E-könyv fordulat: az olvasó íróvá válhat
Az elektronikus könyvolvasó eszközök előretörése (az internet napi rutinná válásával karöltve) új fejezetet nyitott az önkifejezés különböző formáinak megnyilvánulásai számára. Míg korábban a szerzőknek kellett sorban állniuk a kiadók kegyét keresve, napjainkra bárki számára lehetőség van arra, hogy írását (vagy más alkotását) széles kör számára közzétegye. Ez az új műfaj messze túlmutat a korábbi magánkiadás körén.
Megkezdte működését Magyarország első automatikus ön-könyvkiadója, self-publishing rendszere. A Publio.hu webcímen található szolgáltatás mindenki számára lehetőséget ad arra, hogy megjelentesse saját elektronikus könyvét, terjessze itthon vagy külföldön, sőt azt később nyomtatott formában is viszontlássa. A portál fejlesztői eszközt kínálnak az alapszintű formázási feladatok megoldására, és az elkészült elektronikus könyvek a világ legnagyobb könyváruházaiba automatikusan felkerülnek.
Bárki lehet szerző! – vallják a portál üzemeltetői, s az oldal azért jött létre, hogy segítse a szerzővé válás folyamatát. A kezdeményezők nem titkolt célja, hogy mind többeket szeretnének a könyvíró, gondolkodó alkotók között látni, s így bővítenék a magyar nyelvű elektronikus kiadványok számát.
Dr. Kerekes Pál, a portál vezetője, az e-Book kalauz szerzője, lapunk munkatársa hozzátette: A hagyományos kiadók csak szűk körű és üzletileg sikeres írásművek kiadására vállalkozhatnak. Ez érthető, a kiadóknak pénzt kell termelniük a fennmaradásuk és így a szerzők és olvasók érdekében. Az informatika azonban lehetővé teszi a szabad szárnyalást: fontos és értékes írásművek nem veszhetnek el. A Könyvkonnektor Publio portálon költségmentesen, néhány klikk után azonnal a nyilvánosság elé kerülhet a tervezett vagy már kész alkotás. Nem szükséges senkit felhívni, géphangok utasítását várni, ügyefogyott vagy agresszív titkárnők megjegyzéseit hallgatni.
Az így megnyíló új dimenziók egyuk nyertese lehet mondjuk az oktatás. A felpörgő, digitalizált világban a nyomtatás már nem bír az ismerettömeggel. A tudáskommunikáció az informatika eszközeire húzódik, mester és tanítványa szépen formázott, könyvszerű, egyedi tanulmányokban érintkezik. Ez a dimenzió már közkincs, az oktatás prezentációit és a szakmai érés dolgozatait archiválni lehet és érdemes.
A Publio.hu alapszolgáltatásai ingyenesen érhetők el, de magas szintű hozzáadott értéket is nyújt a többre is vágyóknak. A portál készítői hitvallása szerint a Publio Kiadó azért jött létre, hogy mindenki számára megnyissa a szerzővé válás útját. Támogatást nyújt abban, hogy bárki létrehozza elektronikus könyveit, széles ismertségre, méltányos szerzői honoráriumra tegyen szert. De a siker az írón és a művein múlik, a Publio.hu csak eszköz – igaz, mindenkié.
További információ: www.publio.hu
Kapcsolódó cikkek
- E-kölcsönzés: új szolgáltatás a Goethe Intézetnél
- Megjelent az első beszámoló a Malév végnapjairól: friss és izgalmas e-könyv született az égi történet földi valóságáról
- Self-publishing: szöveg-lerakat vagy virágzó text-kultúra?
- Tarol a Táblamagazin az Android Marketen
- Rajzregény: e-könyves műfaj
- Több mint egymillió látogatója volt tavaly az Adatbank Erdélyi Magyar Elektronikus Könyvtárnak
- iPad kölcsönzés automatából – könyvtári szolgáltatás
- Piacon a könyv-kétéltű: lapozható és nyomkodható
- Abszolút környezetbarát: napelemes e-könyv olvasó
- James Franco e-könyvvel debütál regényíróként
Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az LG ismét a TOP 100 márka között
Az LG Electronics (LG) jelentős előrelépést tett a globális piacon innovatív márkastratégiájával, ennek köszönheti, hogy ismét a legkiemelkedőbb globális márkák között szerepelhet.
Megalakult az ITMP Patrónus Konzorcium az informatikai képzés jövőjéért
Megalakult az ITMP Patrónus konzorcium, egy új, példaértékű és az egész országra kiterjedő együttműködés az informatikaoktatás fejlesztése és modernizálása érdekében. Ingyenes képzést és mentorálást kapnak azok a pedagógusok, akik részt vesznek a konzorcium által támogatott képzési programban. A kezdeményezés közel háromezer informatika szakos tanárnak segít felkészülni a technológiai változásokra, amelyek gyökeresen és gyors ütemben alakítják át a munkavégzést és az oktatást.
Egyre több vállalat válik kibertámadások célpontjává
Október az Európai Kiberbiztonsági Hónap (ECSM), amelyet 2012 óta az Európai Unió Hálózatbiztonsági Ügynöksége (ENISA) szervez, és 2016-tól Magyarország is részt vesz benne. A kampány célja, hogy egy hónapon át fokozza a cégek kiberbiztonsági tudatosságát, és felhívja a figyelmet az online térben leselkedő veszélyekre.
Novák Pétert választották meg az MRSZ elnökének
A Magyar Reklámszövetség tisztújító közgyűlése Novák Pétert szavazta meg az egyesület elnökének az elkövetkezendő hároméves ciklusra. Novák Péter 6 év után váltja az elnöki székben Gulyás Jánost, a Wavemaker Hungary vezérigazgatóját. A Premier Kultcaféban tartott közgyűlésen a Reklámszövetség tagsága megválasztotta a 24 tagú Elnökségének tagjait, valamint a Felügyelő Bizottság 3 tagját is. Az MRSZ három alelnöki* székét a hirdetők delegáltjaként Mérő Ádám, a média szektor képviseletében Vidus Gabriella és a szolgáltató szektorban Gulyás János foglalhatja el a következő időszakban. A közgyűlés kezdetekor a Reklámszövetségben való tisztségviselői munkáktól közel 20 év után búcsúzó Hivatal Pétert a Reklámszövetség korábbi elnöksége a MRSZ Tiszteletbeli Örökös Tag kitüntetéssel jutalmazta.
Új elnököt választott az Ecommerce Hungary
Az Ecommerce Hungary Egyesület elnökének, Dr. Bőgel Györgynek, elnöki mandátuma 2024. szeptember 30-án lejárt, ezért az egyesület küldöttgyűlésének új elnököt kellett választania.