Milyen lehetőségeket látnak a diákok az okostelefonokban?

forrás Prim Online, 2011. március 18. 14:30

Helyszínekhez fűződő információk alapján letapogatható város és helymeghatározáson alapuló közösségi hírgyártás ötletei nyerték a T-Mobile - három hazai egyetem és két gimnázium diákjai számára meghirdetett - okostelefon-pályázatát.

Március 18-án, ünnepélyes díjátadóval és kiállítás megnyitóval zárul a T-Mobile egyetemi Okostelefon és középiskolai Okostelefon Junior pályázata. A benyújtott pályázatok szinte mindegyike a közösségi hálók építésének jelenlegi határait feszegeti, előszeretettel vonva össze a jól ismert online közösségi felületeket a GPS alkalmazásokkal, valamint iskolai, egyetemi tanulmányaik egyszerűsítésével.

Az idei pályázat fő célja olyan konkrét, megvalósítható ötletek és megoldások inspirálása volt, amelyek az okostelefonok által kínált interface-ek és platformok kreatív alkalmazásait célozzák meg, és amely fejlesztések újszerűen egyedien és érdekesen segítik elő a mindennapi élet, a hétköznapok dolgainak intézését.
A pályázaton az egyetemi kategóriában összesen 6 millió forint pénzjutalom valamint egyéves belföldi mobilinternet-használat volt a tét, míg a legjobb középiskolás pályamunkákat okos mobilokkal (Samsung Galaxy S, Nokia 5230 és T-Mobile Pulse Minivel Domino csomagban) jutalmazta a T-Mobile.


A meghirdetett témát változatos módon dolgozták fel a diákok, de jellemzően a közvetlen, iskolai, egyetemi környezetüket megcélzó, helymeghatározáson alapuló közösségi aktivitások kidolgozására fókuszáltak, illetve olyan virtuális közösségi terek megteremtésére, amelyben az okosmobilok egyszerűbbé, gyorsabbá teszik az egymás közötti információcserét és kapcsolattartást, legyen szó pl. ismerkedésről, órarend- vagy jegyzetcseréről, de akár egy KRESZ-vizsgáról.  A „ location-based social networking” még alig ismert fogalomnak számít, a diákok viszont már általánosan használják, és erre építik ötleteiket. Különösen az egyetemisták, de még a középiskolások esetében is új tendencia, hogy kitértek az ötlet piaci bevezetésének és bevételt teremtő lehetőségének javaslatára is.


„Az okostelefonokban rendkívül nagy fantáziát, lehetőségeket látunk, amit az értékesítési adataink is visszaigazolnak. 2010-ben megdupláztuk az okostelefonok értékesítési arányát az előző évhez képest; míg év elején csak minden 10. eladott készülék volt okostelefon, addig év végén már minden 3. eladott készülék esett ebbe a kategóriába. Az egyre sokoldalúbb mobilok és a szélessávú mobilinternet-hozzáférés révén elterjedőben van és főként a fiatalabbak körében szinte természetessé válik az online életmód”– mondta Király István, a T-Mobile márkáért felelős marketing vezérigazgató-helyettes.


A pályázatot három hazai egyetem és budapesti középiskola valamint a T-Mobile közösen hirdette meg a 2010/2011-es tanévben. A három éve indult együttműködés során a partnerek a Budapesti Corvinus Egyetem, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem és a Magyar Képzőművészeti Egyetem, valamint a  középiskolák közül a Leövey Klára Gimnázium, a Fazekas Mihály Gimnázium és a Képző- és Iparművészeti Szakközépiskola 7-13. évfolyamos, nappali tagozatos tanulói számára írtak ki pályázatot, amelynek mostani témája a diákok körében vitathatatlanul népszerű okostelefon volt. Az pályázat keretében az egyéni pályázók mellett csapatok is indulhattak az értékes nyereményekért.

 

Az egyetemekről érkező pályázatokat a három egyetem által közösen kijelölt rangos szakmai zsűri bírálta el. A Corvinus Egyetemről Dr. Nemeslaki András, az E-business Kutatóközpont vezetője, a BME-n Dr. Charaf Hassan, egyetemi docens, a Magyar Képzőművészeti Egyetemről pedig prof. Kőnig Frigyes dr. habil, az egyetem rektora értékelte a pályázatokat. A T-Mobile-t Király István marketing vezérigazgató-helyettes képviselte a zsűriben. Az Okostelefon Junior pályázatait iskolákon belül zsűrizték, a csapatok munkáját pedig a középiskolák közösen bírálták el. A zsűrit a Fazekas részéről Szokolai Tibor igazgatóhelyettes, a Leöveyt Bánhegyesi Zoltán igazgató, a Képző- és Iparművészeti Szakközépiskolát pedig Bakos Ildikó művészeti igazgatóhelyettes képviselte.
A díjakat a Magyar Képzőművészeti Egyetem kiállítótermében adták át.

 

A győztes pályamunkák március 18 és március 25 között tekinthetők meg a Magyar Képzőművészeti Egyetem Aulájában.

 

 

Nyertesek – Okostelefon egyetemi pályázat - egyéni kategória

 

Helyezés Név Pályamű címe
1. Mihalovits Ervin LOCCON
2. Kátai Imre Élet Vitel Napló
3. Hegedűs Tamás Zoltán KRESZ teszt okostelefonokra
 Nyertesek - Okostelefon  egyetemi pályázat - csoportos kategória 
Helyezett Csapat név Pályamű címe
1. KárLenneVeszniHagyni Origo közvetítő
  Tagok:
Mádi Gábor (BME)
Gál István (BME)
2. smARt-T BudapestAR
  Tagok:
Orbán Zsolt (BCE)
Iványi András (BME)
Szabó Balázs (BCE)
3. Average boys Scriptorium
  Tagok:
Vállaji Gábor (BME)
Kőmíves Kristóf (MKE)
Kovács Attila (MKE)

 Nyertesek – Okostelefon Junior – középiskolai egyéni pályázat: 

Leövey Klára Gimnázium  
Egyéni Név Pályamű címe
1. Dacsef Simon Útvesztő… Belépés az új világba
2. Pallinger Melinda Szülő és gyermeke
3. Kecskés D. Ágnes A táncoló okostelefon
     
Fazekas Mihály Gimnázium  
Egyéni Név  
1. Szente Ákos 11-es ShopHelp
2. Szabó Attila 9-es Idegenvezetés
3. Borsi Miklós 7-es Csapatjáték
     
   Képző- és Iparműv. Szakközépiskola  
Egyéni Név  
1. Marián Regina Revolver
2. Gidró Nándor Zenélés határok nélkül
3 Kökényesi Nikolett Szofi és a telefon

 

Nyertesek – Okostelefon junior  pályázatcsoportos kategória  
Helyezett Név Pályamű címe
1. megosztott Bencsik Ambrus, Németh Gergely és Papp Gergely (Fazekas) Mesterséges iránytű
I. megosztott. Zsadányi Janka, Gidró Nándor és Mihályi Dániel (Kisképző) Hermész
2. Máté Áron, Szente Ákos és Varsányi Bence (Fazekas) Kalandorok
3. Iványi Blanka, Bajnok Anna, Tanos Viktória (Fazekas) Tanulást Segítő Program (TSP)

  

Kulcsszavak: okostelefon T-mobile-hu

hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet

A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél. 

2024. november 21. 20:54

Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál

A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról. 

2024. november 21. 19:31

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01