Sikeres az ingyenes munkaerő-toborzó eszköz

forrás Prim Online, 2011. június 1. 13:44

Az egy évvel ezelőtt indított Randstad Toborzó működése bizonyítja, hogy egy ingyenes munkaerő-toborzó szolgáltatás is hozhat eredményt a megfelelő jelölt megtalálásában: a felhasználók körében végzett friss kutatás szerint 81,5 százalék elégedett a Randstad díjmentesen igénybe vehető online rendszerével.

Magyarországon a személyzeti tanácsadók körében egyedülálló lehetőségként indult el 2010 márciusában a Randstad Toborzó (angol nevén Free Job Posting): az alkalmazás segítségével a cégek ingyen hirdethetik meg az állásajánlataikat az egyik legnagyobb munkaerő-közvetítő vállalat honlapján. A szolgáltatás lényege, hogy a weboldalt látogató, havonta több mint ötvenezer aktív álláskereső közvetlenül a cégek ajánlatával is találkozhat a Randstad által hirdetett pozíciók mellett.

A Randstad Toborzó mostanra bebizonyította a modell működőképességét. A vállalat a szolgáltatás indulásának évfordulójára készített egy nem reprezentatív felmérést, amely szerint a kitöltők 81,5 százaléka elégedett vagy nagyon elégedett volt a Randstad Toborzóval, ráadásul 88,5 százalék másoknak is ajánlaná a szolgáltatást.

Tapasztalattal rendelkezők előnyben


A felmérés nem csak az elégedettséggel kapcsolatban hozott érdekes adatokat. A kérdőívekre érkezett válaszok alapján a cégek mintegy harmada az értékesítés/kereskedelem területére keresett új munkatársat az ingyenes eszköz segítségével, ugyanakkor több mint 20 százalék volt a pénzüggyel/számvitellel foglalkozóknak szóló hirdetések aránya is. A vállalatok döntő többsége egyébként tapasztalattal rendelkező munkatársakat keresett, mindössze a hirdetések 34,6 százaléka szólt pályakezdőknek.

„A vállalatok minden bizonnyal felismerték, hogy a Randstad oldalát elsősorban diplomával rendelkezők, és főként már tapasztalt vagy magasan képzett szakemberek látogatják, ezért ennek a célcsoportnak szóltak a hirdetések” – magyarázta az eredményeket Jankovich Ilona, a Randstad Hungary ügyvezetője. A felmérés szerint a felsővezetőket keresők aránya is nagyon alacsony, mindössze 3,8 százalékos volt, ami azt mutatja, hogy ezekre a pozíciókra elsősorban nem álláshirdetés útján, hanem egyéb eszközök segítségével keresnek szakembereket. „A felső- és esetenként a középvezetők kiválasztása ennél sokkal gondosabb kiválasztási folyamatot követel meg. Ezért ezeknél a pozícióknál a vállalatok még inkább a személyzeti tanácsadó cégek segítségét kérik” – mondta a szakember.

Kulcsszavak: munkaerő

Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Harmadik negyedéves árbevételével a Xiaomi túlszárnyalta a piaci várakozásokat

A Xiaomi Corporation (továbbiakban „Xiaomi” vagy a „Csoport”) – a fogyasztói elektronikai termékek és okoseszközök globális, vezető gyártója, amely az Internet of Things („IoT”) platform által összekapcsolt okostelefonokra és okoshardverekre épül, bejelentette a 2024. szeptember 30. napján lezárult három hónapos periódusra („2024 Q3,” vagy „az Időszak”) vonatkozó nem auditált, konszolidált eredményét. 

2024. november 25. 09:59

AI fotogrammetriával bővült az Artec Studio 19

A professzionális 3D szkenner megoldásokat gyártó Artec 3D bemutatta az Artec Studio, átfogó 3D szkennelő, adatfeldolgozó, reverse engineering és minőségellenőrzési célszoftver legújabb verzióját. Az AS19-et többek között széleskörű szkenner-integrációval, nagyobb teljesítménnyel és mesterséges intelligencia alapú fotogrammetriával fejlesztették, hogy még jobban megfeleljen a különböző iparágakból érkező szakemberek igényeinek. A szoftver egyik legizgalmasabb újítása, hogy már nemcsak 3D szkenek, de fényképek és videófelvételek alapján is képes 3D modellek létrehozására.

2024. november 24. 15:33

HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól

A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.

2024. november 24. 13:58

Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson

A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.

2024. november 24. 12:02

Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone

A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.

2024. november 24. 10:24

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36