Tavaly több okostelefont adtek el, mint PC-t
A kiskereskedelem 2011 negyedik negyedévében 158,5 millió okostelefont értékesített világszerte, 57 százalékkal többet a 2010. negyedik negyedévi 101,2 milliónál. A tavalyi éves összes értékesítés ezzel 487,7 millió darabra emelkedett, ami 63 százalékkal haladja meg az előző évi 299,7 milliós értékesítési számot.
Összehasonlításképpen - a Canalys statisztikái szerint - a globális személyi számítógép eladások tavaly a 2010-eshez képest 14,8 százalékkal emelkedtek 414,6 millió darabra. A táblaszámítógépek rétékesítési száma ezen belül 274,2 százalékkal emelkedett 2011-ben és részesedésük a teljes forgalomból 15 százalékra bővült.
A Canalys piackutatóval ellentétben a Gartner piackutató vállalat a táblagépeket külön kategóriának tekinti és nem veszi figyelembe a személyi számítógépek világpiaci forgalmában.
A Gartner piackutató vállalat szerint 2011-ben 352,8 millió személyi számítógépet értékesítettek világszerte, az eladások így mindössze 0,5 százalékkal emelkedtek a 2010-es eredményekhez képest. A tavalyi utolsó negyedévben pedig 1,4 százalékkal kevesebb személyi számítógépet értékesítettek mint egy évvel korábban.
A Canalys elemzése szerint a táblagépek egyértelműen a netbook számítógépekről terelték el a vásárlói érdeklődést, hiszen miközben minden számítógép kategória értékesítése többé-kevésbé nőtt tavaly, a netbook számítógépeké 25,3 százalékkal 29,4 millióra esett vissza.
"A táblagép-eladások elhanyagolható hatást gyakorolnak az okostelefonok értékesítésére, hiszen világszerte folyamatos és számottevő növekedés volt tapasztalható 2011-ben. Az okostelefon eladások személyi számítógép-eladásokat felülmúló száma jelentős mérföldkőnek tekinthető. Az okostelefon alig néhány év alatt a mobiltelefónia legfelső exkluzív piaci szegmensének szánt készülékből tömegcikké nőtte ki magát. Az olcsóbb modellek megjelenése ebben segített ugyan, de a legnagyobb mozgatóerő mégis az internetes böngészés, a tartalomfogyasztás és a mobil alkalmazások és szolgáltatások iránt erősödő fogyasztói igény volt" - mondta Chris Jones, a Canalys alelnöke és vezető elemzője.
A Canalys azonban 2012-re már az okostelefon értékesítések növekedési ütemének lassulását várja, mivel a forgalmazók egyre nagyobb jelentőséget tulajdonítanak a költségkezelésnek és a nyereségesség növelésének. A korábban agresszív árpolitikával az alsó piaci szegmens meghódítására törekvő olyan gyártók is, mint a Huawei, a ZTE és az LG is egyre fokozódó figyelmet szentelnek a felső piaci szegmenseknek.
Az Apple a tavalyi negyedik negyedévben és a teljes évi értékesítésekben is megelőzte a Nokiát okostelefon eladásokban. Az Apple a negyedik negyedévben 37,0 millió iPhone készüléket értékesített, míg a Nokia 19,6 milliót, 2011 egészében pedig az Apple 93,1 milliót, a Nokia 77,3 milliót.
Tavaly az Android (Google) operációs rendszer 48,8 százalékos piaci részesedést vívott ki magának. A második helyen az iOS (Apple) operációs rendszer áll 19,1 százalékkal a harmadikon a Symbian (Nokia) 16,4 százalékkal, a negyediken a BlackBerry készülékek saját operációs rendszere 10,5 százalékkal. A bada részesedése 2,7 százalék, a Windows Phone részesedése pedig 1,4 százalék volt tavaly.
Kapcsolódó cikkek
- iPad 2 8GB – Pénztárcakímélő Apple tablet?
- Archos Child Pad: kedvező árú tablet gyerekeknek
- Gameloft játékok már Intel-alapú okostelefonokra és táblagépekre is
- Bemutatkozott az ASUS PadFone és a frissülő Transformer Pad termékcsalád
- Február 29-én indul a Windows 8 publikus béta tesztje
- Megjelent a Sony Ericsson XPERIA active Billabong Edition
- Tömérdek újdonsággal érkezik a Windows Phone 8 Apollo
- Újabb alternatíva a két SIM-es Androidra – Allview P3 AllDro
- Tarol a Táblamagazin az Android Marketen
- Úton a Galaxy Note ellenfele? – Lenovo IdeaTab 5
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Rakuten Viber itthon is bevezeti a hívószám azonosítást Android felhasználói számára
A Rakuten Viber, a privát és biztonságos üzenetküldés és hangalapú kommunikáció globális vezetője bemutatja új hívóazonosító funkcióját, amely nemcsak megvédi a felhasználókat a spamektől, de segítségével a felhasználók maguk dönthetik el, hogy mikor válaszolnak ismeretlen hívásokra. A hívószám-azonosító funkció mostantól Magyarországon is elérhető az Android-felhasználók számára, így ők is élvezhetik az ezzel járó hatékony spam-védelem előnyeit. A hívószám-azonosító funkciónak köszönhetően a Viber-felhasználók egy figyelmeztető üzenetet kapnak a Vibertől, amikor ismeretlen számról érkezik a hívás, amit a rendszer „biztonságosnak” vagy „potenciálisan spamnek” jelöl.
Három hónapig díjmentesen használhatják az Apple Music alkalmazást az LG okostévék tulajdonosai
Izgalmas újdonságot mutat be okostévéin a zenestreaminget kedvelő felhasználók számára az LG Electronics (LG). A gyártó OLED modelljei és Dolby Atmos funkcióval* ellátott QNED készülékei az első olyan okostelevíziók, amelyek támogatják az Apple Music Dolby Atmos-szal kiegészített térhatású hangzását (Spatial Audio with Dolby Atmos). A Magyarországon is e héttől elérhető, úttörő technológia lenyűgöző zenei élménnyel, a hangzásminőség új szintjével kecsegteti a hallgatókat.
Új jelölés lesz a fenntarthatóság ismérve
Új minősítési kategóriát hozott létre a Siemens az EcoTech megjelöléssel, amivel az iparban, az energiaelosztásban használatos termékeinek fenntarthatósági jellemzőiről ad átfogó képet. Segítségével a vásárlók könnyen megtalálják a számukra egyszerre előnyös és környezetbarát megoldásokat.
NMHH-kutatás: egyre többen választanak több streamingszolgáltatót
2023-ban is folytatódott a lekérhető filmszolgáltatások (streaming) használatának előretörése Magyarországon. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) éves fogyasztói felmérésének legújabb eredményei szerint a tavalyi év végén a 15 év feletti lakosság 41 százaléka nézett rendszeresen mozgóképes tartalmat valamelyik streamingszolgáltatónál.
A Schneider Electric együttműködik a WageIndicator Foundationnel
Becslések szerint világszinten a munkavállalók mintegy egyharmada kevesebbet keres, mint amennyi a nyugodt, tisztességes megélhetése biztosításához elegendő. A helyzet javítása érdekében összefogásra van szükség, ennek jegyében a Schneider Electric három évre szóló partnerségi megállapodást kötött a WageIndicator Foundation nevű szervezettel.