Ausztria - Az ORF-nek megtiltották a jelenlétet a Facebookon, a pártok törvénymódosítást sürgetnek
Törvénymódosítást szorgalmaznak az osztrák pártok, miután a médiahatóság Facebook-oldalai megszüntetésére kötelezte az osztrák közszolgálati rádiót és televíziót (ORF).
A hatóság csütörtökön ismertté vált döntése az ORF különböző adóinak, illetve programjainak összesen 39 profilját érinti a közösségi internetoldalon. A leglátogatottabb az Ö3 könnyűzenei csatorna Facebook-oldala. Ezen eddig több mint 260 ezren kattintottak a "kedvelem" ikonra.
A hatóság az ORF-ről szóló törvény alapján hozott határozatot. A törvény kimondja, hogy az ORF-nek tilos "közösségi hálózatokat, valamint ezekhez való kapcsolódást rendelkezésre bocsátania vagy más módon együttműködnie" ilyenekkel. A testület eljárása más közösségi oldalakra nem terjedt ki.
Az ORF bejelentette, hogy fellebbezni fog a döntés ellen.
A hatósági határozat nyomán ellenzéki és kormánypártok egyaránt a törvény módosítását szorgalmazták. Meg kell engedni, hogy az ORF jelen legyen a közösségi hálózatok oldalain - jelentette ki Josef Cap, a nagyobbik osztrák kormánypárt, a szociáldemokraták frakcióvezetője.
Az osztrák lapkiadók szövetsége (VÖZ) ezzel szemben üdvözölte a döntést. A szövetség a múltban már többször is sikerrel nyújtott be beadványt az ORF ellen a monopólium tilalmával érvelve. "Az ORF igyekezete, hogy jelen legyen a szociális médiában, hátrányosan befolyásolja az osztrák reklámpiaci bevételeket és az osztrák online médiapiacot" - mondta Gerald Grünberger, a VÖZ főtitkára.
A döntés nyomán felmerült egy átfogóbb törvénymódosítás is, Ausztriában ugyanis egy ideje viták zajlanak az ORF felügyelőtanácsának összetételéről. "Amúgy is szükség van egy ORF-reformra" - vélekedett Karlheinz Kopf, a másik kormánypárt, az Osztrák Néppárt (ÖVP) frakcióvezetője. A jelenlegi szabályozás bírálóinak véleménye szerint a pártok által jelölt tanácstagok részvétele politikai befolyásolásra ad lehetőséget.
Kapcsolódó cikkek
- Van-e élet a Facebookon kívül? - Amerikában már lázadoznak (2. rész)
- Van-e élet a Facebookon kívül? - Amerikában már lázadoznak (1. rész)
- Iskolai osztályok fotói versengenek a Facebookon
- Virtuális véleményünkért a bíróságon felelhetünk
- Lengyel szélsőbalolos amtifasiszták nácinak vélt személyek adatait tették ki a webre
- Betör a Facebook a bankokba
- A Facebookon is elérhető a honvédség
- Facebook: 3,74-re csökkent a köztes személyek száma
- Közösségi portálokon az osztrák kormányfő
- Twitter- és Facebook-oldalt indít az osztrák kancellár
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.