A Google Könyváruháza megérkezett Európába
A Google most elérhetővé tette könyves projektjét az Egyesült Királyság területén is. A műveket a lehető legszélesebb platform-választékban nyújtják. Az olvasó eszközökben is óriási a kínálat: mobiltelefontól a táblagépekig, az e-könyv-olvasó készülékektől a PC-és internet olvasásig minden lehetséges. A Google jelzi, hogy a független kiadók, azaz a szerzői kiadással (self-publishing) foglalkozó portálok anyagát is kínálja.
Más források beszámolnak róla, hogy a következő Google Könyvkereskedések Ausztráliában és Kanadában nyílnak meg. A The Bookseller (www.thebookseller.com) beszámol róla, hogy Google belső források alapján úgy tudja, hogy nem angol nyelvű területek felé az elérhetőség csak 2011 után várható.
A magyar olvasó számára a változás mégis szembetűnő: a brit áruház http://books.google.co.uk/ebooks webcíme megnyitható Magyarországról is, keresni is lehet benne. Mi több, web-alapon, tehát közvetlen olvasásra magyar nyelvű ingyenes könyvek elérhetők.
Továbbiak, és konkrét keresési példa: Könyvkonnektor blog (www.konyvkonnektor.hu)
A Könyváruházról teljes áttekintés: http://books.google.co.uk/help/ebooks/overview.html
Kapcsolódó cikkek
- Irodalmi hősök fantomképeken
- Self-publishing: szöveg-lerakat vagy virágzó text-kultúra?
- Több mint kétezer fotót tesz közkinccsé a Völgységi Múzeum
- Rajzregény: e-könyves műfaj
- Több mint egymillió látogatója volt tavaly az Adatbank Erdélyi Magyar Elektronikus Könyvtárnak
- iPad kölcsönzés automatából – könyvtári szolgáltatás
- Jászai-On - Digitális kulturális események határon innen és túl
- A Google szép csendben az internetre tereli a kultúrát - Működik egyfajta befektetési logika is (2. rész)
- Könyvkerék: e-book már a XVI. században
- Megírni és kiadni: könyvek otthonról
Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
A Magyar Telekom 2024. harmadik negyedéves eredményei
A Magyar Telekom közzétette 2024. harmadik negyedévére vonatkozó, az EU által befogadott IFRS Számviteli Standardok szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A negyedéves pénzügyi jelentés nem auditált értékeket tartalmaz az összes pénzügyi időszakra.
Marad a jóáras korlátlan belföldi mobilnet, sőt, 7 napig díjmentesen tesztelhető
Idén júliusban indult a mobilhasználati élményt forradalmasító, teljesen digitális tarifa Yepp néven, ami egy üzletlátogatás vagy személyes kontaktus nélkül, mobilalkalmazáson keresztül, akár 10 perc alatt aktiválható és korlátlan belföldi mobilnetet kínáló előfizetés. A merőben új koncepció bevezető kedvezményes havidíját 2025. január 6-ig meghosszabbítja a szolgáltató, sőt, mostantól új megrendelés esetén 7 napos ingyenes próbaidőszakot is biztosít.
Elindult a nevezés az idei Marketing Diamond Awardsra
A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) idén immár tizedik alkalommal hirdeti meg a kisebb költségvetésből megvalósuló marketingaktivitások számára a Marketing Diamond Awards pályázatot, amelyre egészen 2025. január 15-ig nyújthatják be a szervezetek a pályázati anyagaikat. A díj szakmai elismeréseinek átadására 2025. február 11-én az Etele Cinemaban megrendezésre kerülő Digital Marketing Forumon kerül majd sor.
Bemutatták a jövő Yettel üzleteit
Budapesten, Belgrádban és Szófiában egyidőben mutatták be, hogyan alakulnak majd át a jövő Yettel üzletei. Az új koncepció nemcsak az üzletben eltöltött időt, hanem bizonyos esetekben az odavezető utat is újraértelmezi. A cseh Bratka tervezőiroda rendhagyó ötleteit a magyar szakemberek elsőként a KÖKI Bevásárlóközpontban valósították meg úgy, hogy a középpontban a közvetlenség és az akadálymentesítés új szintje áll.