Közel másfélmillióan néznek digitális tévét Magyarországon

forrás Prim Online, 2011. február 22. 14:51

A legnagyobb magyarországi műsorterjesztők hálózatában decemberben 38 ezerrel nőtt a digitális televíziózásra előfizető háztartások száma, s ezzel 2010 végére elérte az 1,423 milliót - derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) gyorsjelentéséből. 

A gyorsjelentés a tizenkét legnagyobb magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatására épül és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 80-85 százalékát fedi le. Az NMHH becslései, illetve korábbi felmérései szerint a mintegy 3,8 millió magyarországi háztartás közül több mint hárommillióban van valamilyen előfizetéses televíziós szolgáltatás. A fennmaradó 800 ezer háztartásban a tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat, vagy ingyenesen elérhető műholdas adásokat néznek.

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók (Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Magyarország Kft., FiberNet Zrt., DIGI Kft., PR-TELEKOM Zrt., Tarr Kft., ViDaNet Zrt., PARISAT Kft., RubiCom Zrt., HD Platform Kft., Hello HD Kft., UPC DTH S.á.r.l.) tavaly december végén 2,666 millió előfizetést tartottak nyilván.

2010 végén a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 53,4 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat az egy hónappal korábbi 52,9 százalékkal szemben.

A digitális előfizetéseken belül 2010 decemberében 537 ezerről 557 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma és 848 ezerről 867 ezerre emelkedett a műholdas szolgáltatást igénybe vevők száma.

A vizsgált hónapban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint az előfizetéssel rendelkező háztartásokon belül a novemberi 20,5 százalékról 20,9 százalékra nőtt a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A műholdas előfizetéssel rendelkezők részesedése decemberben az előző havi 32,4 százalékról 32,5 százalékra nőtt. Az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya tovább csökkent a vizsgált hónapban. Ez az érték korábban 47,1 százalékos, decemberben 46,6 százalék volt.

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók között – valamennyi szolgáltatást figyelembe véve – a UPC a piacvezető, a novemberi 29,4 százalék után december végén 29,0 százalékos piaci résszel. A második DIGI piaci része 25,9 százalékon stagnált, míg a harmadik Magyar Telekom (T-Home) piaci része 24,9 százalékról 25,0 százalékra nőtt.

A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetés 75-80 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma tavaly decemberben 1,770 millióról 1,800 millióra emelkedett, ezen belül az analóg előfizetések száma az előző hónaphoz képest 1,233 millióról 1,243 millióra nőtt, míg a vezetékes digitális előfizetések száma 557 ezerre emelkedett.

A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése a novemberi 33,0 százalékról 32,5 százalékra, a Magyar Telekom részesedése 23,0 százalékról 22,9 százalékra csökkent, míg a DIGI-é 16,4 százalékról 16,6 százalékra nőtt.

A műholdas szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi – ide sorolva a Hello HD Kft. által üzemeltetett Hello Digital előfizetéses vezeték nélküli szolgáltatást is. Ebben a szegmensben a piacvezető DIGI részesedése a novemberi 45,6 százalékról 45,2 százalékra csökkent, a UPC-é 21,8 százalékon stagnált, míg a Magyar Telekomé 28,8 százalékról 29,3 százalékra nőtt.

Kulcsszavak: TV média

hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet

A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél. 

2024. november 21. 20:54

Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál

A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról. 

2024. november 21. 19:31

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01