Érzelem-felismerő alkalmazást fejlesztettek diákok a Xeroxnál

forrás Prim Online, 2011. július 7. 14:39

3D-s szemüveget és érzelem-felismerő algoritmust is kifejlesztettek a Rochesteri Műszaki Egyetem diákjai a Xerox számára. Újításaikkal arra keresték a választ, hogy hogyan lehet megkönnyíteni a munkafolyamatokat.

A Xeroxnál folytatott „Beyond The Office” elnevezésű kutatás keretében a Rochesteri Műszaki Egyetem (RME) 42 végzős hallgatóját hívták meg, hogy a távoli együttműködés, az információs túlterheltség, a bizalom, a globalizáció és a környezeti fenntarthatóság témakörével összefüggő tendenciákkal kapcsolatban kutassanak. A fejlesztőkből és tervezőkből álló munkacsoportok öt hónapot kaptak, hogy megálmodják és létrehozzák a jövőbeni munkavégzéshez alkalmazható koncepciókat és prototípusokat.

„Ha olyan szolgáltatásokat és eszközöket akarunk készíteni, amelyekkel a vállalkozások javíthatnak munkamódszereiken, akkor fontosnak találjuk a jövő munkavállalóinak egy csoportját is bevonni ezek kifejlesztésébe” – hangsúlyozta Tong Sun, a Websteri Xerox Kutatóközpont vezető kutatója, aki hozzátette, hogy a Xerox tudósai és mérnökei a három legkiválóbb eredményt felmutató csapatot összesen 10 000 dollárral díjazták.

Az alábbiakban az RME diákjai által készített javaslatok találhatóak:

I.    helyezett - VisonTwentyTwenty/biome
Ez a projekt a munkavállalók elszigetelődésével foglalkozott, ami a távolról dolgozók számának gyors növekedésével egyre aktuálisabbá váló probléma. A csapat virtuális 3D munkakörnyezetet fejlesztett ki, amihez a szem elé virtuális képet vetítő VR szemüveget és élő videó vetítést használtak. A rendkívül átfogó szemléltetés, az ügyesen kivitelezett videós szimuláció és jól működő prototípus miatt választották ezt a fejlesztést a legjobbnak.
A diákok bemutatója itt megtekinthető.

II.    helyezett - Cloud lab /Arc
A csapat megálmodta a jövő autószerelőinek munkahelyét. Az „Autószerviz extra” (angolul „Augmented repair center”, vagyis ARC) névre keresztelt megoldásukban olyan interaktív prototípust készítettek, amely nagyméretű érintőfelületeket használ az együttműködéshez, 3D diagnosztikához és a mobil eszközökkel való integrációhoz. A műhely padlójába épített érintőtábla rákapcsolódik az autók fedélzeti számítógépére, amivel a szerelők gyorsabban megtalálhatják a hiba okát, rendelhetnek cserealkatrészeket és felügyelhetik a munkafázisokat. A szerelő virtuális valósággal kiegészített biztonsági szemüveget visel, ami információs grafikákkal, valósidejű adatokkal és instrukciós folyamatábrákkal segíti munkáját. Az ügyfelek mobil készülékeik segítségével követhetik nyomon a munka menetét, illetve hagyhatják jóvá az egyes javításokat, miközben kérdéseket tehetnek fel a szerelőknek.

III.    helyezett - Koala Kollective/Ziva
Ennél a megoldásnál a komplex felügyeleti rendszer összeköti az ügyelőket a rájuk bízott emberekkel. A rendszert a szervezettség javítására, a kommunikáció erősítésére és a hatékonyság növelésére találták ki. A csapat gyermekfelügyeleti és idős emberekről gondoskodó munkahelyzetben mutatta be a modell működését. Ezekben a szituációkban a gyerekek, és az idős betegek smartID karkötőket viseltek, amelyekkel életjeleiket és helyváltoztatásaikat lehetett nyomon követni. A rendszer a begyűjtött adatokat mobil eszközökre továbbította, így a percre pontos információk könnyen megoszthatóvá váltak.
A diákok bemutatója itt megtekinthető.

Jinbo /Work on the go

Ez egy olyan önálló munkahely, ami kényelmes, nyugodt és személyre szabott környezetet biztosít a távmunkásoknak. Az univerzális, hordozható munkakörnyezet érzelemfelismerő technológiát használ. A rendszer a biológiai jelzésekből levont következtetésekből megállapítja a dolgozó hangulatát, és ennek megfelelően módosítja a környezetet (világítást, hangokat, hőmérsékletet, illatokat, légáramlást, stb.).
A diákok bemutatója itt megtekinthető.

Perjinkities/z-space
A felvázolt „zSpace” koncepció egy hordozható „okos-szoba”, ami valósághű konferencia-élményt biztosít a résztvevőknek. Az „okos-szoba” kivetíthető otthon, egy távoli hotelszobában, de egy reptéri váróban is.

Pulse/bild
Az „elmetérkép-ötletbörze alkalmazás” névre keresztelt megoldás azzal segíti a kreatív együttműködést, hogy 3D-s környezetet szimulál a megbeszélés köré. A rendszer a mesterséges intelligencia segítségével bármilyen nyelvet lefordít, és automatikusan megkeresi az interneten a beszélgetés témájába vágó tartalmakat, amivel gazdagítani tudja az eszmecserét.
A diákok bemutatója itt megtekinthető.

A Xerox szándéka szerint a diákokkal közösen kifejlesztett koncepciókat tovább finomítják, hogy a jövőben ezek eredményeit a gyakorlatban is alkalmazni tudják.

Kulcsszavak: tudomány Xerox

hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A 280 Hz-es AGON by AOC 27 hüvelykes ívelt monitor felülmúlja a versenytársakat

Az AGON by AOC – a világ egyik vezető gamer monitor* és IT-kiegészítő márkája – örömmel mutatja be az AOC GAMING C27G4ZXE modellt, egy ívelt 27 hüvelykes (68,6 cm) Full HD monitort, amely a magával ragadó, magas képfrissítési sebességű játék határait feszegeti. 

2024. június 24. 20:03

A mesterséges intelligencia bevezetésekor a vezérigazgatóknak kell az élen járni

A vezérigazgatóknak minden tekintetben az élen kell járniuk, akkor is, amikor a generatív mesterséges intelligencia bevezetéséről van szó. A felelősség ebben az esetben is a szervezet vezetőségét terheli, akiknek üzleti sikeresség érdekében fontos tényezőket kell mérlegelniük a bevezetés során.

2024. június 24. 18:20

Ismét piacvezető lett a Huawei

A Huawei lett a világ leggyorsabban növekvő viselhető okoseszköz márkája 2024 első negyedévében a Canalys piackutató cég szerint.  A márka folyamatos innovációval erősíti piaci pozícióját, legújabb termékei, többek között a Magyarországon is elérhető HUAWEI WATCH FIT 3 és a HUAWEI WATCH 4 Pro Space Edition okosórák a felhasználók igényeire fókuszálva, sokoldalú funkcionalitással szélesítik a termékek palettáját.

2024. június 24. 16:39

Bemutatják, mit kell tudni a skizofrén marketing korszakáról

A Marketing Summit témái idén az európai nemzeti marketingszövetségeket tömörítő European Marketing Confederation által jegyzett European Marketing Agenda pilléreire épülnek. A szakma elismert hazai és nemzetközi szakértői a legújabb marketing, kommunikációs és üzleti trendek, illetve kihívások sikeres megválaszolásán túl a technológiai és AI megoldások eredményes implementációjára is kitérnek majd az eseményen. A Summit Díjátadó Est keretében pedig öt szakmai díj elismeréseit adják át majd a reggeltől késő estig tartó rendezvényen, amelyet szeptember 19-én, a MÜPA-ban tartanak.

2024. június 24. 14:58

A felújított ABB-robotok ragyogó kilátásokat kínálnak a német motorkerékpár-gyártónak

Csillogó tankok, fényes rugóstagok, polírozott króm és porszórásos felületek – a motorkerékpárok esetében elengedhetetlen a vonzó megjelenés. Az egyik német motorkerékpár-gyártónál az ABB robotjai dolgoznak keményen azért, hogy elérjék a járműveknél a kívánt fényezést. Helyüket azonban 8 évnyi fáradhatatlan munka után felújított robotok veszik át. 

2024. június 24. 13:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A kvantumtechnológia alapjaiban változtatja meg jövőnket

2024. június 20. 16:28

A kiberbűnözők piszkos játéka: 9+1 kibertámadás a sport világából

2024. június 12. 11:43

Elstartolt a Startup Safari Budapest 2024

2024. június 10. 11:40

Marad-e az AI homály a vállalkozások körében?

2024. június 3. 13:02