A pápa áldását adta közösségi oldalakra, de óv is tőlük
A 83 éves pápa a Twitter közösségi portálra illő címmel, Az élet igazsága, hirdetése és valódisága a digitális korban felütéssel adott ki állásfoglalást. XVI. Benedek szerint az új média és a közösségi háló "óriási lehetőséget" jelentenek, de az egyházfő figyelmeztetett arra, ezek magukban hordozzák az elszemélytelenedés, az elidegenedés, a túlzott engedékenység veszélyét, valamint azt, hogy a felhasználóknak több virtuális barátja lesz, mint valódi.
"Fontos észben tartani, hogy a virtuális kapcsolat nem veheti át a közvetlen emberi kapcsolatok helyét" - fogalmazott a katolikus egyház kommunikációs világnapja alkalmából közzétett üzenetében. A pápa szerint a közösségi oldalak felhasználóinak fel kell tenniük a kérdést, kikkel is élnek együtt, és kerülniük kell annak veszélyét, hogy mindig csak a világhálón legyenek elérhetők, és kevésbé azok számára, akikkel a mindennapi életben találkoznak.
XVI. Benedek név szerint egy közösségi portált sem említett meg, üzenetében viszont olyan szavakat használt, mint "megosztás", "ismerős" és "profil". Szerinte a közösségi háló használata segíthet "a párbeszéd, a szolidaritás, a pozitív kapcsolatok teremtésében és a tapasztalatok cseréjében". Az egyházfő ugyanakkor a kockázatokat is számba vette. Mint mondta, a megosztás és a barátok keresése közepette fontos feladat igaznak és állhatatosnak maradni, és elkerülni azt, hogy valaki elvesszen a párhuzamos létezésben.
Kapcsolódó cikkek
- Az olasz miniszterek Twitteren keresnek munkatársat
- Amikor püspökök és bíborosok tweetelnek
- Elavulttá válnak a munkaerő toborzására és megtartására használt hagyományos módszerek
- Nem elégséges a kisgyermekek védelme az internetes közösségi hálózatokon az Európai Bizottság szerint
- 1 millió aktív Közösségi mappa a CitroMailen
- A közösségi oldalak látogatása elősegíti a mobil internetezést
- Tweetelj, keress és vezess! – Közösségibb navigáció a TomTomtól
- Brit zavargások - A közösségi oldalak képviselőivel egyeztetne a belügyminiszter
- Vizsgálják a cégek helyét a közösségi médiában
- Százszor kell bocsánatot kérnie a Twitteren
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.