karácsonyi szezonban. Ellenben a felmérésben résztvevő európai országok többségében nagyobb összeget szánnak ajándékokra: 47 százalékuk kevesebb, mint 100 eurót, egynegyedük 100 és 250 euró közötti összeget, 28 százalékuk pedig 250 eurónál is többet tervez költeni.
A válság előtti szezonhoz képest hogyan alakulnak idén az ajándékokra szánt kiadások?
A válság által még nem sújtott 2007-es szezonhoz képest a magyarok nagyobb mértékben fogják vissza karácsonyi vásárlásaikat, mint általában az európaiak. Hazánkban a megkérdezettek közel fele várhatóan kevesebbet fog majd költeni, mint 3 évvel ezelőtt, míg Európa egészében 38 százalék ez az arány. Egy szűk kör pedig többet tervez költeni, az európaiak 14,5 a magyaroknak mindössze 7 százaléka.
Hol szerezzük be az ajándékokat?
Az eredmények tanúsága szerint szeretünk mindent egy helyen elintézni, és ha valamit nem sikerül megvenni (vagy valamilyen speciális ajándékot keresünk), akkor választjuk a kisebb szaküzleteket.
A leggyakrabban választott helyszínek az bevásárlóközpontok, áruházak, szuper- és hipermarketek, tízből hat európai itt szerzi be az ajándékokat, és ez nem változott 2007-hez képest sem. Ezek után leggyakrabban kisebb szaküzletbe, butikba, ajándékboltba térünk be – az európai, köztük a magyar válaszadók egyötöde sorolta magát ide – és ez is szinte változatlan 2007-hez képest.
Az online vásárlás tekintetében megosztott az európai lakosság. A kontinens nyugati felén hajlandóbbak az emberek ezt a csatornát választani (Európa egészében 5 százalék, egyes országokban a 10 százalékot is eléri az online vásárlók aránya). Hazánkban mindössze 2 százalék él ezzel a lehetőséggel. Figyelemre méltó viszont, hogy a magyarok 9 százaléka szívesen vásárol utcai kereskedőktől, illetve a különböző karácsonyi vásárokban.
Milyen ajándékot választunk?
Messze a legnépszerűbb ajándék a ruházat és kiegészítők, minden második európai – köztük magyar – ezzel ajándékozza meg szeretteit. Európai szinten a második legkedveltebb ajándék a játék, ezt követik a könyvek, majd szorosan következnek a szépségápolási termékek. Élelmiszer, ital kevésbé szerepel az ajándékok között, mindösszesen a válaszadók 16 százaléka vásárol ilyen jellegű ajándékokat.
Magyarországon ettől eltérően alakul a preferencia sorrend. Szintén a ruházati cikkek a legnépszerűbbek, de második helyen a szépségápolási termékek szerepelnek, tízből négy honfitársunk vásárol ilyen cikket. A könyv szerepel a harmadik helyen, a játék a negyedik, és szintén az élelmiszerek, italok állnak az ötödik helyen.
Kapcsolódó cikkek
- Szilveszterkor több mint 31 millió üzenetet küldtek a mobilosok
- Közel kilencmillió karácsonyi SMS és MMS a Vodafone-nál
- Az okostelefonok terjedésével csökkenőben az ünnepi sms-forgalom
- Adományozz okostelefon segítségével!
- A férfiak tudják, mi kell a nőknek karácsonykor
- 155 milliárdot költünk évente neten, karácsonykor ennek közel egynegyedét
- T-Mobile Karácsony: Ajándék csengőhang, sztárok a pult mögött
- Adventi kalendárium és más kedvezmények a T-Mobile online vásárlóinak
- Bővítette karácsonyi ajánlatait a Telenor
- Tízezrek spórolhatók a webes karácsonyi vásárlással
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Tenstorrenttel közösen fejleszti mesterségesintelligencia-megoldásait az LG
Az LG Electronics (LG) és a Tenstorrent bejelentette, hogy kibővítették együttműködésüket, amelynek célja a globális piacra szánt SoC-k, (System-on-Chips, azaz egylapkás rendszerek) fejlesztése. A partnerség révén az LG célja, hogy tovább bővítse a termékeihez és szolgáltatásaihoz használt AI-chipek tervezésében és fejlesztésében rejlő lehetőségeket. A vállalat elkötelezett az AI-alapú innovációk előmozdítása mellett, különösen a háztartási készülékek, az okosotthon-megoldások, valamint a jövőbeli mobilitási és kereskedelmi fejlesztésének területén.
Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat
Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.