Olcsóbban telefonálhatnak a rabok
Szabó Máté 2010 decemberében, a fogvatartotti panaszok alapján megkezdett vizsgálatában állapította meg: indokolatlanul sokat számláznak a börtönökben felszerelt telefonok használatáért, ezzel megnehezítik az egyetlen gyors kapcsolatot a védővel és a hozzátartozókkal. Az ombudsmani hivatal pénteki közleménye szerint a szolgáltató intézkedett: csökkennek a percdíjak.
A hívásokat egy, a büntetés-végrehajtási intézet telefonhálózatától független rendszer kezeli, amely egyrészt lehetővé teszi a fogva tartottak külső kapcsolattartását, másrészt a telefonbeszélgetések biztonsági ellenőrzését. Ezt a telefonrendszert egy kizárólagosságot élvező cég működteti, amely csak a fogva tartottaktól kér pénzt, a büntetés-végrehajtás intézményeitől nem. A szolgáltatásban nem érvényesül a piaci verseny, ezért magasak a percdíjak - állapította meg korábban Szabó Máté.
Az ombudsmani hivatal közleménye szerint korántsem anyagi kérdéséről van szó: a külvilággal való telefonos kapcsolattartás a fogva tartásból eredő jogkorlátozások miatt különlegesen fontos közszolgáltatásnak minősül.
"A levelezés, a látogatás a telefonálást nem pótolhatja, mert nem elég gyors és közvetlen, látogató fogadására pedig csak havonta egyszer van lehetőség. Az elítéltek szabadulása utáni társadalmi visszailleszkedés elengedhetetlen feltétele a magánszféra fenntartása, a kapcsolat megőrzése a családdal, házastárssal, barátokkal" - mutatott rá Szabó Máté. Az előzetesen letartóztatottak esetében pedig - az ártatlanság vélelmére is tekintettel - kiemelkedő fontosságú mind a védővel, mind a családdal való kapcsolattartás biztosítása - indokolta álláspontját a biztos.
A telefonrendszert üzemeltető kft. ügyvezető igazgatója arról tájékoztatta az ombudsmant, hogy javaslatait gondosan megvizsgálták, és már konkrét lépéseket is tettek. A mobilhívások percdíjait országosan, minden intézetben percenként nettó 88 forintra csökkentették, a helyi vezetékes hívások percdíja pedig nettó 11,20 forint és másodperc alapú számlázást alkalmaznak. Keresik annak a lehetőségét, miként lehetne a telefonálási díjakat úgy alakítani, hogy a családi hívásokat részesítsék előnyben.
A jelenleg egy-két intézetben működtetett vonalkódos "Joker-kártyát" minden intézetre ki fogják terjeszteni. A kártya segítségével az erre rászoruló fogva tartottak - jellemzően letéti pénzzel még nem rendelkező előzetesen letartóztatottak - telefonálhatnak, a felügyelet ellenőrzése mellett - olvasható a közleményben.
Kapcsolódó cikkek
- mobilEST: teljes programkalauz mobilra
- T-Mobile 4G Dimenzió Kocka - Magyarország legnagyobb interaktív LED kockája az Erzsébet téren
- Tovább csökkenhetnek a külföldi telefonálás díjai
- Márciusban indul a Tesco Mobile
- Mobil Weekend: Ismét három napos verseny mobilfejlesztőknek
- A vak emberek sms-írását megkönnyítő okostelefon-alkalmazást fejlesztettek ki
- Mobiltelefonos szolgáltatás cukorbetegek számára
- Januárban csökkent a mobil-előfizetők száma hazánkban
- Jóváhagyta az Európai Parlament a frekvenciákat felszabadító uniós szabályokat
- Mobilfejlesztések a MultiSoftnál
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.