Vizsgálják a cégek helyét a közösségi médiában
Új szolgáltatások a SAKKOM-tól
Korábbi ügyféltapasztalataira, valamint a jelen pr és marketingkommunikációs kihívásaira alapozva a SAKKOM Interaktív három új szolgáltatást vezet be ügyfelei számára: a vállalatok kommunikációs tevékenységét vizsgáló prAuditot, a közösségimédia-auditot, továbbá az AdWords kampányok konfigurálását személyre szabott oktatással kiegészítő AdWords Startot.
A közösségi média szerepe kiemelkedő a vállalati kommunikációban: a cég és a fogyasztók között rendszeres párbeszéd alakulhat ki, a fogyasztók lojálisabbá, a márka nagyköveteivé válhatnak. Hogy milyen óriási potenciálról van szó, azt érzékeltetik az alábbi adatok. Az iWiW-nek 4,7 millió regisztrált tagja van, míg a Facebook aktív magyarországi felhasználóinak száma meghaladja a 3,4 milliót. A hazai Twitter-felhasználók száma egyelőre mindössze 83 ezer fő, fontos azonban megjegyezni, hogy a Yamm.hu statisztikai adatai szerint ez az elmúlt évhez képest 112 százalékos növekedést jelent. A Webaudit statisztikái alapján a leglátogatottabb hazai blogsite, a blog.hu oldalait átlagosan 619 ezren keresik fel naponta.
Új szolgáltatása, a közösségimédia-audit részeként a SAKKOM Interaktív marketingkommunikációs és pr ügynökség felhívja a figyelmet a különféle problémákra, továbbá konkrét javaslatokat tesz arra, hogy az ügyfél miként aktivizálhatja követőit, illetve hogyan használhatja fel az új csatornákat az értékesítés és az imázsépítés támogatására. Mindemellett – előzetes egyeztetés alapján – a konkurens vállalatok megjelenését és közösségimédia-stratégiáját is vizsgálja.
A hírérték értéke
„Több ügyfelünk, akik marketingkommunikáció céljából keresték fel ügynökségünket, kezdetben kétkedve fogadták azon javaslatunkat, hogy érdemes lenne számukra pr kommunikációt is folytatni. ’Nekünk nincsenek híreink’ vagy ’Ugyan ki kíváncsi erre?’ – hárítják el elsőre a felvetést, azonban miután felvázoltuk a lehetőségeket, már maguk is pozitívan álltak a kérdéshez. Az első közös sajtókommunikáció eredménye pedig minden kétkedést eloszlat – mondta Kozarek Andrea, a SAKKOM szakmai igazgatója. – Gyakori hiba ugyanakkor az is, hogy egy cég bármit kommunikál csak azért, hogy kommunikáljon, s ezzel egy idő után elidegeníti magától a sajtót, hírei már akkor is a virtuális kukában landolnak, ha történetesen valóban érdekes témákat tárgyalnak” – magyarázta a szakember.
A prAudit szolgáltatás keretében az ügynökség átvilágítja a vállalat korábbi kommunikációs aktivitását, valamint tevékenysége, piaca és ügyfélköre alapján meghatározza a fő üzeneteket és a lehetséges kommunikációs területeket. Az ügynökség által elkészített átfogó pr kommunikációs terv az általános javaslatok mellett konkrét ötletekre is koncentrál.
Néha egy jó start is elég…
A Google a tavalyi év során 28 milliárd dolláros bevételt realizált a Google AdWords révén, s bár a legnagyobb vállalatok (például az AT&T Mobility, az Amazon vagy az eBay) ehhez akár havi többmillió dolláros költéssel is hozzájárultak, a hirdetési rendszer egyik legnagyobb előnyének, költséghatékonyságának köszönhetően a kisvállalatok is felvehetik a versenyt e mamutokkal.
Bár manapság egyre több cikk foglalkozik az AdWords hirdetések hatékonyságával, a többéves kampánymenedzselési tapasztalat ezekkel nem pótolható. A SAKKOM Interaktív szinte az AdWords hazai megjelenésével egy időben indította el Google AdWords szolgáltatását. „A kisebb büdzsével rendelkező cégek ritkán engedhetik meg maguknak, hogy a Google AdWords kezelésére egy tapasztalt szakembert alkalmazzanak. Felismerik azonban, hogy egy jól felépített kampány sok esetben szinte már ’magától megy’, ezért míg a kampány konfigurálását külső szakemberre bízzák, a jövőbeni feladatokat már maguk látják el – mondta Kozarek Andrea. – Az ehhez szükséges legfontosabb tudnivalókat testre szabott, gyakorlatias oktatás során sajátíthatják el az AdWords Start szolgáltatásunk keretében.”
Kapcsolódó webcímek:
www.sakkom.hu
Kapcsolódó cikkek
- Az olasz miniszterek Twitteren keresnek munkatársat
- Elavulttá válnak a munkaerő toborzására és megtartására használt hagyományos módszerek
- Nem elégséges a kisgyermekek védelme az internetes közösségi hálózatokon az Európai Bizottság szerint
- 1 millió aktív Közösségi mappa a CitroMailen
- A közösségi oldalak látogatása elősegíti a mobil internetezést
- Tweetelj, keress és vezess! – Közösségibb navigáció a TomTomtól
- Brit zavargások - A közösségi oldalak képviselőivel egyeztetne a belügyminiszter
- Százszor kell bocsánatot kérnie a Twitteren
- Oszd meg, és reklámozz!
- Közösségi hálózatokat épít az e-cigaretta
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól
A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.
Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson
A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede kínálja ezt az átvételi módot, ami 12 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az egyre növekvő kereslet az egyik fő oka lehet a szolgáltatók kapacitásproblémáinak – állapította meg a Nagy Webáruház Felmérés.