Az egészségügyi iparnak nyitottabbnak kell lennie a mobil megoldásokra

forrás Prim Online, 2011. augusztus 14. 11:01

Az Accenture  legújabb kutatása szerint egyre több cég ruház be mHealth megoldásokba. A mobil egészségügyi technológiába vetett kísérletek pozitív eredményeket mutattak beteggondozás és költséghatékonyság terén is. Éppen ezért az Accenture az mHealth megoldások (pl. webes és mobil gyógyszer-megfelelőségi megoldások) szélesebb körű elfogadását és gyors növekedését jósolja, a fizetés egyszerűsége és a használat alacsony korlátai miatt.

Az Accenture tanulmánya kimutatta, hogy az mHealth termékek és szolgáltatások két fontos cél elérésében segíthetnek: a költségek csökkentésében és a magasabb színvonalú betegellátásban, különösen a krónikus betegségek kezelésében. A fizetés egyszerűsége és a használat alacsony korlátai mellett az mHealth kezdeményezések eredményei biztatóak, mind a specifikus betegségek, mind a páciensek szegmenseit illetően. Az mHealth betekintésen alapuló egészségmenedzsmentet biztosít a fogyasztóknak, és elérhető szolgáltatásokat kínál minden ipari szereplőnek.

Több fontos oka is van annak, hogy az mHealth-et az egészségügyi főáramba emeljék. A globálisan elterjedt krónikus betegségek kezelése az egészségügyi kiadások körülbelül háromnegyedét teszi ki, és túlterheli a pénzügyi és orvosi erőforrásokat. Továbbá a tanulmányok rámutattak, hogy a páciensek késleltetik az egészségügyi szakember felkeresését egészen addig, amíg a tünetek komoly kihatással vannak az életminőségükre, vagy korlátozzák a kezelési lehetőségeket, ezzel költségesebb és invazívabb kezelést téve szükségessé.

A New England Journal of Medicine (NEJM) legutóbbi cikke szerint azoknak az 1-es típusú cukorbetegségben szenvedő felnőtteknek, akik mHealth készüléket viseltek, jelentősen javult a glikémiás kontrollja azokkal a páciensekkel összehasonlítva, akik hagyományos otthoni megfigyelést és jelentést alkalmaztak. Ezek az eredmények hasonlóak az Ohio-i Nemzeti Gyermekkórház (Nationwide Children’s Hospital) által végzett kísérlethez, melynek során emlékeztető SMS-eket küldtek a tizenéves páciensek mobiltelefonjaira, hogy vegyék be a gyógyszereiket. Az eredmény szerint az A1c-szintek átlagosan 11%-ról 9%-ra csökkentek az első három hónapban. Mindezek alapján az mHealth megold néhány a hagyományos, időszakos kezeléssel kapcsolatos eredményességi- és költségproblémát, és javítja a páciensek egészségét.

Az mHealth fejlődése


Az Accenture állítja, hogy az mHealth fejlődése különböző ütemben és különböző utakon fog végbemenni, az egyes országok egészségügyi környezetének és az mHealth megoldás kiterjedésének függvényében.

A fejlődés folyamata két különálló kategóriára világít rá: önálló termékek- és szolgáltatásokra, illetve átfogó megoldásokra. Az önálló szolgáltatások és eszközök specifikus funkciókra, betegségekre vagy az adatgyűjtésre koncentrálnak, pl. a cukorbetegek számára készült glükóz-monitorok vagy az emészthető ‘intelligens pirulák’, amelyek nyomon követik a gyógyszerezés betartását.

Ezzel ellentétben az átfogó mHealth megoldások végponttól végpontig terjedő szolgáltatást biztosítanak, amely magában foglalhatja a páciensek oktatását, a diagnosztikai szolgáltatásokat, valamint a betegségek folyamatos adminisztrálását és kezelését.

Az iparági jelentések azt mutatják, hogy a biztosítók az átfogó mHealth megoldások kidolgozásának aktív résztvevőivé válnak, a WellPoint, a Humana, az Aetna és a Highmark olyan kezdeményezéseket indít, amelyek lehetővé teszik a tünetek táv- és/vagy mobil megfigyelését különböző állapotok és betegségek esetén. Ezenfelül, mivel az átfogó mHealth jelentős informatikai infrastruktúrát is igényel, és új eszközök vagy termékek kidolgozását feltételezheti, olyan technológiai cégek, mint a Bosch, az Intel és a Philips is elkezdtek mHealth beruházásokban gondolkodni.

Az Accenture szerint az mHealth fejlődésének korai szakaszára elsősorban a független, önálló megoldások lesznek jellemzőek, majd az önállót és az átfogót ötvöző integráltabb megközelítés fog kifejlődni, míg végül elér egy olyan szakaszba, amelyben a páciensek eredményeit javító átfogó megoldások fognak mindent áthatni.

Az mHealth elfogadásának kihívásai

Mint minden új technológia megjelenésénél, az mHealth elfogadása sem kihívásoktól mentes. A legsürgetőbb problémák közé tartoznak:

Fejlődő üzleti modellek

A gyakorló orvosok, egészségbiztosítók és páciensek érdekei gyakran nincsenek szinkronban, ezenfelül pedig az egészségbiztosítók sem ismerik el az új kezelési módszereket, ameddig nem bizonyított. A különböző piacokon és rendszerekben lévő költségtérítési és kifizetési irányelveknek konzisztensnek kellene lenniük, hogy elősegítsék a nagyobb elterjedést.

Összeférhetetlen technológiai szabványok

Továbbra is vannak megoldatlan technikai problémák a szabványokkal, a biztonsággal, az adatvédelemmel és más szabályozási kérdésekkel kapcsolatban.

Tiltó szabályozási korlátozások


Az Egyesült Államokban az egészségbiztosítási adatvédelemre és a hordozhatóságra vonatkozó törvények továbbra is akadályozzák az egészségügyi adatok harmadik felek hálózataival történő hatékony cseréjét.

Ezeket a kihívásokat közös erővel kezelni lehet, az egészségügyi iparnak pedig milliónyi lehetőség és részvételi szint áll az mHealth-ben való részvételre. Ehhez az kell, hogy az mHealth szolgáltatók flexibilisek, jól finanszírozottak legyenek, tudatában annak, hogy milyen hozzáadott értéket biztosítanak.

Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?

Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.

2024. november 20. 13:24

Karácsony korlátok nélkül

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek. 

2024. november 19. 20:46

A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association

A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.

2024. november 19. 19:27

A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai

A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.

2024. november 15. 19:13

Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot

A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták. 

2024. november 15. 18:00

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01