Lealkudtuk.hu: Fontos a takarékoskodás, de üdülésre szívesen gyűjtünk
![](/download/viewattach/89304/1/50/308666-1314254264.jpg)
A nehezebb gazdasági környezetben egyre lényegesebb, hogy megfontoltabban költsünk. A tudatos takarékoskodás jellemzően együtt jár a fogyasztási szokásaink változásával is. Az akciós vásárlási lehetőségeket kínáló portál, a Lealkudtuk.hu spórolásról szóló kutatásában a magyar internetezők megtakarítási szokásainak járt utána:
Az 1500 fő megkérdezésével készült online felmérés szerint a takarékoskodás szinte mindenki számára fontos, minden második válaszadó úgy vallott, kifejezetten törekszik arra, hogy minden hónap végén félre tudjon tenni valamennyit. Ez azonban csak negyedüknek sikerül rendszeresen, 17 % pedig általában az utolsó forintig elkölti a fizetését. Úgy tűnik, az idősebb korosztály, azaz a 60 év felettiek, valamint meglepő módon a férfiak tudatosabban fogják meg a pénzt, viszont a 30 év alattiak általában azok, akiknek módjában is áll rendszeresen megtakarítani.
Arra kérdésre, hogy miért spórolunk, a legtöbben a család számára való megtakarítást említették. A válaszadók 20 %-a kampányszerűen, egy-egy konkrét dolog, például műszaki cikk vagy bútor megvásárlása érdekében fogja meg a kiadásait. Valamivel kevesebben, a kérdőív kitöltőinek 19 %-a említette hosszú távú terveit, - pl. egy-egy nagyobb beruházást, mint lakás- vagy autóvásárlást, - illetve általában az életben való előrébbjutást, mint pénzügyi tudatossága célját. A hosszú távú célok elérése érdekében a fiatal, 30 év alatti korosztály a legtudatosabb pénzügyi tekintetben, míg a kor előrehaladtával egyre nagyobb szerepet kap a család támogatása.
A Lealkudtuk.hu a spórolás mikéntjéről is kérdezte felhasználóit: legtöbben, a válaszolók 60 %-a inkább több helyen is megnéz egy-egy darabot, hogy ott tudja megvenni, ahol olcsóbb. 53% kifejezetten keresi az akciókat is, majdnem minden harmadik kitöltő pedig bízik a kuponokban és pontgyűjtő akciókban. A kuponok, pontgyűjtők adta lehetőségekkel főleg a fiatalabb korosztály és a nők élnek, a férfiak pedig nagyobb arányban említették az internetes tájékozódást és vásárlást, mint lehetőséget a spórolásra. Az internetes vásárlás előnyei közül ennek megfelelően elsőként szerepel, hogy könnyen összehasonlítható a webshopok kínálata, így könnyű megtalálni a legjobban tetsző, vagy a legolcsóbb terméket. Hogy a legmegfelelőbb terméket megtalálják, inkább a férfiak számára fontos, ők úgy vallottak, kifejezetten szeretik netes kutakodással összehasonlítani az egyes eladók kínálatát. Az idősebb korosztályok pedig inkább a legolcsóbb ajánlat felkutatása érdekében nézelődnek internet-szerte – derül ki a Lealkudtuk.hu kutatásából.
Az online kutakodás és vásárlás legnépszerűbb tárgya az üdülés, a megkérdezettek 60%-utazást foglal le interneten keresztül legszívesebben. Ezt követik a műszaki cikkek és számítástechnikai termékek, melyeket a férfiak vásárolnak előszeretettel. A hölgyek virtuális kosarába pedig gyakran kerülnek szépségápolással kapcsolatos holmik és ruhák. Spórolásaik tekintetében a preferenciák is hasonlóan alakulnak: ha konkrét dologra tesznek félre, a válaszolók egyöntetűen legszívesebben üdülésre takarítanak meg (82%), a férfiak műszaki cikkre, a nők inkább ruhákra. Az idősebb korosztály egy-egy kulturális cikk kedvéért húzza meg a nadrágszíjat.
Kapcsolódó cikkek
- NRC: a magyar internetezőknek csaknem a fele egyetért az internet jogi szabályozásával
- Több száz lengyel vizuális művészeti film egy múzeum honlapján
- Az amerikai rendőrök felhatalmazás nélkül kutathatnak a mobiltelefonokban
- Leonardo pixelekre bontva
- Disznóvágási demokrácia: szavazás neten a halálba küldendő sertésre
- Elektronikus kereskedelmi mintavárosokkal kísérleteznek Kínában
- Digitalizálják a Szabadkai Városi Könyvtár dokumentumait
- Apróhirdetési körkép: A többség már online csinálja
- Irodalmi hősök fantomképeken
- Újabb civil megmozdulás az ACTA ellen
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Új vezetőt kap az EIT InnoEnergy
Mikołaj Budzanowski lett az EIT InnoEnergy Közép-Európa új vezérigazgatója. A 2025 januárjában hatályba lépő stratégiai kinevezés célja, hogy a fenntartható energetikai fejlesztések mellett elkötelezett szervezet növelje a szerepét a tiszta technológiák közép-európai elterjesztésében és felgyorsítsa az energetikai átmenetet ebben a régióban.
Újra platina minősítést szerzett a Bridgestone
A Bridgestone EMEA 2024-ben már a negyedik egymást követő évben nyerte el a vezető globális fenntarthatósági értékelő platform, az EcoVadis legmagasabb, „platina” minősítését, amellyel a világszerte értékelt mintegy 130 000 vállalat közül a legjobb egy százalékba került.
Téli szünet nyelvleckékkel? Ezért éri meg napi 20 percet rászánni
A téli szünet elsősorban a pihenésről és a feltöltődésről szól, de rendszeres, rövid, intenzív tanulás beiktatásával a diákok könnyen szinten tarthatják a tudásukat, különösen az idegen nyelvek területén.
Ki vigyáz az adataidra, ha te nem? – a magyarok 90 százalékánál már próbálkoztak online csalók, adathalászok
Találkoztál már az online térben adathalászokkal? Estél már áldozatául vírusoknak, hackereknek? Ismered az online veszélyeket és védekezel is ellenük? Az ESET biztonsági szoftverek hazai forgalmazója, a Sicontact Kft. 2024 októberében ezeket a kérdéseket tette fel generációs attitűdkutatása során. Jó hír, hogy az online veszélyek ismertsége egyre magasabb és egyre többen védekeznek a tudatosság mellett védelmi szoftverekkel is – de még bőven van tennivalónk.
Új fejezet a Galaxy AI fejlesztéseinek történetében
A Samsung új szintre emeli a mobilélményeket a Galaxy eszközök mesterséges intelligenciával támogatott személyre szabhatóságával. Az adatvédelemre épülő One UI 7 szoftverfrissítés és az új Now Bar funkció a hatékonyság mellett könnyebben kezelhető mindennapokat is ígér. Az AI-alapú újítások pedig úgy segíthetnek a felhasználóknak, hogy közben megőrzik a személyes adataik biztonságát.