Így neteztünk 2011-ben

forrás Prim Online, 2012. február 13. 14:25

2011-ben is elsősorban hírek olvasására, közösségi oldalak látogatására használjuk a világhálót, azonban több szempontból is változtak a magyar internet felhasználók szokásai az elmúlt évekhez képest. Egyre jobban bízunk az online fizetési módokban és a neten rendelt áruk minőségében is. A Vaterát is üzemeltető allegroup.hu Kft. és a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet országos reprezentatív felméréséből az is kiderül, hogy kétszer is átgondoljuk, hol vásárolunk: tavaly számottevően megnőtt az árukereső, ár-összehasonlító oldalak népszerűsége is.

Facebook, Origo, Vatera, Index
Míg tavaly a felmérést megelőző egy hétben az internetezők többsége elsősorban a legnagyobb magyar közösségi oldalt, az iWiW-et látogatta, idén fölényesen átvette a vezetést a 2010-ben csak negyedig helyen álló Facebook (68%). A hírportálok közül az Origo (54%) még mindig az első helyen áll, ezzel szemben 2011-ben az egyre népszerűbb Vatera (47%) megelőzte az Index.hu-t (44%) a látogatottsági rangsorban.

Korral változunk
Bár még mindig a hírolvasás és a közösségi oldalak látogatása a legnépszerűbb tevékenység a világhálón, az online vásárlás is az élmezőnyben található; az allegroup felmérése szerint a felhasználók 35%-a rendelt 2011-ben az internetről, ez 3 %-os növekedést jelent tavalyhoz képest.
Az online vásárlási kedv növekedése az 50 év feletti korosztálynál volt a legerőteljesebb: tavaly több mint kétszer annyiszor vásároltak az idősebbek, mint 2010-ben. A tudatos vásárlói attitűd is erősödött 2010 óta: az elmúlt egy évben 45 %-ról 61 %-ra nőtt azoknak a száma, akik árukereső, ár-összehasonlító oldalak segítségével tájékozódtak arról, hol lehet legolcsóbban a kívánt termékhez hozzájutni.
A gyors és kényelmes netes vásárlást számos szolgáltatás is segítheti, hiszen egyre több lehetőség van már telefonon keresztül történő vásárlásra is, ugyanakkor az okostelefonnal rendelkezők (felnőttek 13%-a, az internetezők 23%-a) közül csaknem minden tízedik kizárólag telefonnak, játéknak tekinti a készüléket.

Nő az online bizalom és a rutin
Az elmúlt években tapasztalható növekvő bizalom a saját online banki rendszerekben, netbankokban 2011-ben számottevő 2009-hez képest, duplájára, 19%-ra nőtt azok száma, akik az utóbbi fizetési megoldások egyikét választották. Az új online fizetési szolgáltatások (OPS) csak pár éve jelentek meg a magyar piacon, míg 2010-ben csak 3% élt ezek használatával, tavaly már 7% fizetett segítségükkel.
Az online megoldások, fizetési rendszerek térhódítása jelentősebb, de továbbra is van hova fejlődniük. A felmérés szerint az elmúlt három év során egyre nagyobb rutinnal és bizalommal használják ezeket az interneten vásárlók.

A kutatásban részt vevők 72 %-a az interneten vásárolt árukat továbbra is szereti kézhezvételkor, utánvéttel fizetni, a sárga csekk és a postai utalás viszont egyre népszerűtlenebb. A 18-39 évesek közül vásárolnak legtöbben a neten, de az minden korosztályról elmondható, hogy egyre többen tartják jó minőségűnek az online vásárolt árukat és egyre nagyobb bizalommal szerzik be a szükséges termékeket az internetről - derül ki Magyarország vezető e-kereskedelmi vállalkozásának felméréséből.

Hol a jó online üzlet?

A megkérdezett felhasználók szerint az online piacterek közül még mindig a Vaterán és a TeszVeszen találhatóak meg a legjobb üzletek, ajánlatok; átlagosan az internetezők harmada látogatott el a felmérést megelőző hónapban a két portál valamelyikére.  „A lelassult internet-penetrációhoz képest az elektronikus kereskedelem megállás nélkül növekszik itthon is, miközben az emberek egyre árérzékenyebbek, és egyre jobban megnézik, hol költik el a pénzüket. Fontos szempont az internetes vásárlóknak még a jogaik képviselete, a megkérdezett felhasználók a Vateráról és a TeszVeszről gondolják a leginkább, hogy az érdekeiket figyelemben tartják.” – összegezte a kutatás eredményeit Csupor Erik, a Vaterát és a TeszVeszt üzemeltető allegroup Kft. ügyvezetője.

 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Újabb elismerés a Schneider Electricnek a Világgazdasági Fórumtól

Sokszínűségi, Egyenlőségi és Befogadási Példaképnek nyilvánította a Világgazdasági Fórum a Schneider Electric és a Plan International közös programját, amely a nők gazdasági és társadalmi fejlődését támogatja a Száhel-övezetben. A kezdeményezés célja, hogy a megfelelő ismeretek átadásával, az iskolák fejlesztésével és a vállalkozói kedv erősítésével segítse a női vállalkozók szerepvállalását a folyamatosan növekvő megújulóenergia-ágazatban. 

2025. február 6. 16:08

Jön az országos Random Mozikaland!

Újra Random Mozikalandra hív a Cinema City: egy olyan vetítésre, ahol a film címe titok. A program tavalyi sikere után idén télen országszerte, a hálózat bármely mozijába jegyet válthatunk február 19-én, az egy időben vetített meglepetésfilmre. A lepel csak akkor hullik le a titokról, amikor az első kockák megjelennek a vásznon.

2025. február 6. 14:36

Az ASUSTOR zászlóshajója tarolt 2024-ben

Az ASUSTOR Inc. kétlemezes zászlóshajó modellje, az AS5402T, melyet erőteljes specifikációi és teljesítménye tettek híressé, elnyerte a PCMag rangos Editors’ Choice és a 2024 legjobb technológiai termékeinek és szolgáltatásainak járó díját. Ez az elismerés megerősíti az AS5402T helyét a 2024 legnépszerűbb és legikonikusabb termékei között.

2025. február 6. 12:57

Ezekre érdemes figyelni, ha autóval közelítjük meg a sípályát

Beköszöntött a téli sportok szezonja, így a síelés kedvelői már hódolhatnak is kedvtelésüknek. Az utazás előtt azonban nem árt ellenőrizni gumiabroncsaink teljesítményét és alkalmasságát, valamint az útvonalon érvényes téli gumiabroncs előírásokat, hogy elkerüljük a kellemetlen meglepetéseket – hívják fel a figyelmet a Continental szakértői. 

2025. február 6. 11:29

Űrtechnológiát hoz a hálószobákba a tollszakma hazai képviselője

Mi köze a NASA technológiájának az ágyneműkhöz? Hány éves párnákon alszanak a luxusszállodák vendégei? És miért vásárolnak a kínaiak óriási takarókat, míg az európaiak inkább külön takaródznak? A főként nemzetközi piacra termelő, teljesen magyar tulajdonú Naturtex Kft. ügyvezetője, Gellért Balázs beszélt az alváskultúra világszintű különbségeiről, a fenntartható tollfeldolgozásról, valamint arról, hogyan változtatja meg az iparágat az automatizáció és a mesterséges intelligencia.

2025. február 6. 09:55

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Milyen nagy lesz a közelgő havazás? Előrejelzés a mesterséges intelligencia segítségével

2025. február 1. 13:44

Veszélyes hirdetések rejtőzhetnek a keresési eredményekben: hogyan ismerjük fel ezeket?

2025. január 30. 14:34

Magyarországra is megérkezett a világ első kereskedelmi forgalomban kapható humanoid robotja

2025. január 28. 12:57

Rekordárbevételt ért el az LG 2024-ben

2025. január 23. 19:26