A Google a tartalom-lufiknak tekintett content-farmok rovására módosított kereső-algoritmusán
A Google módosította keresőmotorjának algorítmusát, amivel főként azt akarja elérni, hogy az értékesebb tartalmak előkelőbb helyet kapjanak a találati listában, mint a csak mennyiségre ráhajtó, és ezáltal gyakorlatilag minden adwords-kulcsszóhoz valamilyen - többnyire szappanbuborék súlyú - információt kínáló tartalomgyárak. A módosított algoritmust először az angol nyelvű keresésbe iktatják be, majd fokozatosan terjesztik el a világ többi országában is.
A tartalomgyárak - a Wikipédia meghatározása szerint - olyan cégek, amelyeknél a foglalkoztatottak (sok esetben szabadúszó újságírók) nagy mennyiségben és minden témakörben pakolják fel a webre a szöveges tartalmat, kifejezetten az automata keresőmotorok algoritmusához való igazodás céljából. Ez a stratégia az adwords típusú hirdetésekből jelentős bevételeket generál ezen content-farmok számára.
A magyar gondolkodásban is megvan ez a fajta "elemző- és alkalmazkadó képesség" a Google-motorokhoz, ám a legjellemzőbb példaként az amerikai Demand Mediát szokták emlegetni, amely egy millió új "hírrel" gyarapítja reklámhirdozó felületét havonta, vagyis akkora betűtömeggel, amennyi a négy angol nyelvű Wikipédiára együttvéve is csak egy év alatt kerül fel. Ekkora mennyiségnél nem lehet a minőségre törekedni, de ez nem is cél, a site egyetlen célfüggvénye, hogy minél kevesebb ráfordítással minél nagyobb reklámbevételt érjenek el. A Google új algoritmusa ezeket a számításokat igyekszik keresztülhúzni. Hogy milyen eredménnyel, az majd később válik el (már csak azért is, mert nyilván elemzik már az új algoritmust is, hogy alkalmazkodni lehessen hozzá): minden esetre az első körben a kereséseknek mintegy 11,8 százalékánál módosult a találati lista az értékesebb tartalmak javára.
Kapcsolódó cikkek
- Picasa 3.9.0 Build 135.86
- Az ókori világ földrajzát segít megismerni a Google új projektje
- Az Európai Bizottság jóváhagyta a Motorola Mobility Google általi felvásárlását
- Chrome böngésző: androidos kütyükre is
- Búcsút int a menü gombnak a Google
- Körbejárni Stonehenge-t a Google segítségével
- A Google követni szeretné a felhasználók szokásait, és márciustól ezt letiltani sem lehet
- Jön a fehér Samsung Galaxy Nexus
- A Facebook és a Google tartalomszűrés ellen küzd Indiában
- Hamarosan érkezik a Google saját táblagépe
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
AI fotogrammetriával bővült az Artec Studio 19
A professzionális 3D szkenner megoldásokat gyártó Artec 3D bemutatta az Artec Studio, átfogó 3D szkennelő, adatfeldolgozó, reverse engineering és minőségellenőrzési célszoftver legújabb verzióját. Az AS19-et többek között széleskörű szkenner-integrációval, nagyobb teljesítménnyel és mesterséges intelligencia alapú fotogrammetriával fejlesztették, hogy még jobban megfeleljen a különböző iparágakból érkező szakemberek igényeinek. A szoftver egyik legizgalmasabb újítása, hogy már nemcsak 3D szkenek, de fényképek és videófelvételek alapján is képes 3D modellek létrehozására.
HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól
A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.
Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson
A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.