Novemberben már közel 1,4 millióan televízióztak digitálisan
A hatóság gyorsjelentése a tizenkét legnagyobb magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatására épül, az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 80-85 százalékát fedi le.
Az NMHH becslése szerint a mintegy 3,8 millió magyarországi háztartás közül több mint hárommillióban van valamilyen előfizetéses televíziós szolgáltatás. A fennmaradó 800 ezer háztartásban a tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat, vagy ingyenesen elérhető műholdas adásokat néznek.
A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók - Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Magyarország Kft., FiberNet Zrt., DIGI Kft., PR-TELEKOM Zrt., Tarr Kft., ViDaNet Zrt., PARISAT Kft., RubiCom Zrt., HD Platform Kft., Hello HD Kft., UPC DTH S.á.r.l. – tavaly november végén 2,618 millió előfizetést tartottak nyilván.
Tavaly novemberben a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 52,9 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat az egy hónappal korábbi 52,3 százalék után.
A digitális előfizetéseken belül 2010 novemberében 524 ezerről 537 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma és 830 ezerről 848 ezerre emelkedett a műholdas szolgáltatást igénybe vevők száma.
A vizsgált hónapban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint az előfizetéssel rendelkező háztartásokon belül az októberi 20,2 százalékról 20,5 százalékra nőtt a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A műholdas előfizetéssel rendelkezők részesedése novemberben az előző havi 32,1 százalékról 32,4 százalékra nőtt.
Az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya tovább csökkent a vizsgált hónapban. Ez az érték korábban 47,7 százalékos, novemberben 47,1 százalék volt.
A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók között – valamennyi szolgáltatást figyelembe véve - a UPC a piacvezető, az októberi 29,5 százalék után november végén 29,4 százalékos piaci résszel. A második DIGI piaci része 25,3 százalékról 25,9 százalékra nőtt, míg a harmadik Magyar Telekom (T-Home) piaci része a tizenegyedik hónapban 24,9 százalékon stagnált - közölte az NMHH.
A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások - kábeltelevízió és IPTV - piacán az összes előfizetés 75-80 százalékát fedi le.
A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma tavaly novemberben 1,757 millióról 1,770 millióra emelkedett, ezen belül az analóg előfizetések száma az előző hónaphoz képest alig változott, mintegy 1,233 millió maradt, míg a vezetékes digitális előfizetések száma 537 ezerre emelkedett.
A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése az októberi 33,2 százalékról 33,0 százalékra csökkent, a Magyar Telekom részesedése 23,0 százalékon maradt, míg a DIGI-é 15,9-ről 16,4 százalékra nőtt.
A műholdas szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi, ide sorolva a Hello HD Kft. által üzemeltetett Hello Digital előfizetéses vezeték nélküli szolgáltatást is. Ebben a szegmensben a piacvezető DIGI részesedése az októberi 45,2 százalékról 45,6 százalékra, a UPC-é pedig 21,7 százalékról 21,8 százalékra nőtt, míg a Magyar Telekomé 29,0 százalékról 28,8 százalékra csökkent - közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság.
Kapcsolódó cikkek
- HWSW-konferencia annak, aki nemcsak nézi, hanem csinálja is a tévét
- Tavaly december végén 1,658 millió digitálistelevízió-előfizetés volt hazánkban
- Feljövőben a digitális videótárak
- Októberben 1,604 millió digitálistelevízió-előfizető
- Bejeződött a digitális átállás Franciaországban
- Májusban közel 1,531 millió digitálistelevízió-előfizetés volt
- Januárban 1,45 millió digitálistelevízió-előfizetés volt hazánkban
- Digitális lesz a Digi, megegyezett a GVH-val
- Az LG töretlenül hisz a 3D-ben, ezt januárban is megmutatja
- EU-elnökség - Kiemelt terület lesz a távközlés
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.
Kevesen élnek a Black Friday bevált trükkjeivel, de a HONOR segíthet
Az európaiak rendkívüli erőfeszítéseket tesznek, hogy megtalálják a legjobb árakat, ám egy új kutatás rávilágít arra, hogy a Black Friday őrületébe keveredett vásárlók kihagyják azokat az alapvető trükköket, amelyekkel nagyokat lehet spórolni az ünnepi ajánlatokon.
Marad a jóáras korlátlan belföldi mobilnet, sőt, 7 napig díjmentesen tesztelhető
Idén júliusban indult a mobilhasználati élményt forradalmasító, teljesen digitális tarifa Yepp néven, ami egy üzletlátogatás vagy személyes kontaktus nélkül, mobilalkalmazáson keresztül, akár 10 perc alatt aktiválható és korlátlan belföldi mobilnetet kínáló előfizetés. A merőben új koncepció bevezető kedvezményes havidíját 2025. január 6-ig meghosszabbítja a szolgáltató, sőt, mostantól új megrendelés esetén 7 napos ingyenes próbaidőszakot is biztosít.
A Rakuten Viber új biztonsági megoldásokat vezet be
A Rakuten Viber, a biztonságos globális üzenetküldési megoldások úttörője és Európa vezető szuperalkalmazása új megoldásokat vezet be a kommunikáció további védelme érdekében. A vállalkozások mostantól gyorsan hitelesíthetik a felhasználókat a bizalom növelése és a csalások csökkentése érdekében, még biztonságosabbá téve az interakciókat.