EU: Felelőssé tehető az eBay, ha aukcióin jogsértést követnek el
A luxembourgi székhelyű testület elé került alapügyben - egy nagy-britanniai perben - a L'Oréal kozmetikai cég azzal vádolta az eBay-t, hogy részt vesz a honlapjának felhasználói által elkövetett védjegyjogsértésekben. Kifogásolta azt is, hogy az eBay egyes esetekben felhasználóit a honlapján eladásra kínált, védjegyjogokat áthágó árukhoz irányítja. További fenntartása a kozmetikai cégnek, hogy az eBay nem tesz elegendő erőfeszítést a védjegyjogot megszegő termékek árusításának megakadályozására. Jogsértés a L'Oréal szerint az is, hogy az eBay-en unión kívüli értékesítésre szánt árukat is kínálnak uniós vásárlóknak.
A bírósági ítélet hangoztatta: ha az üzemeltető segíti a kínálat optimális megjelenítését, azzal már "tevőleges szerepet játszik", és nem hivatkozhat az uniós jog azon elemére, amely bizonyos internetes szolgáltatóknak a felelősség alól mentességet ad.
Megerősítette ugyanakkor a bíróság, hogy az egyes ügyekben a nemzeti bíróságoknak kell eljárniuk, és dönteniük a tényleges felelősségről. Állásfoglalása szerint "a nemzeti bíróságoknak hatáskörrel kell rendelkezniük arra, hogy az ilyen vállalkozásokat olyan intézkedések meghozatalára kötelezzék, amelyek nem csupán a szellemi tulajdonjogok elleni jogsértések megszüntetésére, hanem az újabb jogsértésék megelőzésére is irányulnak".
Kapcsolódó cikkek
- Az Európai Bizottság helyteleníti a fájlcserélők elleni kemény amerikai fellépést
- Az EU enged a lobbinak az "elfeledettség jogával" kapcsolatban
- Távközlés: Több száz EU-jogsértési döntés, Magyarország egyben érintett
- Jogszabályellenes a távközlési cégek különadója
- EU: az internet "hadszíntérré" válhat
- EU-jogsértési eljárás Magyarország ellen a távközlési különadó miatt
- A neten árverezik el az Opel Antwerpenben bezárt üzemét
- Intenzíven zajlik a vaterás csalás felderítése
- Vizsgálatot indított az EU-bizottság a Deutsche Telekom ellen
- Trösztellenes vizsgálat az EU-ban a Google ellen
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.