Az ingyenes videojátékokra figyelnek a szórakoztatóipari óriások

MTI Sajtóadatbank, 2011. május 23. 08:53

Az egyre nagyobb népszerűségnek örvendő ingyenes internetes játékok már az olyan nagy szórakoztatóipari óriáscégek figyelmét is felkeltették, mint a Disney vagy az Electronic Arts, miközben ezek a vállalatok a fizetős játékipar eddigi legnagyobb mértékű visszaesésével állnak szemben.

Az Owlient, a Kobojo és a Bigpoint kevésbé ismert, mint a Nintendo, a Sony vagy Microsoft, de világszerte ezek a cégek is több millió játékost mozgatnak meg. A klasszikus videojátékoktól eltérően, amelyeket átlagosan 60 euróért (16 ezer forintért) lehet beszerezni, az internetes  free-to-play" játékokat ingyen lehet elkezdeni, és játék közben fakultatív módon lehet megvásárolni a továbbjutást segítő tárgyakat.

Olivier Issaly, a francia Owlient elnök-vezérigazgatója a párizsi Défense negyedben rendezett második webes játékkonferencián elmondta: évről évre mintegy 70 százalékkal nő a forgalmuk. 2005-ben létrehozott cégének éves bevétele tavaly 5,3 millió euró (1,4 milliárd forint) volt, és ezt az eredményt havi szinten mintegy kétmillió aktív játékossal sikerült elérniük.

Az ingyenes játékok fejlesztési költségei jóval kevesebbe kerülnek, mint a konzolokra gyártott tartalmaké, amelyek dollártízmilliókba kerülhetnek, míg a megtérülésük is bizonytalan.

Ha a játék rossz, az emberek elfordulnak tőle, de nekünk csupán az internetes szerverek költségeit kell kifizetnünk" - mondta Nicolas Gaume, a francia szakmabelieket tömörítő Nemzeti Videojáték Testület elnöke.

Az Owlient-nek már nyert ügye van. Amikor 2005-ben elkezdték, az Ázsiából indult free-to-play játék még alig volt ismert Európában, az Egyesült Államokban pedig még nem létezett. Ez a piac 2007-2008-ban a Facebook robbanásszerű terjedésével gyorsult fel - emlékezett Issaly.

Az ingyenes netes játékok növekedését a gazdasági válság sem állította meg, míg a klasszikus videojátékok megszenvedték ezt az időszakot.

Az elmúlt hónapokban a Disney 536,2 millió dollárért (101 milliárd forintért) vette meg a közösségi portálos játékokra szakosodott Playdomot.

Az ágazat német óriásának tekintett, 185 millió regisztrált játékossal rendelkező Bigpointba két amerikai alapítvány 350 millió dollárt (66 milliárd forintot) akar befektetni.

Az amerikai videojáték-óriás Electronic Arts - amely az Activision Blizzard után a második legnagyobb a világpiacon - ingyenes játékok fejlesztésére szakosodott műhelyt hozott létre Easy Studio néven.

MTI

Kulcsszavak: játék

Fogyasztói elektronika ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Samsung új okosórája mélyreható betekintést kínál egészségügyi állapotunkról

A Samsung bejelentette okosóra termékcsaládja új tagjának bevezetését.  A júniustól Magyarországon is kapható Galaxy Watch FE készülékkel még több felhasználó férhet hozzá a vállalat fejlett és átfogó, jóllétet szolgáló élményéhez. A Galaxy Watch FE a Galaxy Watch úttörő hardverteljesítményét és fejlett egészség- és fitneszmegőrző funkcióit stílusos és tartós kialakítással ötvözi. Az új okosóra ideális lehet mindazoknak, akik széleskörű ismeretekkel javítanának általános egészségi állapotukon és jóllétükön.

 

2024. június 16. 13:55

Az LG szerint a jövő autója gyakorlatilag egy kerekeken guruló élettér lesz

Az LG Electronics (LG), a mobilitási piac egyik vezető technológiai szereplője új szoftvercsomagot adott ki, amely úttörő szerepet játszik majd a szoftveresen definiált járművekre (SDV) való átállásban. Az AlphaWare nevű fejlett, felhasználóközpontú megoldás újraértelmezi az autó fogalmát és a felhasználók autózással kapcsolatos élményét. Az innovatív szoftvercsomagot az AutoTech: Detroit eseményen mutatta be a cég.

2024. június 14. 14:31

Újragondolt belső tér a jövő önvezető autóiban

Filmnézés, játék vagy épp munka: az automatizált járművek jövőbeni használóinak egyértelmű elképzelései vannak arról, hogyan töltenék el az úticéljuk eléréséig rendelkezésre álló időt. Ezek az igények a belső tér teljes körű újratervezését, valamint olyan komfortos utazási élményt jelentenek, ami új kihívások elé állítja a gyártókat és a beszállítókat. Mindez egy, a Bosch által vezetett németországi kutatásból derül ki. 

2024. június 14. 12:56

A Thermaltake új versenyszimulátor-pilótafülkét és monitorállványt mutat be

A Thermaltake, a prémium PC-hardvermegoldások vezető márkája bemutatta a GR500 versenyszimulátor-pilótafülkét és a Triple Racing monitorállványt, melyek már megvásárolhatóak. A hagyományos PC gaming setupokon túlmutatva a versenyszimulátorok újradefiniálják a gaming környezetet, így könnyen úgy érezheted, mintha egy igazi versenyautót vezetnél egy igazi versenypályán, miközben egy zárt, szórakozásra alkalmas helyen vagy. Hozd létre szimulátoraidat a Thermaltake verseny-ökoszisztémával vagy menj még messzebbre, és párosítsd őket egy VR-headsettel, mint a Meta Quest 3, teljesen elmerülve a gyors és ádáz versenyzés izgalmában!

2024. június 13. 13:45

Szurkolj otthon a Samsung AI-támogatott 8K tévéivel!

Idén nyáron látványos események dobogtatják meg világszerte a sportrajongók szívét. A szurkolószezon kiváló alkalom lehet az otthoni audiovizuális készülékek, vagy akár házimozi rendszer frissítésére. A Samsung legújabb tévé- és hangprojektor termékcsaládjainak AI-alapú funkciói fokozzák a 8K nézői élményt, emelve a „focinyár” színvonalát, ahhoz hasonló érzést nyújtva, mintha a felhasználó a stadionban ülne.

2024. június 11. 12:26

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A kiberbűnözők piszkos játéka: 9+1 kibertámadás a sport világából

2024. június 12. 11:43

Elstartolt a Startup Safari Budapest 2024

2024. június 10. 11:40

Marad-e az AI homály a vállalkozások körében?

2024. június 3. 13:02

Az Everguest szoftvere felforgatja a turizmus állóvizét

2024. május 27. 17:30