Díjat nyert a KÜRT H2O programja
Elismerés a hátrányos helyzetűek hazai oktatásának támogatásáért
A KÜRT Zrt. H2O (Hátrányos Helyzetűek Oktatása) programja díjat nyert a „Hungarian Business Leaders Forum-Vodafone Munkahelyi Önkéntesség” pályázatán. A KÜRT projektje a „Kisvállalat” kategória magyarországi nyerteseként az Európai Unió CSR pályázatán is indul, ahol a HBLF nemzetközi hálózatához tartozó vállalatok CSR programjaival fog versenyezni.
A KÜRT 20 éve fektet az oktatásba. Első társadalmi felelősségvállalási programját 1990-ben indította: létrehozta a KÜRT Alapítványi Gimnáziumot. Ezt követően 1997-ben a Pannon Egyetemen megalapította a „Hátrányos Helyzetű, Elsősorban Cigány Származású Gyerekek Oktatási Alapítványát”. Ebben a programban olyan tanár-mentorokat szponzorált a KÜRT, akiknek feladata a felkarolt diákok közvetlen támogatása és államilag elismert végzettséghez (diploma, érettségi, nyelvvizsga,…) juttatása volt.
A Hátrányos Helyzetűek Oktatása (H2O) elnevezésű programot 2009 őszén indította útjára a KÜRT. Ez a program, tanulva a korábbi kezdeményezések tapasztalataiból, minden eddiginél hatékonyabban teszi lehetővé a hátrányos helyzetűek sikeres iskolai szereplését, és ezzel nagymértékben segíti integrálódásukat, társadalmi hátrányuk leküzdését.
A KÜRT által felkarolt program Magyarország legelmaradottabb régiójában, a kelet-magyarországi Hejőkeresztúron már 8. éve működik. A helyi általános iskolában az egyesült államokbeli Stanford Egyetemtől átvett, és hazai viszonyokra adaptált oktatási program alapján folyik a hátrányos helyzetű diákok oktatása. Az eredmény meggyőző: a 2009-2010-es eredmények minden paraméterükben jobbak voltak, mint a nem hátrányos helyzetű iskolák átlagértékei. A KÜRT célja a program támogatásával és terjesztésével az, hogy a hazai általános iskolák közel felét kitevő 1560 hátrányos helyzetű általános iskola lehető legtöbbjében bevezessék a H2O programot. Egy iskola „átalakítása” közel 5 éves munkavégzést és összefogást kíván, és közel 20 millió forintos költségvonzata van. Jelenleg 2 budapesti hátrányos helyzetű iskolában folyik a H2O módszertan bevezetése. A pozitív eredmények már ezekben is mérhetők. A KÜRT célja 2011-ben, hogy újabb öt iskola átalakítása kezdődjön meg. Az iskolák kiválasztása már megtörtént, és a szponzorok a szükséges pénzösszegeket felajánlották.
A Stanford Egyetemtől átvett program a hátrányos helyzetű iskolák előnyös helyzetűvé alakításának módszertana. Az amerikai modell a magyar helyzetre alakítva és H2O névre keresztelt módszertanként szervezett akkreditációt, így illeszkedik a magyar oktatási rendszerbe. Leglényegesebb eleme a Komplex Instrukciós Program, amely lehetővé teszi a tanárok számára a magas szintű csoportmunka szervezését olyan osztályokban, ahol a tanulók közötti tudásbeli különbség és kifejezőkészség tág határok között mozog. A program azért alkalmas a hátrányos helyzetű tanulók esélyegyenlőségének megteremtésére az osztálytermi munkában, mert a rangsorbeli problémák felismerhetőkké és kezelhetőkké válnak. A heterogén összetételű osztályokban lehetőséget ad a tanulóknak az együttműködési normák elsajátítására, valamint a sokféle, eltérő képességet megmozgató tananyag alkalmazásával a felszín alatt megbúvó képességek kibontakoztathatók.
A H2O olyan mértékig dokumentált, hogy franchise rendszerként bármely oktatási intézményben alkalmazható.
A „Hungarian Business Leaders Forum-Vodafone Munkahelyi Önkéntesség” pályázatán a KÜRT H2O projektje a „Kisvállalat” kategóriában díjat kapott. Magyarországi nyertesként a szervezet nemzetközi, International Business Leaders Forum mezőnyében lesz megmérettetve a H2O projekt. A 2010. január 20-i díjátadó gálán, a KÜRT Zrt. alapító-elnöke, dr. Kürti Sándor elmondta: „A KÜRT az informatikai és üzleti kockázatok csökkentéséből él. Magyarország legnagyobb „üzleti” kockázata a hátrányos helyzetűek leszakadása. Hisszük, hogy nemcsak az ország, de a vállalkozások, így a KÜRT reputációját is növeli, ha nem csak az informatikai kockázatokat, hanem az ország legnagyobb kockázatait is képesek vagyunk csökkenteni. Erre azért is szükség van, mert elemi érdekünk, hogy jól képzett szakembereink legyenek. Magyarországnak lényegében nincs más erőforrása.”
Kapcsolódó cikkek
- A gyorsabb banki átutalás adatszivárgással járhat
- Nemzetközivé vált a 24 órás hackerverseny
- A világ legősibb mestersége felsőfokon a KÜRT Akadémia Üzleti coach képzésén
- Mi a hasonlóság egy sikeres játékban és a szexi nőben?
- KÜRT Akadémia: indul a hacker labor és a szupervízor képzés
- Ethical Hacking konferencia: A digitális tojásvadászattól a netes vakrepülésig
- Piacvezető lett a NetAcademia
- Kötelező online biztonsági leckék gyerekeknek
- Informatikai Kiválósági Díj kkv-k számára
- Biztonságcentrikus gondolkodás az informatikában
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.