Így neteztünk 2011-ben
Facebook, Origo, Vatera, Index
Míg tavaly a felmérést megelőző egy hétben az internetezők többsége elsősorban a legnagyobb magyar közösségi oldalt, az iWiW-et látogatta, idén fölényesen átvette a vezetést a 2010-ben csak negyedig helyen álló Facebook (68%). A hírportálok közül az Origo (54%) még mindig az első helyen áll, ezzel szemben 2011-ben az egyre népszerűbb Vatera (47%) megelőzte az Index.hu-t (44%) a látogatottsági rangsorban.
Korral változunk
Bár még mindig a hírolvasás és a közösségi oldalak látogatása a legnépszerűbb tevékenység a világhálón, az online vásárlás is az élmezőnyben található; az allegroup felmérése szerint a felhasználók 35%-a rendelt 2011-ben az internetről, ez 3 %-os növekedést jelent tavalyhoz képest.
Az online vásárlási kedv növekedése az 50 év feletti korosztálynál volt a legerőteljesebb: tavaly több mint kétszer annyiszor vásároltak az idősebbek, mint 2010-ben. A tudatos vásárlói attitűd is erősödött 2010 óta: az elmúlt egy évben 45 %-ról 61 %-ra nőtt azoknak a száma, akik árukereső, ár-összehasonlító oldalak segítségével tájékozódtak arról, hol lehet legolcsóbban a kívánt termékhez hozzájutni.
A gyors és kényelmes netes vásárlást számos szolgáltatás is segítheti, hiszen egyre több lehetőség van már telefonon keresztül történő vásárlásra is, ugyanakkor az okostelefonnal rendelkezők (felnőttek 13%-a, az internetezők 23%-a) közül csaknem minden tízedik kizárólag telefonnak, játéknak tekinti a készüléket.
Nő az online bizalom és a rutin
Az elmúlt években tapasztalható növekvő bizalom a saját online banki rendszerekben, netbankokban 2011-ben számottevő 2009-hez képest, duplájára, 19%-ra nőtt azok száma, akik az utóbbi fizetési megoldások egyikét választották. Az új online fizetési szolgáltatások (OPS) csak pár éve jelentek meg a magyar piacon, míg 2010-ben csak 3% élt ezek használatával, tavaly már 7% fizetett segítségükkel.
Az online megoldások, fizetési rendszerek térhódítása jelentősebb, de továbbra is van hova fejlődniük. A felmérés szerint az elmúlt három év során egyre nagyobb rutinnal és bizalommal használják ezeket az interneten vásárlók.
A kutatásban részt vevők 72 %-a az interneten vásárolt árukat továbbra is szereti kézhezvételkor, utánvéttel fizetni, a sárga csekk és a postai utalás viszont egyre népszerűtlenebb. A 18-39 évesek közül vásárolnak legtöbben a neten, de az minden korosztályról elmondható, hogy egyre többen tartják jó minőségűnek az online vásárolt árukat és egyre nagyobb bizalommal szerzik be a szükséges termékeket az internetről - derül ki Magyarország vezető e-kereskedelmi vállalkozásának felméréséből.
Hol a jó online üzlet?
A megkérdezett felhasználók szerint az online piacterek közül még mindig a Vaterán és a TeszVeszen találhatóak meg a legjobb üzletek, ajánlatok; átlagosan az internetezők harmada látogatott el a felmérést megelőző hónapban a két portál valamelyikére. „A lelassult internet-penetrációhoz képest az elektronikus kereskedelem megállás nélkül növekszik itthon is, miközben az emberek egyre árérzékenyebbek, és egyre jobban megnézik, hol költik el a pénzüket. Fontos szempont az internetes vásárlóknak még a jogaik képviselete, a megkérdezett felhasználók a Vateráról és a TeszVeszről gondolják a leginkább, hogy az érdekeiket figyelemben tartják.” – összegezte a kutatás eredményeit Csupor Erik, a Vaterát és a TeszVeszt üzemeltető allegroup Kft. ügyvezetője.
Kapcsolódó cikkek
- Az internet szabadságáért tüntettek Budapesten
- Felháborodás fogadja a twitteres cenzúrát - Üres címlap, digitálisan (2. rész)
- Felháborodás fogadja a twitteres cenzúrát - Üres címlap, digitálisan (1. rész)
- Határozatlan időre felfüggesztette a kongresszus az internetes kalózkodás elleni törvényalkotást
- Visszakozott az internetes kalózkodás elleni amerikai törvénytervezetek három beterjesztője a tiltakozás hatására
- "Csajozós leves" és "evővárosok" - Interjú Mautner Zsófia gasztrobloggerrel (2. rész)
- Behúzatja a féket a kínai cenzúra - Célkeresztben a szórakoztatás és a mikroblogok (2. rész)
- Behúzatja a féket a kínai cenzúra - Célkeresztben a szórakoztatás és a mikroblogok (1. rész)
- Egyre fiatalabb korban kezdenek internetezni a gyermekek
- A pedagógusképzés kötelező részévé kell tenni a médiaismereteket
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Tehetséggondozás és kiválósági program az Audi Iskolával közösen
A Széchenyi István Egyetem, az Audi Hungaria Iskola Intézményfenntartó és Működtető Közalapítvány, valamint az Audi Hungaria Iskolaközpont újabb területen bővítette meglévő együttműködését. A március 21-én aláírt megállapodás értelmében a diákok számára lehetőség nyílik arra, hogy az iskola német nyelvű gimnáziumi tagozatán oktatott matematika tantárgyat beszámítsák a továbbtanulás során.
A jövő közlekedése: Tisztán elektromos Ikarus buszok a MÁV flottájában
A Zöld Busz Program folytatásaként 2025-ben a MÁV-csoport flottáját 20 új, környezetbarát, tisztán elektromos Ikarus 120e típusú autóbusz bővíti, az Energiaügyi Minisztérium és a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. támogatásával. Az első elektromos busz Keszthelyen kezdte meg működését 2025. március 21-től. Szeptember végéig Komáromban, Tatán, Komlón, Hajdúszoboszlón és Balatonfüreden is elektromos buszok állnak forgalomba.
A legnépszerűbb emojik Magyarországon: A Viber 10 legkedveltebb hangulatjele
A Rakuten Viber, a világ egyik legnépszerűbb üzenetküldő alkalmazása, nemrégiben több mint 3000 új emojival bővítette kínálatát, ezzel új távlatokat nyitva az önkifejezés terén. Egy hónappal később bemutatták Magyarország 10 legkedveltebb hangulatjelét, amelyek tükrözik a magyar felhasználók lényegre törő, mégis érzelemgazdag kommunikációját.
6 milliárd euró értékű könnyítést kaphatnak az uniós vállalkozások
Az Európai Bizottság bemutatta a fenntarthatósági, adózási és beruházási szabályozások egyszerűsítésére irányuló javaslatcsomagját. Az Omnibus célja, hogy olyan kedvező üzleti környezetet alakítson ki, amely elősegíti a vállalatok növekedését, innovációját és munkahelyteremtését. A javaslatcsomag intézkedései várhatóan jelentős mértékben növelhetik az uniós cégek versenyképességét, amint hatályba lépnek.