Áprilisban is nőtt a digitálistelevízió-előfizetések száma
Áprilisban csaknem 1,49 millió digitálistelevízió-előfizetés volt a magyar piacon a Nemzeti Hírközlési Hatóság adatai szerint, az NMHH korábban márciusra 1,48 millió előfizetőt közölt.
Az NMHH csütörtöki közleménye emlékezette arra, hogy a gyorsjelentés a tizenkét legnagyobb magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatására épül és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 80-85 százalékát fedi le.
Az NMHH becslései, illetve korábbi felmérései szerint a mintegy 3,8 millió magyarországi háztartás közül több mint 3,1 millióban van valamilyen előfizetéses televíziós szolgáltatás. A fennmaradó közel 700 ezer háztartásban a tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat, vagy ingyenesen elérhető műholdas adásokat néznek.
A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók - Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Magyarország Kft., FiberNet Zrt., DIGI Kft., PR-TELEKOM Zrt., Tarr Kft., ViDaNet Zrt., PARISAT Kft., RubiCom Zrt., HD Platform Kft., Hello HD Kft., UPC DTH S.á.r.l. - április végén 2,703 millió előfizetést tartottak nyilván.
A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 55,1 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat áprilisban az egy hónappal korábbi 54,9 százalék után.
A digitális előfizetéseken belül áprilisban 589 ezerről 598 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma, és 891 ezerről 892 ezerre emelkedett a műholdas szolgáltatást igénybe vevők száma.
A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint az előfizetéssel rendelkező háztartásokon belül a márciusi 21,8 százalékról 22,1 százalékra nőtt a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. Immár február óta változatlan a műholdas
előfizetéssel rendelkezők részesedése, ami áprilisban is 33 százalék maradt. Tovább csökkent viszont az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya, 45,1 százalékról 44,9 százalékra.
Valamennyi szolgáltatást figyelembe véve a piacvezető UPC piaci része 28,8 százalékról április végén 30,2 százalékra, a DIGI piaci része 26,8 százalékról 26,9 százalékra nőtt. A Magyar Telekom piaci része a hónapban 24,8 százalékon stagnált.
A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások - kábeltelevízió és IPTV - piacán az összes előfizetés 75-80 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma áprilisban 1,811 millió volt, ezen belül az analóg előfizetések száma az előző hónaphoz képest 1,216 millióról 1,213 millióra csökkent, míg a vezetékes digitális előfizetések száma 598 ezerre emelkedett.
A vezetékes szolgáltatások terén a piacvezető UPC részesedése az előző havi 32,1 százalékról 34,2 százalékra nőtt, a Magyar Telekom részesedése 22,6 százalékon stagnált, míg a DIGI-é 17,8 százalékról 18,0 százalékra nőtt.
A vezeték nélküli szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi. Ebben a szegmensben a piacvezető DIGI részesedése a márciusi 44,9 százalékról 45 százalékra nőtt, a UPC-é 22,2 százalékon maradt, míg a Magyar Telekomé 29,4 százalékról 29,3 százalékra csökkent.
MTI
Kapcsolódó cikkek
- Magyar találmánnyal szemüveg nélkül nézhető az élő műholdas 3D adás
- Hat éven aluliak számára nem ajánlott
- A MATISZ-szal tárgyal az NMHH az internetes forródrót szolgáltatásról
- A MATISZ-szal tárgyal az NMHH az internetes forródrót szolgáltatásról
- Még egy hónap van az internetes sajtótermékek bejelentésére
- A jövőben az NMHH-nál jelenthetők be az interneten lévő káros tartalmak
- Digitális helyi tévék a UPC-nél
- Speciális tévéajánlat a nyaralókba a T-Home-tól
- Áprilisban tovább csökkent a hazai mobil-előfizetők száma
- Új médiatörvény: nagyobb támogatási keret a helyi „közszolgálatnak”
Fogyasztói elektronika ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Elektromobilitás: több mint egymillió töltőállomáshoz kínál hozzáférést a Bosch világszerte
Az elektromos autónk gyors, kényelmes és – ami a legfontosabb – bárhol rendelkezésre álló töltése: az elektromos autók vezetői számára világszerte mindez gyakran sokkal inkább vágy, mint valóság. A hatótáv és a költségek mellett a töltés az e-autósok egyik legfőbb gondja, ahogy az a Német Energia- és Vízgazdálkodási Szövetség (BDEW) tanulmányából is kiderül.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
Kávét rendel majd az LG autós asszisztense, ha fáradt a sofőr
Az LG Electronics (LG) bemutatta a fejlett autóipari technológiai koncepciókat felvonultató Mobility Labworks sorozat legújabb tagját, a jövő önvezető autóiba szánt Digital Cockpit gamma elnevezésű megoldást. Az alfa és beta modellek tavalyi debütálása után ez a harmadik az innovatív digitális interfészek sorozatában, amelyek izgalmas bepillantást nyújtanak a mobilitás jövőjébe.
Mesterséges intelligenciával felszerelt mosodai megoldásokat mutatott be az LG
Az LG Electronics (LG) a Frankfurtban megrendezett Texcare nemzetközi kereskedelmi mosodai és textilápolási kiállításon mutatta be PROFESSIONAL LAUNDRY termékcsaládját. Az energiahatékonyságot előtérbe helyező új termékcsaládban számos nagy kapacitású megoldás, például 30 kg kapacitású mosó- és szárítógépek és egy 25 kg-os maximális mosási és 16 kg-os szárítási kapacitású hőszivattyús mosó-szárítógép is helyet kapott. A PROFESSIONAL LAUNDRY termékcsalád bevezetésével az LG célja, hogy mind Európában, mind pedig világszerte megerősítse pozícióját a kereskedelmi ruhatisztítási megoldások piacán.