IT-biztonság: kettősség jellemzi a mikrovállalkozásokat

forrás Prim Online, 2011. szeptember 30. 09:22

Bár az 1-9 főt foglalkoztató hazai mikrovállalkozások több mint fele rendszeresen használja a világhálót munkája során, és közel háromötödüknek fontos az IT rendszerek szerepe az üzlet szempontjából, csak 1 százalékuk tervez informatikai berendezéseikhez kapcsolódó biztonsági fejlesztésbe fektetni az elkövetkezendő években. A legkisebb cégek 23 százaléka ugyanakkor már szükségesnek látja, hogy szakemberek segítségével biztosítsa vállalkozása informatikai rendszerének megbízható működését, derül ki a Magyar Telekom friss felméréséből.

Míg 2011 májusában a Magyar Telekom a hazai KKV-k telefonos ügyfélszolgálatának hatékonyságát vizsgálta, idén augusztusban az 1-9 főt foglalkoztató vállalkozásokat kérdezte arról, mennyire tartják fontosnak informatikai rendszerük biztonságos működését.

A friss, reprezentatív felmérés eredményei szerint közel 200.000 kisméretű vállalkozásnak fontos az informatikai háttér üzletük szempontjából. Ez nem meglepő annak fényében, hogy a kutatás alapsokaságának tekintett, mintegy 350.000 1-9 főt foglalkoztató magyar cégre és egyéni vállalkozóra 580.000 asztali és hordozható számítógép jut, és rajtuk keresztül a munkavállalók megközelítőleg háromnegyede csatlakozik a világhálóra.

A magas számítógépes és internet-penetráció ellenére a vállalkozások több mint kétharmada nem költ érdemben informatikai rendszereinek üzemeltetésére, bár harmaduk már felismerte a folyamatos fejlesztés szükségességét. A cégek 10 százaléka használ informatikai biztonsági megoldásokat, azonban nagy részük nem vesz igénybe külsős segítséget, például fizetős vírusirtót, tűzfalat vagy spamszűrést. Ez alapján elmondható, hogy a legkisebb hazai vállalkozások informatikai rendszerükhöz fűződő viszonyát alapvető kettősség jellemzi: bár nagy részük invesztált az infrastruktúrába, de annak fejlesztésébe, legyen szó biztonsági programokról, szolgáltatásokról vagy az eszközök megújításáról, már csak kevesen terveznek befektetni.

Az informatikai rendszerükhöz kapcsolódó döntések meghozatalakor az érintett vezetők elsősorban barátaik, rokonaik és ismerőseik döntéseire támaszkodnak, 68 százalékuk bízik meg inkább bennük, mint a professzionális megoldásokban. Ugyanakkor a vállalkozások 23 százaléka már rendszergazda vagy professzionális informatikai cég segítségét is igénybe veszi.

A cégek informatikai rendszereikhez kapcsolódó beruházásaiktól elsősorban hatékonyságuk növelését és költségeik csökkentését várják. A vizsgált vállalkozások elsősorban e-mailes kapcsolattartásra használják IT rendszerüket, a megkérdezettek fele jelölte meg ezt a lehetőséget. A cégek 10 százaléka különböző honlapokhoz, internetes alkalmazásokhoz kapcsolódó tevékenység miatt megy fel a világhálóra, azonban pusztán 5 százalékuk veszi igénybe a webet internetes telefonálás vagy chatelés végett.

Az infobiztonság fontosságát a hazai mikrovállalkozások egy része már felismerte. A korábban a nagyvállalatok privilégiumának tartott modern megoldásoknak köszönhetően a különböző kiszervezett szolgáltatások (pl. szerver-hosting, backup) már havidíjas alapon, tehát nagyobb befektetések nélkül is elérhetők. Ezek segítségével a kis cégeknek nem kell napi szinten foglalkozniuk informatikai problémáikkal.
 

Kulcsszavak: security

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01